تماس با ما خانه
RSS

با راه های ساده‌ای می‌توانید دوباره انرژی را به خودتان بازگردانید و سرحال پشت میز کارتان بنشینید و ادامه دهید.

راه هایی برای بازگرداندن انرژی در محل کار

حتماً شما هم این را تجربه کرده اید که هنگام کار بی‌انرژی هستید یا حتی روزتان را بدون انرژی لازم در محل کار شروع کرده‌اید. کسالت در محل کار به دلایلی مثل کار سخت، کم بودن استراحت، نامطلوب بودن محیط کار، تنش در محل کار و حتی مشکلات خانوادگی و ذهنی ممکن است به وجود بیاید. اگر این کسالت زیاد باشد و تقریباً هر روز حس کنید بی انرژی هستید بتدریج روی نتیجه کارتان اثر منفی می‌گذارد و تبدیل به یک کارمند بد می‌شوید. با راه‌های ساده‌ای می‌توانید دوباره انرژی را به خودتان بازگردانید و سرحال پشت میز کارتان بنشینید و ادامه دهید:

شاید مدت طولانی نشستن پشت میز و کم تحرکی باعث شده سطح انرژی‌تان پایین بیاید

برای تغییر این شرایط کافی است به مدت یک دقیقه از جایتان بلند شوید و بایستید و عضلات‌تان را بکشید یا اینکه در همان محل کار چند دقیقه راه بروید. این کار شاید ساده به نظر برسد اما تأثیر مثبت و زیادی روی انرژی شما دارد. ماندن در یک وضعیت ثابت باعث خستگی جسم و روح می شود.

یکی از کارهایی که ممکن است حال و هوایتان را بهتر کند حرف زدن با اعضای خانواده یا دوستان است

چند دقیقه با همسرتان یا فرزندتان حرف بزنید و دوباره پرانرژی شوید. گفت‌و‌گوی کوتاه با دوستان هم در این زمینه مؤثر است. اگر دوستی دارید که می‌توانید با او درباره این حال‌تان حرف بزنید حتماً این کار را انجام دهید اما زمان کوتاهی را در نظر بگیرید تا از کارهایتان عقب نمانید و باعث عصبانیت مدیرتان نشوید!

همه کسانی که کار می کنند نیاز به تعطیلات و برنامه تفریحی دارند تا دوباره انرژی لازم برای کار و تلاش را پیدا کنند

وقتی انگیزه ها کم می شود و خسته می شوید بیشتر به اینکه نیاز به تعطیلات دارید فکر می کنید. بهتر است چند دقیقه‌ای به تعطیلات آینده و برنامه ریزی برای آن فکر کنید. سفر، رفتن به منزل اقوام یا برپایی جشن و میهمانی، بردن بچه‌ها به پارک و… بررسی کنید که کجا می‌توانید بروید یا چه برنامه‌ای شما و اعضای خانواده را خوشحال می‌کند. می‌توانید برنامه‌ها را بنویسید و روی میز کارتان قرار دهید. با این کار هربار که این فهرست را می‌بینید لبخند می‌زنید و انرژی می‌گیرید.

گاهی بی انرژی شدن به‌دلیل کارهایی است که روی هم تلنبار شده و عقب افتاده‌اند

این کارها ناخودآگاه گوشه ای از ذهن شما را اشغال می کنند و به این ترتیب ذهن تان خسته است و احساس کسالت می‌کنید. بهتر است میان کار زمانی را برای انجام این کارها اختصاص دهید. می‌بینید که با کاهش کارهای عقب افتاده انرژی تان بیشتر می شود. هم ذهن تان سبک می‌شود و هم کمی در کارهای روزمره و شاید تکراری تنوع و تغییری ایجاد شود.

منبع : ایران بانو روزنامه ایران – seemorgh.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین