تماس با ما خانه
RSS

عضو کمیته کشوری ایدز با تاکید بر اینکه راه‌های انتقال ایدز در چند سال اخیر از سرنگ مشترک به سمت بیماری‌های مقاربتی در حال افزایش است، گفت: افزایش بیماری‌های مقاربتی و نبود توجه افراد به مسائل بهداشتی در این زمینه باعث شده که بیماری‌های مقاربتی به یک زنگ خطر در کشور تبدیل شود.

hhh1487
دکتر مردانی گفت: پایین آمدن سن ابتلا، افزایش زنان مبتلا و درگیر شدن دختران جوان و کم سن و سال به ایدز سه نشانه مهمی است که باعث تغییر در روند و افزایش این بیماری در کشور شده است و نیازمند آموزش لازم در سطح جامعه است.

 

زندان از مکان‌های مستعد افزایش بیماری ایدز
به طور کلی انتقال بیماری ایدز به دیگران به دنبال مباحث خونی ایجاد می‌شود که باید به این مسئله توجه زیادی کرد، به همین دلیل یکی از مکان‌هایی که بیماری ایدز از آنجا گسترش پیدا می‌کند، زندان‌هایی است که افراد برای استفاده از مواد مخدر از سرنگ‌های مشترک استفاده می‌کنند.

مردانی با اشاره به اینکه تزریق خون آلوده نیز خطر ابتلا به ایدز ر ا افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: متاسفانه تمام اجزای خون می‌توانند درگیر بیماری ایدز شوند ولی نکته قابل توجه این است که خون به عنوان نجات بخش زندگی انسان‌ها است و استفاده بی‌مورد از آن ممکن است جان افراد را هم بگیرد. بنابراین باید قبل از تزریق آن به افراد نیازمند، سلامت خون از همه نظر بررسی شود؛ مبحثی که انتقال خون کشور بسیار بر آن توجه دارد.

چه بیمارانی بیشر در معرض خطر ابتلا به ایدز هستند؟
وی بیماران تالاسمی، هموفیلی و همودیالیزی‌ها را بیش از دیگران در معرض ابتلا به ایدز دانست و افزود: به طور کلی افرادی که بیماری‌های خونریزی دهنده دارند و به دفعات خون به آنها تزریق می‌شود باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشند، البته مجددا تاکید می‌شود که سلامت خون و فرآورده‌های خونی در کانون توجه انتقال خون کشور است. همچنین کارکنان آزمایشگاه‌ها بیشتر در معرض ابتلا به ایدز هستند چرا که در هنگام خونگیری سوزن آلوده با سطح پوست آنها تماس پیدا کند و باعث خراشیده شدن دستکش آنها می‌شود.

 

انجام حجامت‌های غیراستریل، خالکوبی روی بدن، سوراخ کردن گوش، اعتیاد و استفاده از سرنگ مشترک باعث بروز بیماری ایدز می‌شود،توصیه می‌شود به افرادی که سابقه اعتیاد تزریقی، شریک جنسی متعدد، بیماری خونی مانند هپاتیت B و C دارند بیشتر توجه کنند که دچار مشکل نشوند.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین