تماس با ما خانه
RSS

450_1376309299_original_vsrmohatjzqdyliknwgbمواد لازم :

مرغ : 600 گرم ران یا سینه به دلخواه
هویج مربع شده یا خلال شده : 400 گرم
زعفران دم کرده : 4 – 5 لیوان
آلو : 15 تا 20 عدد
پیاز : 2 – 3 عدد
روغن : به میزان کافی
لیموی تازه : 1 عدد
رب گوجه فرنگی : 1 – 2 قاشق غذاخوری
نمک و زرد چوبه : به میزان لازم
شکر : به دلخواه
طرز تهیه :

مقدار کمی روغن در قابلمه ریخته و مرغ ها را که از قبل به قطعات کوچکتر تکه تکه کرده ایم را در آن تفت می دهیم. اولین ادویه ای که هنگام سرخ شدن به مرغ می افزائیم زردچوبه است که حدود 1 قاشق به مرغ اضافه می کنیم. بعد از کمی تفت دادن و تغییر در رنگ مرغ، رب را افزوده و تفت مختصری می دهیم. سپس شکر را به مواد می افزائیم. اضافه کردن شکر در این مرحله – و نه بعد از افزودن آب، باعث می شود که غذا طعم بهتر و قوام بیشتری داشته باشد. – کمی صبر می کنیم که شکر حل شود. آنگاه نوبت به زعفران دم کرده می رسد. بعد از افزودن آن همه مواد هم می زنیم تا خوب مخلوط شوند. آنگاه آلو ها را که بهتر است از قبل کمی خیس خورده باشند به همراه هویج خرد شده داخل قابلمه می ریزیم و آب لیموی تازه را روی مواد می چکانیم. دقت کنید که هسته لیمو داخل غذا نیفتد چرا که باعث تلخ شدن آن می شود. اگر لیموی تازه در دسترستان نیست از کمی آبلیمو استفاده کنید.
وقتی همه مواد را درون قابلمه خوب با هم مخلوط کردیم در آخر ژیاز سرخ شده را روی مواد ریخته و درب قابلمه را می گذاریم تا به مدت 1/5 الی 2 ساعت با حرارت ملایم جا بیفتد.

سرو غذا :

می توانید مقداری از پیاز سرخ شده تان را نگه دارید تا در صورت دلخواه به همراه خلال پسته و بادام برای تزئین غذا از آن استفاده کنید.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین