تماس با ما خانه
RSS

محققان علوم پزشکی در دانشگاه مریلند اعلام کردند ورزش ، بهترین درمان برای بیماری آلزایمر است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، محققان این دانشگاه می گویند تحقیقات آنان نشان می دهد ورزش و فعالیت جسمانی ، بهترین تاثیر را بر کارکرد مغز افراد مبتلا به آلزایمر دارد.

دکتر جی کارسون اسمیت و همکارانش اعلام کردند این بررسی بر روی کسانی انجام گرفت که در مراحل ابتدایی کاهش سطح حافظه و قوای مغزی قرار گرفته بودند.

محققان می گویند افرادی که سن متوسط آنان 78 سال بوده و در مرحله تخریب نسبی قوای حافظه قرار داشته اند در این بررسی با استفاده از تصویر برداری ام آر آی ، تحت مطالعه قرار گرفته اند.

Y1380111365

دکتر اسمیت می گوید ما دریافتیم 12 هفته ورزش ملایم ، به صورت مبنایی ، توان مغزی را بالا می برد.

محققان با بررسی گروهی از افراد سالخوردهً که در سنین 60 تا 88 سال بودند به مدت 12 هفته ، آنان را با ورزش ملایم ، کنترل کردند.

به گفته محققان ، نتایج این بررسی نشان می دهد ، ورزش هایی که ضربان قلب این بیماران را افزایش می دهد و باعث تعریق آنان می شود و در عین حال ، طوری است که فرد ، به علت شدت ورزش نمی تواند صحبت کند بهترین درمان برای آلزایمر محسوب می شود.

این ورزش باید دست کم 150 دقیقه در هفته انجام گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ، با بالا رفتن سن و پیر شدن سلول ها، ترشح ماده شیمیایی سروتونین کاهش می یابد، بدین ترتیب ارتباط بین سلولی و انتقال اطلاعات دچار مشکل می شود.

این مشکل بیشتر از همه در بخش حافظه و خاطرات خود را نشان می دهد.

خاطره ها ترکیبی هستند از یادآوری دیده ها و شنیده ها و احساسات که براى یاداوری آن ها مغز نیاز به برقراری یک ارتباط پیچیده سلولی بین همه بخش ها دارد.

به همین علت با بالا رفتن سن و کم شدن ترشح سروتونین در مغز، خاطره ها کمرنگ یا فراموش می شوند.

در بیماری آلزایمر ترشح سروتونین به شدت کاهش می یابد.

اما این مسئله همیشه به علت پیر شدن سلول ها نیست.

سکته مغزی که باعث از دست رفتن بخشی از سلول های مغز می شود یا شوک عاطفی پس از دست دادن عزیزی می توانند خطر ابتلا به آلزایمر افزایش دهند.

آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها آغاز می شود و کم کم تا آنجا پیش می رود که فرد حتی راه بازگشت به خانه را فراموش می کند.

بیماری آلزایمر متاسفانه درمانی ندارد اما می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین