تماس با ما خانه
RSS

برای درمان به جای استفاده از کرم های شیمیایی با مواد طبیعی خانگی می توانید جوش های سرسیاه صورت تان را از بین ببرید.

ar4-5981

درمان های خانگی برای از بین بردن جوش سرسیاه

– آبلیمو حاوی ویتامین C می‎باشد، اثر آن روی جوش‎های سرسیاه شگفت‎انگیز است. اسید سیتریک موجود در آبلیمو  سلول‎های مرده‎ پوست را حذف می‎کند و به رشد سلول‎‎‎‎‎‎های جدید و افزایش شفافیت پوست کمک می‎کند. اسید سیتریک فقط در حذف جوش‎های سرسیاه نقش ندارد بلکه جای جوش‎های آکنه و چین و چروک پوست را نیز از بین می‎برد. استفاده از آبلیمو ممکن است قرمزی و سوزش موقت را به دنبال داشته باشد. بنابرین توصیه می‎شود قبل از اینکه آن را روی پوست صورت به کار ببرید ابتدا روی سایر بخش‎های بدن امتحان کنید.

– یکی از روش‎های محبوب برای از بین بردن لکه‎های پوست پاپایا می‎باشد، این ماده تاثیر بسزایی در داشتن صورت یک‎ دست و محو کردن جوش‎های سرسیاه دارد. ماده‎ای به نام آنزیم پاپایین در پاپایا دارای خواص لایه برداری از پوست می‎باشد. آنزیم پاپایین در ایجاد سلول‎های جدید پوست و حذف سلول‎های مرده نقش دارد. فقط کافی‎ است میوه‎ی پاپایا را روی پوست خود بمالید و بعد از نیم ساعت صورت خود را بشویید.

– یکی از بهترین لایه بردارهای طبیعی پوست جودوسر است. به همین دلیل میزان فروش جو دوسر خیلی افزایش یافته است. دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که از آسیب رادیکال‎های آزاد به پوست جلوگیری می‎کند و موجب حذف جوش‎های سرسیاه می‎شود. همچنین این ماده دارای خاصیت ضد التهابی بوده و برای رفع اسکارهای پوستی و لک‎ها مفید است. بلغور یا جو دوسر روغن پوست را جذب می‎کند و با حذف سلول‎های مرده‎ پوست، پوستی صاف و انعطاف پذیر را به ارمغان می‎آورد.

– آلوئه‎ ورا شفافیت پوست را به دنبال دارد و یک ضد عفونی کننده و بی حس کننده‎ فوق ‎العاده برای پوست است. این گیاه رطوبت پوست را تامین می‎کند. آلوئه‎ورا یک درمان خانگی موثر برای رفع لکه های تیره پوست و از بین بردن آفتاب سوختگی‎ها، جوش‎های آکنه، رفع خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن  است. همه‎ این ‎ها موجب پیری زودرس پوست شده و جوش‎های سرسیاه را به دنبال دارند. شما می‎توانید ژل آلوئه ورا را به طور مستقیم روی پوست بمالید و سپس پوست خود را ماساژ دهید.

– سیب زمینی به علت وجود مواد معدنی ضروری، اسیدهای چرب و مواد شیمیایی گیاهی (پلی فنول و کارتنوئیدها) یک ماده‎ی مفید برای حفظ سلامت پوست است. سیب زمینی دارای چند نوع ویتامین B و C است که برای رفع سلول‎های مرده‎ پوست مفید است. مواد معدنی مانند روی، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر موجب افزایش انعطاف‎پذیری پوست و افزایش تولید کلاژن می‎شود که به دنبال آن حذف جوش‎های سرسیاه دیده می‎شود. قرار دادن آب سیب‎ زمینی روی پوست باعث می‎شود نشاسته‎ آن لایه برداری مناسبی از پوست داشته باشد.

– دوغ یکی از بهترین راه‎های خانگی است که نه تنها موجب حذف جوش‎های سرسیاه می‎شود، همچنین لک‎ها را از بین می‎برد. نکته‎ مثبت آن این است که مثل آبلیمو حس سوزن ندارد. دوغ دارای اسیدلاکتیک است که این ماده برای لایه برداری شیمیایی پوست و درمان جوش سرسیاه مفید است. اسیدلاکتیک همچنین سلول‎های مرده‎ پوست را حذف می‎کند و به شما کمک می‎کند از شر جوش‎های سرسیاه خود راحت شوید. هم می‎توان دوغ را مستقیم روی پوست قرار دهید و یا اینکه یک ماسک ترکیبی با افزودن ۴ قاشق دوغ به ۲ قاشق آب گوجه‎فرنگی به دست آورید، این ماسک را روی پوست قرار داده و بعد از ۱۵ دقیقه پوست خود را بشویید.

– خواص شگفت ‎انگیز زرد چوبه در شفاف کردن پوست آن را به یکی از درمان‎های خانگی برای رفع جوش‎های سرسیاه تبدیل کرده است. ماده‎ی فعال موجود در زردچوبه کورکومین است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از سلول‎های پوست در برابر رادیکال‎های آزادی که جوش‎های سرسیاه را ایجاد می‎کنند محافظت می‎کند.

– به روش‎های سنتی روی آورید، چوب صندل خیلی مفیدتر از چیزی است که فکرش را کنید. این چوب خاصیت ضدعفونی کنندگی حیرت‎انگیزی دارد و با حذف جوش‎های سرسیاه از پیری زودرس پوست جلوگیری می‎کند. شما می‎توانید پودر آماده‎ی این چوب را با گلیسیرین و آب ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید.

– نخود با خواص عالی خود تبدیل به یکی از مواد پرمصرف جهانی شده است. یکی از اولین فواید آن، خاصیت لایه برداری قوی می‎باشد که حذف سلول‎های مرده و جوش‎های سرسیاه را به دنبال دارد. نخود باعث روشن شدن پوست و یک‎دست شدن رنگ آن می‎شود.

– ماهیت اسیدی آب پیاز برای حذف جوش‎های سرسیاه از صورت شما عالی است. پیاز صورت شما را به صورت طبیعی روشن می‎کند و خواص سفیدکنندگی بالایی دارد. یک پیاز را ببرید، آب آن را بگیرید، سپس با یک پنبه آن را روی صورت خود بمالید.

– نود درصد از مواد تشکیل دهنده‎ هندوانه آب بوده و به حفظ رطوبت پوست کمک می‎کند. علاوه بر این، دارای فیبرهایی است که شامل ویتامین‎های B،C و A می‎باشد و برای درخشندگی پوست ضروری است. این ماده دارای خاصیت ضد درد می‎باشد که التهاب ناشی از آفتاب‎ سوختگی را تسکین می‎دهد.

– نباید تعجب کنیم که که جعفری یکی از ترکیبات موجود در روشن‎کننده های آرایشی – بهداشتی است. جعفری با داشتن ویتامین C فراوان تحریک تولید کلاژن را به دنبال دارد و از این طریق لکه‎های پوستی را حذف می‎کند. همچنین دارای ویتامین K است که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‎دهد. همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی در مقابل رادیکال‎های آزاد پوست است. این ماده مانع از رشد آکنه‎های مکرر روی پوست می‎شود و با خاصیت ضدقارچ و ضدباکتری خود از ایجاد جوش‎های سرسیاه جلوگیری می‎کند.

– روغن کرچک دارای اسید چرب ضروری بوده که به بافت پوست نفوذ می کند و اسکار و جای زخم را درمان می‎کند. همچنین با داشتن امگا ۳ در کنار اسید چرب تقویت رشد سلول‎های سالم پوست را به دنبال دارد. علاوه بر این با ایجاد رطوبت پوست از جوش‎های سرسیاه جلوگیری کرده و اجازه نمی‎دهد پوست شادابی خود را از دست دهد.

– مقدار کمی عسل گرم شده را روی پوست خود قرار دهید و پس از اینکه دانه‌های سرسیاه کمی شل شدند، با کمی فشار آنها را به بیرون برانید.

– دو قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر، سه قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو و یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و پس از ۷ تا۵ دقیقه بشویید.

– مخلوط آبلیمو، روغن بادام و گلیسیرین و قرار دادن آن به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست، از روش‌های خلاصی از شر دانه‌های سرسیاه است.

– قرار دادن پوست خیار به مدت ۲۵ دقیقه بر روی پوست نه تنها دانه‌های سرسیاه را می‌تواند پاک ‌کند، بلکه لکه‌های پوستی ناشی از آکنه را نیز کمرنگ می‌کند.

– یک خمیر از دانه‌های آسیاب شده شنبلیله و آب تهیه کنید و آن را هر شب به مدت۵ الی ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.  دو قاشق چایخوری بی‌کربنات سدیم را در سه تا چهار فنجان آب‌جوش بجوشانید و یک حوله تمیز را با آن مرطوب کنید و روی پوست خود قرار دهید. این عمل را پنج تا شش بار در روز تکرار کنید.

– بادام پودر شده را با کمی آب و گلاب مخلوط کرده و روی لکه‌ها قرار دهید و پس از چند دقیقه با آب ولرم بشویید.  ۳ قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق مرباخوری دارچین مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین