تماس با ما خانه
RSS

بتازگی خبری مبنی بر اینکه کارشناسان سرانجام پرده از راز مثلث برمودا برداشتند، به سرعت در رسانه ها انتشار یافته است. شناسایی ابرهای شش گوشه ی عجیبی که آن ناحیه را پوشش داده بر این ادعا قوت بخشیده است. بر اساس مستند جدید کانال علمی(Science Channel) پیرامون این موضوع، ابرهای شش گوشه فوق الذکر بادهایی با سرعت ۱۰۶ کیلومتر بر ساعت ایجاد می کنند که بعنوان بمب های هوایی عمل نموده و منجر به غرق شدن کشتی ها و پایین کشیدن هواپیماها می گردد.

fsci500

نام “مثلث برمودا” به ناحیه ای از اقیانوس اطلس اطلاق می شود

در واقع، مثلث برمودا وجود خارجی ندارد و متعاقبا، رازی هم برای برملا کردن نخواهد بود. علی رغم هر آنچه که تاکنون شنیده اید، هیچ خبر غیر قابل توضیحی دال بر سقوط هواپیماها و نابودی کشتی ها وجود ندارد. نام “مثلث برمودا” به ناحیه ای از اقیانوس اطلس اطلاق می شود که از سه طرف به فلوریدا، پورتوریکو و برمودا محدود بوده و این نام نخستین بار در دهه‌ی ۱۹۵۰ میلادی توسط روزنامه نگاری به اسم ادوارد ون وینکل جونز ابداع شد. او طی نگارش خبری برای تلویزیون Associated Press برای نخستین بار از ناپدید شدن تعداد زیادی هواپیما و کشتی در این ناحیه سخن به میان آورد.

زمانیکه چارلز برلیتز کتاب پرفروش “مثلث برمودا” را دهه‌ی ۱۹۷۰ انتشار داد، این ایده به شدت گسترش یافته و اذهان عمومی را درگیر ساخت. به همین منظور، شایعات در خصوص دست داشتن موجودات فرازمینی یا امواج غیرعادی قوت گرفت. مشکل اینجا بود که هیچکس ادعاهای پیرامون ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماها را با اسناد و شواهد مورد بررسی قرار نداده بود. هنگامی که روزنامه نگاری به نام لری کوش چند سال بعد به دنبال شواهد مستدل گشت، دریافت که اصلا رازی وجود ندارد که درصدد رمزگشایی از آن بر آییم.

برمودا نخستین بار توسط روزنامه نگاری به اسم ادوارد ون وینکل جونز ابداع شد

ناپدید شدن رازآلود

دادن گزارش های اشتباه و ساختگی باعث سردرگمی مردم شده بود. بنجامین رادفورد در مصاحبه با Live Science خاطر نشان کرد: در برخی موارد، هیچ اثری از کشتی ها و هواپیماهای گمشده در این قبرستان مثلثی شکل یافت نشده است. چنین چیزی خارج از تصورات یک نویسنده وجود ندارد. در مواردی دیگر، کشتی ها و هواپیماها واقعی بوده‌اند اما برلیتز و سایر افراد از اشاره به این نکته چشم پوشی کرده‌اند که آنها در اثر هجوم طوفان های سهمگین بطرز رازآلودی ناپدید گشته‌اند.

واقعا کشتی ها و هواپیماهایی بودند که در این ناحیه از اقیانوس اطلس بدون باقی گذاشتن اثری از دیده ها پنهان شده‌اند، اما با در نظر گرفتن موقعیت ایجاد طوفان و جریان خلیج مکزیک، این موضوع آنقدرها هم تعجب برانگیز جلوه نمی کند. کوش در سال ۱۹۷۵ کتابی با عنوان “راز مثلث برمودا برملا شد” چاپ کرد ولی علی رغم تغییر نگرش بخشی از مردم، راز مثلث برمودا همچنان به قوت خود باقی ماند.

شکل های مشابهی از ابرها را در دریای شمال و سواحل انگلیس مورد بررسی قرار داده‌اند

اما در حال حاضر، دستاورد جدیدی در مورد “مثلث برمودا” بدست آمده است. محققان به تجزیه و تحلیل تصاویر تهیه شده توسط ماهواره ناسا پرداخته اند. آنان ابرهای شش گوشه ای را مشاهده کرده‌اند که عرضی در دامنه ی ۳۲ تا ۸۸ کیلومتر دارد. ابرها در ۲۴۰ کیلومتری ساحل فلوریدا دیده شده اند. استیون میلر کارشناس هواشناسی از دانشگاه ایالت کلورادو در مصاحبه با کانال علمی به این نکته اشاره کرد که ظاهر ابرها غیرعادی به نظر می رسند.

میلر افزود: معمولا لبه های صاف و مسطح در کنار ابرها دیده نمی شوند. ابرها در اکثر مواقع بصورت تصادفی توزیع می شوند. ابرها نمی توانند آن قدرها هم نامتداول باشند، اما تیم تحقیقاتی شکل های مشابهی از ابرها را در دریای شمال و سواحل انگلیس مورد بررسی قرار داده‌اند. آنان دریافتند که ابرها با بادهای سطح دریا که سرعتی بالغ بر ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، ارتباط دارند. این بادها از نیروی لازم برای ایجاد امواجی با بیش از ۱۴ متر ارتفاع برخوردارند.

این بادها در اثر پدیده ای به نام “غرش کوچک” شکل می گیرند و نوعی جریان هوایی شدید به حساب می آیند که از بخش تحتانی ابرها نشأت گرفته و به سطح اقیانوس برخورد می کنند. در این شرایط، امواج بسیار بزرگی به وجود آمده و به برهمکنش با یکدیگر می پردازند. هیچ کدام از این یافته ها انتشار نیافته است. پس فعلا آنها را در حد یک فرضیه در نظر بگیرید. اما امکان دارد این ابرهای شش گوشه عجیب در آن ناحیه از اقیانوس اطلس به فراوانی یافت شوند و ارتباطی هم با بادهای نیرومند داشته باشند.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین