تماس با ما خانه
RSS

fo3542

مواد لازم برای کلوچه اسپریتز :

آرد همه کاره یا آرد مخصوص کیک ۲ فنجان
شکر سفید نصف فنجان
 نمک مقدار خیلی کمی
 عصاره وانیل  ۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۱ عدد
کره بدون نمک (به تکه های کوچکتر خرد شود) ۵۰۰ گرم

مواد لازم برای تزیین کلوچه :
شکر رنگی
آجیل (مثل گردو و …)
طعم دهنده
رویه خامه ای کیک و شیرینی
پودر شکر

طرز تهیه کلوچه اسپریتز :
فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. آرد، شکر و نمک را داخل یک کاسه بزرگ مخلوط کرده و بعد عصاره وانیل را اضافه کنید. حالا تخم مرغ را شکسته و درست وسط کاسه بریزید و همراه با تکه های کره خوب مخلوط کنید. می توانید با دستهایتان این مخلوط را هم بزنید. البته یادتان باشد که خیلی ورز ندهید و گرنه کلوچه هایتان سفت می شوند. ما فقط می خواهیم همه چیز ترکیب شده و منسجم شوند.

در مرحله بعد شما به یک کوکی پرس (cookie press) نیاز دارید تا این کلوچه ها را درست کنید. قالبی که دوست دارید را انتخاب کرده و بعد کوکی پرس را با خمیر پر کنید. حالا خمیر را روی یک کاغذ مخصوص پخت قالب بزنید. یادتان باشد که این کار زیاد هم راحت نیست، پس اگر خرابکاری شد زیاد هم سخت نگیرید، فقط آنهایی که خوب نشدند را به کوکی پرس برگردانده و دوباره قالب بزنید.

کلوچه ها را برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه داخل فر بگذارید. فراموش نکنید که تزیین روی کلوچه را از قبل انتخاب کرده باشید، چون باید خیلی سریع بعد از بیرون آوردن آنها از فر تزیین شان کنید. ما شکر رنگی و تکه های گردو را به شما پیشنهاد می کنیم.

بعد از ریختن شکر و گردو روی کلوچه اجازه بدهید که ۵ دقیقه سرد شوند بعد آن ها را روی توری فلزی قرار بدهید تا کاملا سرد شوند. وقتی کاملا سرد شدند آنها را داخل یخچال نگه دارید.

کار با کوکی پرس زیاد هم راحت نیست، پس اگر خرابکاری شد زیاد هم سخت نگیرید

نکته :

برای تزیین کلوچه می توانید هر کدام از موادی که خواستید را برای روی کلوچه انتخاب کنید.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین