تماس با ما خانه
RSS

fo3430

مواد لازم برای سوپ گل کلم :

 کره  ۲ قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده  ۲ فنجان
 کرفس خرد شده یک و نیم فنجان
 هویج خرد شده  نصف فنجان
سیر له شده یک و نیم قاشق غذاخوری
سیب زمینی (پوست کنده و ریز شده) ۲ عدد
آب مرغ ۶ فنجان
گل کلم خرد شده ۶ فنجان
برگ بو ۲ عدد
* برگ آویشن تازه یک و نیم قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه تازه یک هشتم قاشق چایخوری
پنیر چدار رنده شده یک و نیم فنجان
سس سویا و سرکه ۱ قاشق چایخوری

* یک و نیم قاشق چایخوری برگ آویشن تازه یا ۱ قاشق چایخوری آویشن خشک

طرز تهیه سوپ گل کلم :
یک قابلمه برداشته و روی حرارت متوسط بگذارید و کره را داخل آن بریزید. بعد از اینکه کره آب شد، پیاز، کرفس و هویج را برای ۵ تا ۸ دقیقه تفت بدهید تا زمانی که پیازها نرم شوند. سیر له شده را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر تفت بدهید.

 

سیب زمینی، آب مرغ، گل کلم، برگ بو، آویشن، نمک و فلفل سیاه را داخل قابلمه بریزید بعد از جوش آمادن زیر گاز را کم کنید تا سبزیجات به آرامی بپزند سیب زمینی، آب مرغ، گل کلم، برگ بو، آویشن، نمک و فلفل سیاه را داخل قابلمه بریزید. حرارت را زیاد کرده تا آب مرغ جوش بیاید، بعد حرارت را کم کنید تا آرام بجوشد. درب ظرف را گذاشته و ۱۲ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سبزیجات به طور کامل نرم شوند.

  مواد را در قابلمه به آرامی بپزید گل کلم ها را هم اضافه کنید حالا قابلمه را از روی حرارت برداشته و برگ بوها را از آن خارج کنید. با استفاده از یک مخلوط کن یا گوشتکوب برقی، سوپ را خوب مخلوط کنید تا زمانی که به طور کامل یکدست شود.
 

به آرامی پنیر چدار را اضافه کرده و به پوره کردن سوپ ادامه بدهید، تا زمانی که خوب مخلوط شوند  به آرامی پنیر چدار را اضافه کرده و در همین حین به پوره کردن سوپ ادامه بدهید، تا زمانی که خوب مخلوط شوند. در آخر سس سویا و سرکه را اضافه کنید.
 

در آخر سس سویا و سرکه را به سوپ گل کلم و پنیر چدار اضافه کنید اگر لازم است نمک و فلفل بیشتری به آن اضافه کنید. این سوپ با نان های ترد خیلی خوشمزه می شود.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین