تماس با ما خانه
RSS

چای یکی از قدیمی ترین نوشیدنی هایی است که انسان با آن آشنا شد.گفته می شود چای برای نخستین بار در چین کشت شد و 2 هزار سال قدمت دارد.در میان مردم دنیا پس از آب، چای پرمصرف ترین و محبوب ترین نوشیدنی است و سال به سال بر میزان مصرف آن در دنیا افزوده می شود.

تخمین زده می شود که سالانه در سراسر دنیا 5/3 میلیون تن برگ چای تولید می شود.از همین رو محققان دست به آزمایش های زیادی درباره منافع و تاثیرات این نوشیدنی زده اند.

I1392731216

از جمله تاثیر مثبت چای بر بدن انسان می توان به پیشگیری از سکته و عوارض قلبی و مغزی و کاهش وزن اشاره کرد.

دانشمندان تاثیرات مثبت چای را بیشتر مرهون وجود میزان زیادی فلاووئویدز در این ماده می دانند.فلاوونویدز، نوعی ماده بی رنگ و متبلوراست که دارای میزان بسیار بالای آنتی اکسیدان است.

یک موسسه چای در حال بررسی مبانی علمی باورهای سنتی رایج درباره تاثیرات مثبت نوشیدن چای است.همچنین لنور عرب از اساتید دانشگاه کالیفرنیا که تحقیقاتی را همزمان با این موسسه انجام داده به اطلاعات جالب و جدیدی درباره تاثیرات چای برعروق و قلب دست یافته است.

او در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که چای سیاه یا سبز در کاهش احتمال وقوع سکته موثرند. او با بررسی 9 تحقیق در 5 کشور و بر 195 هزار نفر- که در مجموع تجربه 4378 مورد سکته را داشته اند- به این نتیجه دست یافت که مصرف 3 فنجان چای سبز یا چای سیاه در روز بدون توجه به اینکه فرد مصرف کننده از نظر جغرافیایی در چه نقطه از این کره خاکی قرار دارد، می تواند 21 درصد احتمال وقوع سکته قلبی را کاهش دهد.

لنور عرب می گوید: باید تحقیقات بیشتری در این باره که تحت چه مکانیسم هایی چای بر کاهش احتمال خطر سکته قلبی تاثیر می گذارد، انجام گیرد. احتمال آنکه چای از لخته شدن خون یا تورم عروق جلوگیری کند زیاد است که این مسئله باید در تحقیقات بیشتر به اثبال برسد.
در زیر نحوه شستن فلاسک چای ذکر شده است:
ابتدا تفاله های چای را از فلاسك خالی كنید، سپس مقداری آب گرم در فلاسك ریخته، كمی مایع ظرفشویی به آن اضافه نموده و یك اسكاچ نرم داخل فلاسك بیندازید، در آن را ببندید و خوب تكان دهید، تا تمیز شود و بعد با آب گرم كاملا شستشو دهید.
منبع : دلگرم

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین