تماس با ما خانه
RSS

آیا لیزر در زیبایی بینی نقشی دارد؟
سوالی که بسیاری از کاندیدای جراحی بینی در این باره می پرسند این است که دستگاه های کوچک کننده بینی و یا لیزر تاثیری در کوچک کردن بینی دارد یا خیر

۳-۲

دکتر مجید نداف کرمانی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و جراح بینی در این رابطه گفت:
اکثر مشکلات زیبایی که در بینی وجود دارد در قسمت های استخوانی و غضروفی بینی می باشد که این مشکلات صرفاً با عمل جراحی زیبایی بینی اصلاح می شود و لیزر هیچ تاثیری در رفع این مشکلات ندارد.در واقع تاثیر لیزر در درمان مشکلات پوستی می باشد و لذا در زیبایی بینی هیچ نقشی ندارد.

آیا دستگاه هایی که تحت عنوان کوچک کننده بینی در بازار عرضه می شود تاثیری در زیبایی بینی دارند ؟
همانطور که گفتیم ، مشکلات غضروفی و استخوانی بینی صرفاً با عمل جراحی و تکنیک های متعددی که در حین عمل جراحی زیبایی بینی وجود دارد اصلاح می شوند وبا تغییر شکل قسمت های استخوانی و غضروفی که در حین عمل جراحی داده میشود زیبایی بینی حاصل میشود .لذا تبلیغاتی که در مورد کارایی این دستگاه ها در کوچک کردن و زیبایی بینی وجود دارد ، کاملاً نادرست و صرفاً جنبه تبلیغاتی دارند.

در چه مواردی از غضروف گوش یا دنده برای عمل جراحی زیبایی بینی استفاده می شود؟
در مواردی که غضروف های بینی در عمل های جراحی زیبایی قبلی بینی آسیب دیده یا بیش از حد برداشته شده اندو یا افرادی که سابقه عمل جراحی بینی در گذشته نداشته اند و لی مقدار غضروف های بینی بطور مادرزادی جهت عمل جراحی زیبایی بینی کم باشد  ممکن است مجبور به استفاده از غضروف های گوش یا دنده جهت بازسازی و اصلاح مشکلات ایجاد شده در بینی باشیم. اگر میزان غضروف مورد نیاز کم باشد از غضروف گوش استفاده میکنیم ولی اگر مقدار بیشتری غضروف نیاز داشته باشیم از دنده استفاده میکنیم.

همچنین محلی که غضروف در بینی مورد نیاز هست نیز در انتخاب محل برداشتن غضروف از گوش یا دنده نقش دارد.

لازم به ذکر است که استفاده از غضروف افراد دیگر هیچ نقشی در عمل جراحی زیبایی بینی ندارد چون پس از مدتی جذب خواهد شد.

یکی از شایع ترین علت های برداشتن بیش از حد غضروف ها در عمل های جراحی بینی، این برداشت نادرست است که بینی هر چقدر کوچک تر شود زیباتر می شود.

در صورتی که زیبایی بینی از دید جراح پلاستیک به معنی حفظ تناسب قسمت های مختلف بینی با هم و حفظ تناسب بینی با قسمت های دیگر صورت می باشد.

آیا انجام عمل جراحی زیبایی بینی همزمان با اصلاح انحراف بینی قابل انجام است؟
انحراف بینی به علت انحراف در قسمت استخوانی بینی و یا انحراف در قسمت غضروفی بینی مخصوصاً غضروف دیواره یا سپتوم بینی می باشد که هر دو می توانند در حین عمل جراحی زیبایی بینی اصلاح شوند.انحراف بینی حتی اگر به مقدار کم بعد از عمل جراحی زیبایی بینی باقی بماند ، زیبایی حاصل نخواهد شد و لذا اصلاح انحراف بینی ، یکی از ضروریات در عمل جراحی زیبایی بینی می باشد.

چرا عمل جراحی زیبایی بینی در افرادی که بینی گوشتی دارند نسبت به افرادی که بینی استخوانی غضروفی دارند نتیجه ضعیف تری دارد؟
بینی گوشتی به این معناست که پوست بجای اینکه ضخامت نرمال داشته باشد،بیش از حد ضخیم است و چون اکثر تکنیک هایی که در عمل جراحی زیبایی بینی وجود دارد جهت اصلاح بدشکلی های استخوان و غضروف میباشد،لذا نتیجه عمل در بینی های گوشتی ضعیف تر میباشد.

البته تکنیک هایی وجود دارد که تا حد امکان به این پوست ضخیم شکل دلخواه داده شود تا ظاهر بینی زیباتر شود.

یک اشتباه رایجی که در عمل جراحی بینی های گوشتی میشود، برداشتن بیش از حد بافت های غضروفی و استخوانی بینی به خیال کوچک تر شدن بینی میباشد که نه تنها بینی زیباتر نخواهد شد بلکه پوست ضخیم در این افراد بی حالت تر خواهد شد و از اول بدتر میشود.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین