تماس با ما خانه
RSS

آرایش کردن باعث می شود شما احساس زیبایی بیشتری داشته باشید، اما اگر دقت نکنید ممکن است محصولات آرایشی که استفاده می کنید به سلامتی شما ضرر برسانند. اما چطور باید هنگام آرایش کردن کاری کنید که به سلامتی شما آسیبی وارد نشود؟ چه اشتباهاتی هنگام آرایش کردن انجام می دهید که ممکن است برای سلامتی مضر باشد؟

هنگام ریمل زدن دقت نمی کنید

اگر هنگام ریمل زدن دقت نداشته باشید ممکن است باعث شود مقداری از ریملی که می زنید، داخل چشم برود. یا با عجله ریمل می زنید و از دستتان خارج شده و برس ریمل با چشمتان برخورد میکند. باید دقت داشته باشید که برس ریمل خیلی به چشمتان نزدیک نشود چرا که ممکن است بر لایه داخلی چشم خراش ایجاد کند.

شما به سایه چشم های براق و درخشان علاقه مندید 

هیچ ایرادی در انتخاب یک سایه چشم با دانه های براق و درخشان نیست، اما باید در انتخاب چنین سایه چشمی دقت کنید چرا که برخی از آنها از سایه جدا شده و داخل چشم می روند و علاوه بر ایجاد خارش ممکن است به چشم نیز آسیب برسانند. اگر با چنین مشکلی رو به رو شدید سریع آرایش را پاک کرده و چشمتان را بشویید تا از صدمه دیدن جلوگیری کنید. در قدم بعدی بهتر است برند محصولی که استفاده می کنید را نیز عوض کنید.

از محصول مناسب پوستتان استفاده نمی کنید 

اگر شما پوست حساسی دارید ، باید برخی محصولات آرایشی را کنار بگذارید. بخصوص کرم هایی که روی پوست سنگینی می کنند نظیر کرم های BB و CC ، این کرم ها باعث بسته شدن منافذ پوست می شوند و اگر پوست شما حساس باشد اصلا انتخاب خوبی نیست. اگر پوست شما دارای آکنه یا جوش است برخی از محصولات که دارای ترکیباتی نظیر salicylic acid یا benzoyl peroxide می توانند برایتان مفید تر باشند چرا که این ترکیبات برای درمان آکنه نیز موثر هستند.

لوازم آرایشتان را به اشتراک می گذارید 

این عادت را از خود دور کنید که لوازم آرایشی از کسی قرض گرفته یا به کسی قرض بدهید. استفاده اشتراکی از برخی از لوازم آرایشی می تواند خطرناک و مضر باشد بخصوص محصولاتی که برای آرایش چشم استفاده می کنید. شما ممکن است دچار عفونت چشم بشوید یا در اثر اشتراکی استفاده کردن لوازم آرایشی باکتری وارد چشمتان شود. بهتر است بدانید چه محصولات آرایشی را هرگز نباید با دیگران به اشتراک بگذارید.

بدترین کار ممکن این است که با آرایش بخوابید‎

برچسب روی لوازم آرایشی را نمی خوانید

هنگام خریدن لوازم آرایشی حتما به ترکیبات آنها دقت کنید ، شاید در ابتدا فکر کنید از ترکیبات نوشته شده روی این محصولات سر در نمی آورید، اما به مرور زمان می توانید متوجه شوید چه محصولی با چه ترکیبی خریداری کنید که مناسب شما باشد.

برس ها و قلم های آرایش را تمیز نمی کنید

معمولا باید به همان اندازه که به تمیزی صورت اهمیت می دهید به تمیز بودن محصولاتی که با آن برخورد می کنند نیز اهمیت بدهید. هرچند شستن قلم ها و برس های آرایشی هر روز امکان پذیر نیست. ولی اگر زیاد از برس آرایشی استفاده می کنید هفته ای یکبار آنها را تمیز کنید. در طولانی ترین حالت باید هر ماه برس آرایشی را بشویید و بگذارید تا خشک شوند. برس های آرایشی که تمیز نمی شوند به مرور زمان روی پوست جوش و آکنه ایجاد می کنند.

با آرایش می خوابید 

بدترین کار ممکن این است که با آرایش بخوابید. پوست صورت شما معمولا در طول شب خود را بازسازی می کند، اما اگر هنگام خواب آرایش روی پوست باشد مانع انجام این کار می شوید.

محصولات آرایشی را مدت زمان طولانی نگه می دارید 

محصولات آرایشی نیز تاریخ مصرف دارند. اگر از زمان آن بگذرد استفاده از آنها می تواند به سلامت شما آسیب برساند. بد نیست بدانید هر یک از لوازم آرایشی که استفاده می کنید چقدر عمر می کنند. تا با گذشت زمان آن و یا با مشاهده تغییرات آنها، این محصولات را کنار گذاشته و محصول جدیدی جایگزین آنها کنید.

کیف لوازم آرایشی را تمیز نمی کنید 

کیف لوازم آرایشی شما نیز نیاز به تمیز شدن دارد تا از شر آلودگی، خاک و باکتری های احتمالی که در آن وجود دارد رها شود. با این کار از آلوده شدن محصولات آرایشی که داخل کیف می گذارید نیز جلوگیری می کنید.

از برس آرایشی مناسب استفاده نمی کنید 

برسی که دندانه های نرم تر داشته باشد بهتر است بخصوص زمانیکه می خواهید رژ گونه بزنید. برس های سخت با دندانه های ضخیم می توانند به راحتی به پوست شما آسیب برسانند.

منبع: بانوی شهر

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین