تماس با ما خانه
RSS

تغییر در دما و  بارندگی ها می‌تواند تاثیر بدی به روی موهای شما داشته و سبب  مشکلاتی مثل خشکی، شوره سر، الکتریسیته ساکن مو و بسیاری مشکلات دیگر شود. علاوه بر این، در پاییز تاثیر مخرب نور خورشید تابستانی به روی موها آشکار می‌شود و به همین دلیل به نظر من پاییز فصل از مراقبت شدید از مو است.  اگرچه مراقبت از موها در سرما بسیار راحت‌تر از تابستان است، برخی نکات هست که  باید بدانید. این مطلب را دنبال کنید تا بیشتر درباره مراقبت‌ از مو در فصل سرما بدانیم.

girl-blonde-smile-scarf-winter-fashion-hd-wallpaper

موها را کمی کوتاه کنید
من همیشه در زمستان نوک موها را کمی قیچی می‌کنم تا در صورت وجود موخوره آن را از بین ببرم. ممکن است در اثر تابش نور خورشید تابستانی، نوک موهای شما زبر شده و موخوره گرفته باشد. این مشکل مو قابل درمان نیست. بهتر است برای پیشگیری از آسیب دیدن نوک موها و سوخته به نظر رسیدن آن‌ها، هر دو ماه یک بار آن‌ها را کمی کوتاه کنیم. به این ترتیب همیشه موهایی سالم و زیبا خواهید داشت.

از روغن‌ها و مواد طبیعی استفاده کنید
مراقبت از موها با استفاده از روغن‌های طبیعی فقط مخصوص فصل سرما نیست، اما در این فصل موهای شما بیشتر از همیشه به تغذیه شدن نیاز دارد. آفتاب شدید تابستان، آب استخر و اسپری‌های ضد آفتاب همه و همه باعث ضعیف شدن موها می‌شوند. من برای پیشگیری از خشک شدن موها و پوست سر، چند قطره روغن نارگیل به شامپوی موهایم اضافه می‌کنم. می‌توانید پس از حمام نیز انتهای موهای نم دار خود را با روغن‌های طبیعی ماساژ دهید.

از محصولات مراقبت در برابر حرارت استفاده کنید
در تابستان همیشه موهای ما مدل‌های ساده‌تری دارند: یک دم اسبی ساده یا یک بافت به راحتی با لباس‌های تابستانی ما ست می‌شوند. اما در پاییز و زمستان ما بیشتر از سشوار و اتوهای مو استفاده می‌کنیم. دقت کنید برای حفظ سلامت موها از اسپری موی محافظ کننده در برابر حرارت استفاده کنید. نه تنها در حین سشوار کردن یا اتو کشیدن موهای شما سالم‌تر خواهند ماند بلکه مدل موها نیز برای ساعات بیشتری حفظ خواهد شد.

موها را رطوبت رسانی کنید
با فکر کردن به فصل سرما به یاد خشک شدن و خارش پوست می‌افتیم، اما باید بدانیم موهای ما نیز در مقابل سرما همین واکنش را نشان می‌دهند. در پاییز و زمستان موهای شما به روطوبت بیشتری نیاز دارد تا بتواند خود را با تغییرات دما سازگار کند. رطوبت رسانی به موها از الکتریسیته ساکن موها نیز می‌کاهد. یکی از مشکلات من در فصل سرما همین است که موهایم در اطراف پراکنده می‌شوند. از ماسک‌های مو و نرم کننده‌های حاوی روغن جوجوبا استفاده کنید که علاوه بر رطوبت رسانی کافی به موها از شوره زدن سر نیز پیشگیری می‌کند.

موها را ماساژ دهید
شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما ماساژ پوست سر در پاییز و زمستان به شما کمک می‌کند تا جریان خون بهتری در این ناحیه داشته باشید، رشد موها بهبود یابد و در کل موی سالم‌تری داشته باشید. من در حین ماساژ از روغن‌های گیاهی برای تقویت هرچه بیشتر موها استفاده می‌کنم. ۱۰ دقیقه ماساژ پوست سر قبل از رفتن به رختخواب علاوه بر کمک به حفظ سلامت موها باعث می‌شود ریلکس شده و راحت‌تر به خواب روید.
منبع: نیلگون

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین