تماس با ما خانه
RSS

نور آفتاب و سیگار تنها عوامل مضری هستند كه می توانند پوست صورت تان را بسیار خراب و زمخت كنند . به نقل از دكتر كارل تورن فیلت ( Carl Thornfeldt ) _ متخصص پوست و پروفسور دستیار در دانشگاه علم و سلامت ارگان (Oregon Health &Science University ) _ التهاب های دایمی به عنوان منبع جدی ایجاد خطوط ریز و چروكهای صورت هستند كه متاسفانه به آسانی نادیده گرفته می شوند . وقتی كه پوست ورم می كند شبكه های پروتئین و چربی ها خوشحال شده و خرابیهایی به بار می آورند كه برطرف كردنشان خیلی سخت است .
در این مقاله برای نرم كردن پوست به نقل از دكتر كارل 4 راهكار را در اختیارتان می گذاریم : 


1 – مراقب برنامه تمرینی و ورزشی تان باشید 

عرق كردن پوست را در معرض آب شوری قرار می دهد كه موجب آسیب دیدن كاركردهای دفاعی پوست شده و سلولهای پوست بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش و آلودگیها قرار می گیرند . بدین منظور در خانه و فضاهای سربسته نرمش كنید و در صورت تمایل به نرمش در فضای باز ساعات قبل از 10 صبح و 4 بعد از ظهر به بعد را برای این كار در نظر بگیرید . در این صورت میزان قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش تا 80 درصد كاهش خواهد یافت . 

2 – بر چسب روی بطریهای حاوی لوازم آرایشی را بخوانید 
پروپلین گلیكول موجود در مواد ضد عرق و اكثر پاك كننده ها و مرطوب كننده ها موجب بروز حساسیت و ملتهب شدن پوست می گردد . 

3 – مصرف غذاهای فرآوری شده و آماده را به دست فراموشی بسپارید 
رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای آرد سفید و شكر می تواند موجب ایجاد حساسیت به گلیكوژن در سلولهای پوست گردد . این حساسیت موجب پیوند كلاژن شده و قابلیت ارتجاعی پوست را كاهش می دهد و بنابراین پوست بیشتر مستعد ترك خوردگی می شود . 

4 – آرام باشید 
استرس های عاطفی موجب ترشح تركیبات ایمنی به نام هیستامین می گردد كه این هورمون موجب ایجاد التهاب و گسیختن بافت سلولهای پوست می شود . برای آرام تر شده می توانید از تمرینهای ریلكسیشن استفاده نمایید .

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین