تماس با ما خانه
RSS

یاد بگیرید زمان تان را به درستی مدیریت کنید؛ به نحوی که بتوانید هم از عهده وظایف کاری تان برآیید و هم برای وقت گذراندن با فرزند و همسرتان زمان آزاد داشته باشید.

ra4-4951

مادر بودن یکی از بزرگترین هدایایی است که یک زن می تواند در طول زندگی اش دریافت دارد. هر چند، مادر شاغل بودن یک چالش واقعی است.

هر روز انبوهی از وظایف و کارهای روزانه پیش روی تان قرار دارد و به ندرت، زمانی برای خودتان پیدا می کنید. همین امر موجب می شود ایمان به خودتان و مهارت های حرفه ای تان را از دست بدهید.

شاید با قرار گرفتن در این موقعیت فکر کنید مسیر شغلی تان به انتهایش رسیده است. اما باور کنید، نه، بسیاری از مادران شاغل نسبت به سایر کارمندان موفق ترند. آنها همسران فوق العاده، مادران شگفت انگیز و کارمندان بی نقصی هستند.

اما رمز کارشان چیست؟ آنها به سادگی بر این مهارت های مهم زندگی تسلط می یابند که هر مادر شاغلی باید به منظور داشتن زندگی شاد و موفق، آنها را به کار ببرد.

مواظب خودتان باشید
با داشتن تمام آن کارهای روزانه خانه و پروژه های بزرگ، فراموش کردن خودتان راحت است. فرزندتان اولویت شماست و برای درآمد داشتن هم نیاز به شغل دارید. ممکن است فکر کنید در حال حاضر مراقبت از خودتان خیلی مهم نیست.

هر چقدر هم که سرتان شلوغ باشد، لازم است هر روز، زمانی را به خود خودتان اختصاص دهید. حتی اگر این زمان ۵ دقیقه هم باشد، شما به یک وقفه نیاز دارید. به صورت روزانه مواظب زیبایی و سلامتی خودتان باشید. مطمئنا می خواهید شوهر و فرزندتان به همسر و مادر زیبایشان ببالند. به همین دلیل است که همیشه سعی کنید بهترین نسخه از خودتان باشید.

یاد بگیرید تیمی کار کنید
اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند همه کارها را خودشان به تنهایی انجام دهند، پس قطعا نیاز دارید مهارت کار کردن به صورت تیمی را بیاموزید.

شما مادری هستید که زمان این را ندارد همه کارها را به صورت مستقل و خودمختار انجام دهد. از همسرتان بخواهید در امور خانه کمک کند و سعی کنید وظایف تان را با همکاران تقسیم کنید.

جدای از تمام وظایفی که بر دوش تان است، به خاطر داشته باشید شما فقط یک انسان هستید. باور کنید شما هیچ قدرت خارق العاده ای ندارید و قادر نیستید به تنهایی از پس همه کارها بربیایید.

خودتان را ببخشید
فارغ از اینکه امروز چه روزی است، شما همیشه سرتان شلوغ است. مادران شاغل به دلیل برنامه های کاری فوق العاده شلوغی که دارند غالبا کمتر از سایر مادران به فرزندان شان توجه می کنند. اگر نمی توانید تمام وقت تان را با خانواده تان بگذرانید، احساس گناه نکنید. شما کمک خرج و بعضا نان آور خانه هستید پس اگر نمی توانید انجام هم زمان همه کارها را مدیریت کنید به این معنی نیست که مادر بدی هستید. به جای اینکه خودتان را سرزنش کنید، به کسی که هستید افتخار کنید.

بین کار و زندگی شخصی تعادل برقرار کنید
مادر شاغل بودن به معنی انجام ده ها وظیفه روزانه و مستمر است. پس سعی کنید روش مناسبی برای ایجاد توازن و تعادل میان کار و زندگی شخصی تان پیدا کنید. یاد بگیرید زمان تان را به درستی مدیریت کنید به نحوی که بتوانید هم از عهده وظایف کاری تان برآیید و هم برای وقت گذراندن با فرزند و همسرتان زمان آزاد داشته باشید.

اگر می خواهید سالم بمانید و مادر خارق العاده ای باشید، پس ایجاد تعادل و موازنه میان زندگی شخصی و کارتان بسیار حیاتی است.

بسیار مشتاق و پر انرژی باشید
زندگی شما آسان نیست. این بدین معناست که گاهی اوقات بهتر است به جای گریه کردن بخندید. افکار مثبت به شما کمک می کند با وجود فشارهای سخت و طاقت فرسا همچنان به مسیرتان ادامه دهید.

خوشبین باشید و بر جنبه روشن زندگی که به شما قدرت حرکت رو به جلو را می دهد تمرکز کنید. هر زمان احساس می کنید قادر به کنترل زندگی شلوغ تان نیستید به کودک تان فکر کنید. شما قوی، باهوش و شجاع هستید. امیدتان را از دست ندهید و به آینده روشن تان مطمئن باشید.

یک مادر شاغل باید قادر باشد فرزندانش را سرگرم کند

با فرزندتان بازی و کار کنید
زمانی که از محل کارتان به خانه برمی گردید اما هنوز مجبور هستید برخی وظایف کاری تان را در خانه انجام دهید، سعی می کنید هر چه سریع تر آنها را به اتمام برسانید اما کودک شما به این صورت فکر نمی کند. فرزندتان توجه شما را می طلبد و نمی توانید از همسرتان بخواهید همیشه با او بازی کند و سرگرم نگهش دارد. پس به فرزندتان چند کار دهید و از او بخواهید وظایف خودش و شما را با یکدیگر انجام دهد.
یک مادر شاغل حتی اگر بسیار پرمشغله است باید قادر باشد فرزندانش را سرگرم کند.

فقط بگویید «نه»
مادر شاغل کاملا حق دارد زمانی که لازم است، بگوید «نه». دوستانتان هم مطمئنا این موضوع را درک می کنند که حتی اگر بخواهید به جمع آنها ملحق شوید و با آنها به تفریح بروید، سبک زندگی تان هم اکنون متفاوت است و نمی توانید هر زمان که بخواهید با آنها به تفریح بروید.

میهمانی ها و مسافرت های دوستانه به اندازه خانواده و شغل تان مهم نیستند و فکر می کنید «نه» گفتن به آنها بسیار سخت است. همچنین باید «نه» گفتن در محل کارتان را نیز یاد بگیرید.

خودتان را برای سختی ها و مشکلات آماده کنید
زندگی مادران شاغل مملو از سختی ها و مشکلات متعدد است. همانطور که لازم است کارمند فوق العاده، مسئولیت پذیر و سختکوشی باشید، همچنین باید در عین حال همسر دوست داشتنی و زیبا، مادر دلسوز و دختر قدرشناسی باشید.

شما همیشه سرتان شلوغ است. حتی اگر کار سختی باشد، سعی کنید بدون آه و ناله و گریه و زاری هر کدام از مسائل زندگی تان را حل کنید. بله، شاید الان احساس استرس و فشار زیادی داشته باشید اما زندگی تان به اندازه ای که فکر می کنید بد نیست. شما یک مادر هستید. اگر شغل تان را دوست ندارید می توانید تغییرش دهید اما فرزندتان را هرگز ترک نمی کنید، پس مطمئن باشید صرف نظر از اینکه چقدر سرتان شلوغ باشد یا موفق باشید، خانواده تان اولویت شما است.

داشتن چندین و چند وظیفه، خصوصا زمانی که بچه دارید، کار سختی است. برای زندگی هر روزتان برنامه ریزی داشته باشید و مسائل منفی را خیلی جدی نگیرید. به خاطر داشته باشید، افراد زیادی هستند که نمی توانند بچه دار شوند و بسیاری از مردم هم نمی توانند یک شغل برای خودشان پیدا کنند. قدر زندگی تان را بدانید و جلوی رشد و ترقی خودتان را نگیرید.

منبع:روزنامه اقتصادی آسیا/برترینها

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین