تماس با ما خانه
RSS

W1387139811

با رژیم و ورزش چه باید کرد؟
تا ممکن است به کودک شیر دهید. خانمهایی که به کودک خود به مدت یک سال شیر می‌دهند لاغرتر از خانم هایی می‌باشند که به کودک خود شیر نمی‌دهند. خانم ها باید سعی کنند کالری خود را به زمان قبل از بارداری برگردانند فقط باید مولتی و یتامین و آهن مصرف کنید یا روزانه 8 تا 12 لیوان آب بنوشید.

 

غذای کودک خود را نخورید.
خانمی ‌ذکر کرده که به خودم تلقین می‌کنم که امروز خوب غذا خورده ام، اما ناگهان به یاد می‌آورم که امروز کلوچه شکلاتی یا ماکارانی و غذای اضافی کودک را خوردم. افرادی که کودک دارند به طور ناخودآگاه غذای اضافی یا اسنک کودک خود را میل می‌کنند. و بدین صورت پرخوری می‌کنند. بنابراین به جای خرید اسنک خانوادگی، یک اسنک تک نفره بخرید تا با این کار از پرخوری خود جلوگیری کنید.

 

یک ورزش روزانه و همیشگی را در پیش بگیرید.
بررسی و تحقیق یک دکتر نشان داد که مادران چاقی که یک سال بعد از متولد شدن اولین فرزند خود روزانه ورزش می‌کردند، در حدود 6 کیلو گرم لاغرتر از دیگر مادرانی بودند که اصلاً ورزش نمی‌کردند. تعدادی از این خانم ها گفته‌اند که آنها مثلاً روزانه نیم ساعت با کودک خود پیاده روی می‌کردند، بدین طریق توانستند به وزن قبل از بارداری خود برگردند.

 

یک قدم سنج بخرید.
اگر شما در حومه شهرها زندگی می‌کنید، ممکن است سخت تر بتوانید وزن کم کنید. یک تحقیق دانشگاهی حاکی از آن است که خانم هایی که در حومه شهرها زندگی می‌کردند 3 کیلو گرم سنگین تر از خانمهایی هستند که در خود نیویورک زندگی می‌کردند.

اگر کودک خود را با کالسکه اش بیرون ببرید یا بروید مغازه خواروبارفروشی مطمئن باشید که چندین کالری سوزانده اید. وسیله ای با نام قدم سنج به شما نشان می‌دهد که روزانه 10000 قدم برداشته اید (چیزی در حدود 5 مایل پیاده روی) که به این صورت به کاهش وزن خود کمک بسزایی خواهید کرد.

 

به یک گروه بپیوندید.
مادران جوانی که در جلسات و کلاس های رژیمی‌ و ورزشی به صورت 12 هفته شرکت کرده اند، به طور میانگین بعد از یکسال 8 کیلو گرم کاهش وزن داشته اند. در حالیکه آن دسته از مادرانی که فقط تک جلسه ای شرکت جسته بودند فقط توانسته بودند 1 کیلو وزن کم کنند. بنابراین مادران باید روزانه 1600 کالری بخورند و سی دقیقه پیاده روی کنند.
همچنین می‌توانند از بیمارستان محلی یا باشگاهی شهر خود راجع به کلاس های کاهش وزن پس از بارداری سؤال کنند.

 

تیروئید خود را چک کنید.
بیشتر از10 درصد از مادران پس از زایمان به التهاب غده تیروئید یا کاهش در سطح تیروئید خود گله دارند. اگر تیروئید شما کم کار است به دنبال آن متابولیسم بدن کاهش یافته و وزن افزایش پیدا می‌کند.

اگر وزنتان افزایش یافته از دکتر خود خواهش کنید آزمایش تیروئید برای شما بنویسید. یا اگر احساس خستگی می‌کنید، یا در ماهیچه هایتان احساس درد می کنید یا صورتتان پف کرده است یک داروی صحیح کمک خواهد کرد که متابولیسم بدن به عمل طبیعی خود ادامه بدهد.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین