تماس با ما خانه
RSS

کروم فلزی سخت، براق و به رنگ خاکستری، فلزی با جلاپذیری بالا و نقطه جوش بالا و… است. اما در مواقعی پیش میاید که این فلز زیبا بدلیل عوامل مختلف دچار زنگ زدگی می شود. در این مطلب بهترین و ساده ترین روش برای از بین بردن زنگ زدگی کروم به شما عزیزان نشان داده خواهد شد. با ما همراه باشید…

hou15590

کروم را تمیز کنید. قبل از اینکه شروع به از بین بردن زنگ زدگی کنید، اگر سطح کروم را از هر کثیفی و چیز های بجا مانده پاک کنید، کارتان بسیار بهتر می شود. از مواد شوینده مخصوص خودرو استفاده کنید.

کروم را تمیز کنید قبل از اینکه شروع به از بین بردن زنگ زدگی کنید

از نوشابه یا هر ماده اسیدی ملایمی می توانید استفاده کنید. هر نوشابه ای که فسفریک اسید درون ترکیباتش باشد می تواند به عنوان یک از بین برنده زنگ استفاده شود. این اسید ملایم میتواند زنگ زدگی را بدون آسیب جدی به نقاط دیگر فلز از بین ببرد.

– نوشابه رژیمی بعلت اینکه شکر کمتری دارد، چسبندگی کمتری را به همراه دارد و باعث ساده تر شدن کار می شود.

نوشابه رژیمی بعلت اینکه شکر کمتری دارد، برای از بین بردن زنگ زدگی بهتر است

ماده اسیدی را روی کروم ریخته و همه جای آنرا آغشته کنید. بگذارید خیس بخورد. زمان ایده آل برای خیس خوردن فلز ۱۵ دقیقه است. بگذارید ۱۵ دقیقه آغشته باشد

ماده اسیدی را روی کروم ریخته و همه جای آنرا آغشته کنید و بگذارید خیس بخورد

حالا با یک اسفنج سخت یا سیم ظرفشویی نرم شروع به پاک کردن زنگ زدگی کنید. ظرفشو ها چون برای پاک کردن شیشه طراحی شده اند، آسیب و خراش کمتری به سطح کروم می زنند. اگر زنگ زدگی بسیار زیادتر است، با یک فویل آلومینیومی آنرا به آرامی بسایید.

با یک اسفنج سخت یا سیم ظرفشویی نرم شروع به پاک کردن زنگ زدگی کنید

حالا باقی مانده ماده اسیدی و زنگ را با یک صابون خوب از بین ببرید. اگر شما ماشین را تمیز می کنید، از مواد شوینده مخصوص ماشین استفاده کنید. مواد ظرفشویی را نباید روی سطوح رنگ آمیزی شده استفاده کرد چون به آن آسیب وارد می کند. سطوح بدون رنگ را می توان با استفاده از هر صابون معمولی و آب تمیز کرد.

باقی مانده ماده اسیدی و زنگ را با یک صابون خوب از بین ببرید

سطح را خشک کنید. بهترین راه دستمال کاغذی حوله ای است چرا که احتمال زنگ زدن مجدد را به حداقل می رساند. اگر زنگ زدگی بیش از حد بود، به مراکز تخصصی مراجعه کنید و از این به بعد مواظب ماشینتان باشید!!

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین