تماس با ما خانه
RSS

بسیاری از مبتلایان این بیماری، شاهد شدت گرفتن مداوم آن هستند و درد و التهاب، از یک مفصل به مفاصل دیگر بدن‌شان منتقل شده یا به مفاصل متعدد سرایت پیدا می‌کند. خشکی دردناک مفاصل، شکایت همیشگی مبتلایان آرتریت است و به باور متخصصان، اگر شما هم علائمی که در ادامه آورده‌ایم را تجربه می‌کنید، احتمالا این بیماری به ستون فقرات‌تان راه پیدا کرده است.

وقتی بیدار می‌شوید کمردرد دارید؟

دردی که در ابتدای صبح در پشت‌تان می‌پیچد، می‌تواند یکی از نشانه‌های ابتلا به آرتریت باشد. گرچه این درد ممکن است ناشی از فتق دیسک بین مهره‌ای باشد، اما در بسیاری موارد، به دلیل ابتلا به آرتریت سراغ افراد می‌آید. یکی از علائمی که این دو درد را می‌تواند از هم متمایز کند، طول زمان درد کشیدن‌تان است. درد ناشی از آرتریت، معمولا حدود ۳۰دقیقه بعد از بیدار شدن، کاهش پیدا می‌کند و گرچه در ابتدای روز به‌تدریج بهبود می‌یابد؛ اما از عصر به بعد، کمی شدیدتر می‌شود.

البته کمردردی که در غروب و شب احساس می‌کنید، همیشه نشانه ابتلا به آرتریت نیست. گاهی به‌دلیل نشستن یا ایستادن طولانی‌مدت، قرارگفتن در وضعیت نامناسب در طول روز یا تحمل کردن استرس، ممکن است چنین دردی را در ساعات پایانی روز تحمل کنید؛ اما بعید است که این درد، در روزهای بعد همراه صبحگاهی شما باشد. بسیاری از مبتلایان آرتریت، تمام شب را با درد سپری می‌کنند و این مشکل، بر کیفیت خواب و زندگی آنها، تاثیری آشکار می‌گذارد.

دردی که در ابتدای صبح در پشت‌تان می‌پیچد،می‌تواند یکی از نشانه‌های ابتلا به آرتریت باشد

پاهای‌تان هم زُق‌زُق می‌کنند؟

درد ناشی از آرتریت، تنها به کمرتان محدود نمی‌ماند. آسیبی که این بیماری به ستون فقرات، مفاصل و درنهایت مهره‌ها و اعصاب شما می‌زند، می‌تواند زمینه را برای انتقال درد به نقاط دیگر بدن فراهم کند. درد، بی‌حسی، سوزن‌سوزن شدن یا احساس ضعف در ناحیه پا ازجمله نشانه‌هایی است که غیرمستقیم پزشکان را به سمت تشخیص آرتریت هدایت می‌کند.

مثل چوب خشک می‌شوید؟

حتی اگر صبح‌ها با درد بیدار نشوید، نمی‌توانید احتمال دچار بودن به آرتریت را به‌طور کامل رد کنید. احساس خشکی و سفتی پشت در ابتدای روز، یکی دیگر از نشانه‌های این بیماری است. مبتلایان آرتریت، در لحظات ابتدای بیداری، به‌سختی حرکت می‌کنند و بدنی خشک و انعطاف‌ناپذیر دارند.

این خشکی، توان بیماران برای حرکت کردن را کمتر می‌کند و درصورت تلاش برای نشان دادن انعطاف‌ بیشتر، باعث احساس کردن دردهای اسکلتی در این افراد می‌شود. درد گردن و احساس خشکی و سفتی گردن، ازجمله نشانه‌هایی است که این افراد را آزار می‌دهد.

خوب نمی‌شوید؟

اگر بیشتر از چهار تا شش هفته علائم گفته شده را تجربه کردید یا در این مدت، دردتان شدت گرفت، حتما موضوع را با یک متخصص در میان بگذارید. دچار شدن به بیماری‌هایی مثل آرتریت، می‌تواند زمینه را برای ابتلا به مشکلات اسکلتی و حتی عضلانی دیگر هم فراهم کند و درصورتی‌که بیماری را در ابتدای بروز درمان نکنید، احتمال دچار شدن‌تان به مشکلات متعدد، افزایش پیدا می‌کند.

منبع:salamatnews.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین