تماس با ما خانه
RSS

چاقوهای آشپزخانه یکی از پرکاربردترین وسایل در هر آشپزخانه است و نگهداری از آنها اهمیت بسیار زیادی دارد.
hou10106
یک چاقوی تیز همیشه بهترین نوع چاقو است . اگر شما به ندرت چاقویتان را تیز می کنید حتی گران ترین نوع آن ها را پس امکان دارد که خودتان از این بابت آسیب ببینید. بهترین راه نگهداری از چاقو ها درست استفاده کردن از آنها و تیز کردن به موقع آنها است.

1 – میتوانید چاقوها را در ظرفشویی تان نیز بشوئید؟
خیر. وسایل آشپزخانه زیادی هستند که با شستن در ظرفشویی با چاقوی شما آسیب می بینند. از خود چاقو گرفته تا بقیه ظروف. حتی ممکن است دست کسی بواسط ندانستن اینکه چاقو در میان ظرف ها قرار دارد بریده شود. لبه پلاستیکی ظرفشویی شما نیز ممکن است بوسیله چاقو سوراخ شود. همیشه چاقوهایتان را خودتان با دست و با دقت بشوئید.

2 – برای تیز کردن چاقو ها حتما نباید از سطوح استیل استفاده کرد
اگر برای تیز کردن چاقو ها از سطوح استیل استفاده کنید ممکن است لبه چاقوها بیش از حد خورده شوند. تیز کردن چاقو باید 10 تا 15 بار صورت گیرد. درست تیز کردن به معنای آن است که لبه قدیمی چاقو رفته و لبه های جدید با قدرت برش بیشتر ظاهر می شود. شما برای این کار باید به حرفه ای ها مراجعه کنید. و هر چاقو را بیش از 1-2 بار در سال تیز نکنید. از سطح استیل بین دو لبه چاقو استفاده کنید.

3 – نوع تخته هایی که برای برش گوشت به کار می برید مهم نیست
این تخته ها میتواند چوبی ، بامبو ، و پلاستیکی باشند؛ تخته های پلاستیکی برای چاقوهای شما تخته های مناسب تری هستند. تخته های سفتی مانند شیشه ، آهنی ف فلزی و سرامین به سرعت چاقوهای شما را خراب می کنند. اگر هم تخته ای با این جنس ها از کسی هدیه دریافت کردید آن را به دیوار آویزان کنید اما آن را برای آماده سازی غذاهایتان به کار نبرید.

4 – چاقوی گران قیمت همیشه بهتر از نوع ارزان آن است !!!
خیر، یک چاقوی تیز همیشه بهترین نوع چاقو است . اگر شما به ندرت چاقویتان را تیز می کنید حتی گران ترین نوع آن ها را پس امکان دارد که خودتان از این بابت آسیب ببینید. بهترین راه نگهداری از چاقو ها درست استفاده کردن از آنها و تیز کردن به موقع آنها است.

منبع : ileev.com

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین