تماس با ما خانه
RSS

31189

 

خانم هایی که دوست دارند تا حد امکان از زندگی دونفره خود در کنار همسرشان لذت ببرند و قصد ندارند به این زودی ها پای یک بچه به زندگی آنها باز شود باید بدانند هر چه سن بالاتر رود، برای بارداری خود با مشکلات بیشتری روبه رو خواهند شد. بدون شک داستان های بسیاری در رابطه با خطرات بارداری پس از 40 سالگی شنیده اید. بیشتر مردم ما اعتقاد دارند باید زیر 30 سال بچه دار شد تا هم حوصله نگهداری کودک را داشت و هم بچه سالم به دنیا بیاید. اما برخی این موضوع را نمی پسندند و تمایلی هم به زود بچه دار شدن ندارند.

بارداری پس از 35 سالگی مشکلات و پیچیدگی های بسیاری دارد. اما بارداری سالم حتی پس از 40 سالگی نیز ممکن است. ما در اینجا 5 راهکار را معرفی کرده ایم که به این موضوع کمک می کند.

1. انتخاب پزشک متخصص

بیش از صدها تحقیق و بررسی ثابت کرده اند، ارتباط درست پزشک و بیمار با مراقب از وضعیت بیمار رابطه مستقیم دارد. مسلما می گویید، چشم بسته غیب می گویی! این که کاملا واضح است. اما باید بدانید انتخاب یک پزشک متخصص و کاربلد که شما هم با او احساس راحتی داشته باشید و بتوانید همه مسایل و مشکلاتتان را با او مطرح کنید، اهمیت بسیار بالایی دارد.

پزشکی را انتخاب کنید تا در طول شبانه روز از طریق تلفن هم بتوانید مشکلات خود را بیان و راهکار لازم را دریافت کنید. پزشکانی که برای بیماران خود ارزش قائل هستند و برایشان وقت می گذارند، بهترین گزینه ها برای انتخاب به شمار می روند.

2. اطمینان از سلامت بدن پیش از بارداری

پیش از اینکه تصمیم به بارداری بگیرید، باید انواع آزمایش های لازم برای اطمینان از سلامت بدن خود را انجام دهید. عفونت های دستگاه تناسلی هیچ نوع نشانه ای ندارند اما می توانند باعث بروز مشکلات بزرگ در بارداری بشوند. یا مثلا، بیماری های تیروئید می توانند موجب بیماری های قلبی یا عروقی، تشنج آبستنی، زایمان زودرس، وزن کم نوزاد یا حتی باعث سقط جنین یا تولد نوزاد مرده بشوند.

البته منظورمان این نیست که زنان مبتلا به کم کاری یا پرکاری تیروئید نمی توانند بارداری سالمی داشته باشند، البته که می توانند. اما باید مراقب های بیشتری داشته باشند و همیشه حواسشان به نشانه های مختلف باشد.

زنان دیابتی نیز وضعیت مشابه دارند. کاهش قندخون به ویژه در هفته های نخست بارداری خطر سقط و نقص عضو جنین را به دنبال دارد. بسیار مهم است که پیش از بارداری حتما وضعیت دیابت خود را کنترل کنید و آن را در شرایط نرمال نگهدارید.

3. تجدید نظر در سبک زندگی

هنگامی که نزد پزشک خود می روید خوب است در مورد عادت های بد خود که دوست دارید آنها را ترک کنید هم با او صحبت کنید. عادت هایی همچون سیگار کشیدن یا مصرف مواد مخدر باید پیش از باردار شدن ترک شوند. کم خوابی یا داشتن رژیم های سخت نیز می توانند برای بارداری خطرناک باشند.

یک زن باید پیش از بارداری بدن خود را برای تولد نوزاد آماده کند. باید همه خطرهای ممکن را برطرف و بیماری ها را از بدن خود دور کند. باید تغذیه مناسب داشته باشید و همه انواع ویتامین، پروئتین و مواد معدنی را به بدن خود برسانید. غلات، حبوبات و سبزیجات بیشتری مصرف و تا حد امکان، مکمل هایی همچون قرص های کلسیم یا اسید فولیک رابه برنامه روزانه خود اضافه کنید.

ورزش هایی همچون یوگا یا 30 دقیقه پیاده روی در روز بهترین انتخاب ها برای ابتدای مسیر هستند. تا جایی که می توانید شب ها نیز زود بخوابید تا برنامه خوابی شما تنظیم شود و در بارداری مشکلی پیش نیاید.

4. انتخاب یک همراه دلسوز

برخی از مردها کار پرمشغله ای دارند و نمی توانند همیشه و دایم در کنار خانواده خود باشند. ایرادی ندارد، از میان دوستان یا اعضای فامیل یا خانواده فردی را برای خود انتخاب کنید که در طول بارداری همراه همیشگی تان باشد.

البته قابلیت باروری مردها هم از جمله مواردی است باید مورد آزمایش قرار بگیرد. اگر مشکل داشت می توانید با کمک پزشک و راهکارهای پیشنهادی این مشکل را برطرف کنید.برخی از داروهای درمان زخم و دردهای روده ای می توانند تاثیر منفی بر تولید اسپرم در مردان داشته باشند. مواد مخدر و الکل باعث کاهش تعداد و کیفیت اسپرم می شوند. دمای بالای بدن مرد نیز باعث کاهش تعداد اسپرم های او می شود. بنابراین، بهتر است مردها نیز سیگار، الکل و مواد مخدر را ترک کنند و رژیم غذایی سالمی را در پیش بگیرند.

5. استفاده از تخمکِ دهنده

دختران کوچک با یک میلیون تخمک در رحم خود متولد می شوند. اما در طول زمان، فقط 300 تا 400 عدد از آنها تخمک گذاری می کنند. برای بیشتر زنان، بارداری پس از 40 سالگی بسیار سخت است. این سختی بسیار بیشتر از آنچه تصور می شود، است. برخی از زنان می توانند به طور طبیعی بارور شوند (حدود 10 درصد در 40 سالگی و کمتر از یک درصد در 45 سالگی)، اما بیشتر آنها این امکان را ندارند. حتی زنانی که از فناوری های بازساختی استفاده می کنند نیز احتمال بارداری با تخمک های خودشان در آنها ضعیف است. آمار نشان می دهد فقط 4 درصد از زنان بالای 44 سال با کمک IVF و تخمک خودشان باردار شده اند و فقط دو درصد آنها توانسته اند نوزادشان را به دنیا بیاورند.

در این سن استفاده از تخمکِ دهنده گزینه مطمئن تری است. با این کار لازم نیست اطرافیان متوجه شوند شما از فرد دیگری تخمک گرفته و باردار شده اید. تعدادی از ستاره های هالیوودی همچون نیکول کیدمن و سارا جسیکا پارکر نیز به همین روش باردار شده اند.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین