تماس با ما خانه
RSS

چه از کرم های شب استفاده می کنید چه تازه در حال تصمیم گیری برای انتخاب یک کرم شب مناسب هستید، بد نیست چند نکته، درباره کرم های شب بدانید، که شاید بتواند در انتخاب این کرم بهتر به شما کمک کند. البته پیش از آن بد نیست کمی درباره تفاوت های کرم های روز و شب بخوانید.

از چه سنی باید از کرم شب استفاده کرد؟ 

در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که اگر پوست شما نیاز به ترمیم داشته باشد مهم نیست چه سنی هستید، بهتر است از کرم شب استفاده کنید چرا که شب بهترین زمان برای ترمیم پوست است. برای بسیاری از خانم ها و آقایان معمولا سی سالگی به بعد زمانیست که بهتر است به سمت کرم های شب روی آورند. برای برخی ممکن است اوایل دهه سوم باشد برخی اواخر آن اما میانگین ۳۴ سال به بعد را برای محافظت بیشتر از پوست صورت، در نظر بگیرید.

هر نوع کرم شب برای هر نوع پوستی مناسب نیست. 

شما برای خرید یک کرم شب به داروخانه می روید و یک کرم می خرید، مدت ها از آن استفاده می کنید ولی نتیجه ای نمی گیرید چرا که همه کرم ها برای پوست شما مناسب نیستند. اول باید بدانید برای چه می خواهید از کرم شب استفاده کنید. اگر پوست صورتتان مشکلی دارد که می خواهید آن را با استفاده از کرم شب برطرف کنید حتما باید مشکل را در نظر بگیرید، مثلا اگر در صورتتان چروک می بینید بهتر است به دنبال کرم شبی بگردید که آنتی اکسیدان های بیشتر و قوی تری داشته باشند، تا بتواند با خطوط روی پوست شما مقابله کند.

اگر متوجه شده اید پوستتان خیلی شل است و می خواهید با استفاده از کرم شب آن را سفت تر کنید باید به دنبال کرمی بگردید که در ترکیباتش مواد مورد نظر این کار را داشته باشد. مثلا برای سفت کردن پوست، روغن هایی همانند روغن آرگان، روغن انار یا حتی روغن کرچک می توانند مفید باشند. شما می توانید این روغن ها را جداگانه پیش از استفاده از کرم شب، روی پوستتان بزنید.

به چرب و یا معمولی بودن پوستتان نیز توجه داشته باشید، کرمی نخرید که باعث چربی بیشتر یا خشکی پوستتان شود.

به ترکیبات موجود در کرم شب توجه کنید. 

اگر کرم شبی می خواهید که چروک های پوستی را برطرف کند باید در ترکیبات آن به دنبال آنتی اکسیدان ها بگردید، همانند co -enzyme Q10‎، اسید هیالورونیک ( hyaluronic acid‎ )، روغن آووکادو ( avocado oil‎ )، روغن گل رز ( rosehip oil‎ )، ویتامین ها و سایر مواد

کرم شب مرطوب کننده، باید دارای روغنی باشد که به خوبی، داخل پوست نفوذ کند و روی پوست نماند. نفوذ روغن به پوست باعث صاف شدن آن و مرطوب ماندنش می شود، اما اگر روغن روی پوستتان بماند فقط آن را چرب می کند.

منبع: بانوی شهر

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین