تماس با ما خانه
RSS

شرکت خودروسازی جاگوار اخیرا برنامه‌های خود را برای دوربین‌های ردیابی چشم رونمایی کرده که می‌تواند از به خواب رفتن راننده در پشت فرمان جلوگیری کند.

g94-2-311

جدیدترین گواهی ثبت اختراع جگوار موسوم به «سیستم پاکسازی شیشه جلوی خوردو» اکنون قصد دارد از این فناوری آینده برای کنترل برف‌پاک خودرو استفاده کند.

بر اساس این طرح، هرگاه راننده به آینه جلوی خود نگاه کند، برف پاک‌کن‌های شیشه عقب بطور خودکار به کار می‌افتند. اگرچه به گفته شرکت جاگوار، این فناوری می‌تواند برای شیشه جلو نیز بکار گرفته شود.

احتمالا این اختراع از فناوری پیگیری چشم سیستم نظارت راننده (DMS) بهره خواهد برد که جگوار در ماه ژانویه از آن خبر داده بود. این شرکت خودروسازی با حمایت شرکتهای اینتل و Seeing Machines به تولید فناوری حسگری پرداخته که بر چهره و چشمان راننده برای کاهش حواس‌پرتی و خواب‌آلودگی نظارت می‌کند.

این فناوری با استفاده از پیش‌ساخت F-Type جگوار در نمایشگاه الکترونیک مصرفی به نمایش درآمده بود.

سیستم نظارت راننده از حسگرهای «نظارت بر توجه» در داخل داشبورد برای تشخیص حرکات چشم و صورت استفاده کرده تا بتواند حواس‌پرتی و عدم تمرکز راننده را شناسایی کند.

شرکت جگوار همچنین در حال بررسی یک نمایشگر بالاسری نسل آینده است که می‌تواند از کل شیشه جلوی خودرو استفاده کند. ایده این فناوری، ارائه اطلاعات به راننده بدون نیاز به چشم برداشتن از جاده است.

شرکت Vauxhall نیز به دنبال تولید فناوری مشابهی است که از پیگیری چشم برای کنترل چراغهای خودرو استفاده می‌کند. این شرکت در ماه مارس از تلاش خود برای تولید فناوری جدیدی خبر داد که بطور خودکار جهت و شدت نور چراغهای خودرو را برای سازگاری با نگاه راننده تنظیم می‌کند.

این سیستم از یک دوربین مرکزی و حسگرهای مادون قرمز محیطی استفاده می‌کند که بیش از 50 بار در ثانیه به اسکن چشمهای راننده در هنگام غروب و شب می‌پردازد. این سیستم از دوربین درون خودرو بهره می‌برد که بر سر راننده تمرکز داشته و در همین حین، حسگرها به ثبت حرکات و محاسبه خط دید راننده می پردازند.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین