تماس با ما خانه
RSS

آیا می‌دانستید که ‌مهمان میز غذای کسی شدن آداب معاشرت مخصوص به خودش را دارد؛ این آداب را مختصر و مفید برای‌تان توضیح می‌دهیم؛ جزییاتی که اگر آنها را رعایت کنید یک معاشر واقعی و ‌مهمانی مبادی آداب به معنای واقعی کلمه خواهید بود.

hou14049

اصول باکلاس بودن سر میز ناهارخوری!!
بدون شک تا به حال بارها و بارها بر سر میز غذا، ‌مهمان فردی بوده‌اید. میزبان هم قطعا تمام تلاشش را کرده تا برای ‌مهمانانش چیزی کم نگذارد. همه چیز خوب و طبق معمول پیش رفته است. با این حال آیا می‌دانستید که ‌مهمان میز غذای کسی شدن آداب معاشرت مخصوص به خودش را دارد؛ یعنی اینکه ممکن است شما ندانسته حرکتی انجام دهید که خلاف آداب میز غذا باشد و اگر دست بر قضا میزبان شما بر این امور مسلط بوده، شاید رفتار شما به نظرش جالب نیامده است!

با این تفاسیر، لازم نیست زیاد نگران باشید. این آداب را مختصر و مفید برای‌تان توضیح می‌دهیم؛ جزییاتی که اگر آنها را رعایت کنید یک معاشر واقعی و ‌مهمانی مبادی آداب به معنای واقعی کلمه خواهید بود.

مراقب باشید حین غذا خوردن روی بشقاب خم نشوید
شما باید صاف و مستقیم بنشینید. به قول معروف شق و رق! با رعایت همین فاصله از بشقاب غذا باید قاشق را به سمت دهان‌تان بیاورید.

مراقب باشید حین غذا خوردن روی بشقاب خم نشوید

کاربرد دستمال ها را بدانید
این دستمال باید باز شود و بالای زانوهایتان پهن شود تا هر زمان خواستید آن را ‌بردارید. این روش صحیح استفاده از دستمال است.

دستمال سفره ها باید باز شود و بالای زانوهایتان پهن شود

در دست گرفتن قاشق سوپ مراقب باشید
این نکته را هرگز فراموش نکنید که شما نباید قاشق سوپ را با توجه به شکل و شمایلی که دارد، کاملا داخل دهان خود ببرید بلکه باید از لبه قاشق سوپ را میل کنید. همان‌طور که از لبه لیوان آب می‌خورید. در عین حال مراقب باشد که سوپ را هورت نکشید!

نباید قاشق سوپ را با توجه به شکل و شمایلی که دارد، کاملا داخل دهان خود ببرید

به چیدمان قاشق ها روی میز غذاخوری دقت کنید
شما پشت یک میز رسمی غذا نشسته‌اید، سمت راست‌تان ردیفی از قاشق‌های مختلف چیده شده و سمت چپ‌تان هم به همان ترتیب ردیفی از کارد و چنگال‌ها در اندازه و شکل‌های مختلف. (این میز معمولا برای افراد راست‌دست چیده می‌شود.) این یک قانون همیشگی است که دورترین قاشق، کارد و چنگال از شما مخصوص اولین غذایی است که قرار است شما وعده‌تان را با آن شروع کنید یا به قولی همان پیش‌غذا.

به چیدمان قاشق ها روی میز غذاخوری دقت کنید

دستمال سفره فقط به یک منظور استفاده می‌شود، آن هم پاک کردن دهان به شکل بسیار آرام و آهسته است
هرگز با دستمال سفره دهان‌تان را خشک نکنید یا اینکه سفت و محکم پاک نکنید. برای این منظور باید از دستمال کاغذی استفاده کنید؛ نه دستمال‌های کتانی سرسفره.

هرگز با دستمال سفره دهان‌تان را خشک نکنید یا اینکه سفت و محکم پاک نکنید

با کارد و چنگال خود به افراد دور میز اشاره نکنید
ساده تر اینکه اگر آنها سر میز غذا از طرف شما، مورد خطاب هستند، با کارد و چنگال نشان‌شان ندهید.

با کارد و چنگال خود به افراد دور میز اشاره نکنید

غذایتان را فوت نکنید
اگر غذای داغی مقابل تان قرار گرفت به عنوان ‌مهمان به هیچ عنوان در برابر چشمان بقیه غذا را فوت نکنید! کمی زمان بدهید تا غذا خودش سرد شود.

هرگز غذایتان را فوت نکنید، بلکه کمی زمان بدهید تا غذا خودش سرد شود

تلفن همراهتان را حین صرف غذا روی میز نگذارید
ترجیحا آن را بی‌صدا کنید تا اگر زنگ خورد، مجبور نشوید جواب دهید. مهم تر از همه اینکه حین غذا خوردن اصلا نباید سرتان روی تلفن همراه تان خم باشد؛ برای همین بهتر است اصلا روی میز نباشد.

حین غذا خوردن اصلا نباید سرتان روی تلفن همراه تان خم باشد

هرگز این دستمال ها را از یقه خود آویزان نکنید
این حرکت دور از آداب مهمان بودن است و بخصوص برای حضور در یک شام یا ناهار رسمی زیادی خودمانی است؛ بنابراین باید حتما از این حرکت پرهیز کنید.

هرگز دستمال‌ سفره ها را از یقه خود آویزان نکنید

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین