تماس با ما خانه
RSS

سفر یکی از لذت های بزرگ زندگی است. راهی برای دیدن دنیا و شناخت مکان هایی که هرگز تابحال آنها را ندیده اید. در اینجا روش هایی است که به شما کمک می کند بهترین استفاده را از تجربیات سفرهایتان داشته باشید.

ir3398

هرچند با وجود درآمد ناچیز و برنامه کاری فشرده ای که دارید، خیلی دشوار است که کار را کنار بگذارید و برنامه بریزید که به مسافرت بروید. ولی بیرون رفتن، حتی برای مدتی کوتاه هم که شده، برای سلامتی شما بسیار مفید است واقعاً به نفعتان نیست که سفر رفتن را نادیده بگیرید.

کاهش استرس و اضطراب
سفر به شما این امکان را می دهد که کمی فشارهای روحی و جسمی را از خود دور کنید. حتی اگر سفر کاری باشد و شما مجبور باشید ساعت های متمادی در کنفرانس هایی شرکت کنید، در عوض با کشور یا شهر جدیدی آشنا خواهید شد. ممکن است مسافرت اضطراب و استرس هم داشته باشد، به خصوص اگر سفر شما همراه با گردش و بازدید از جاهای دیدنی باشد یا نیاز به آشنایی با زبان های مختلف داشته باشید یا مقصدتان شهری شلوغ باشد. اما استرس سفر یک استرس مثبت است و مثل اضطراب شما از کار زیاد یا زندگی روزمره نیست. کاهش فشار و استرس روحی همیشه به سلامتی شما کمک خواهد کرد.

تنوع در زندگی
مسافرت از هر نوعی که باشد باعث می شود برای مدتی از زندگی عادی خود دور شوید و همین مسئله به تنهایی انرژی زیادی به شما می دهد. اینکه بخواهید برنامه روزانه خود را کمی تغییر دهید، می تواند به عنوان نوعی درمان محسوب شود و این کار از کسل و خسته شدن فکر و جسم جلوگیری می کند. بزرگی می گفت: “هر تغییر و تنوعی به اندازه استراحت خوب است”.

استفاده از هوای آزاد
سفر باعث می شود که از چهاردیواری منزل یا محل کار دور شوید و بیشتر ازهوای تازه و سالم لذت ببرید. اگر برای گردش به کوهستان یا برای استراحت به کنار دریا بروید،  نسبت به روزهای عادی عمیق تر نفس بکشید تا اکسیژن بیشتری وارد بدنتان شود. همچنین می توانید از آفتاب گرفتن هم استفاده ی زیادی ببرید، اما احتیاط های لازم برای جلوگیری از آفتاب سوختگی را فراموش نکنید.

برای اتفاقات غیر منتظره آمادگی پیدا می کنید
برنامه سفر می تواند مفید باشد, اما نمی توانید همه چیزها را با کوچکترین جزئیات برنامه ریزی کنید. تا قبل از اینکه به آنجا بروید چطور می توانید بفهمید که رستوران کوچکی پشت آن خیابان وجود دارد, یا فرد محلی شما را به خانه اش دعوت می کند تا بیشتر با هم آشنا بشوید؟ در حقیقت بهترین بخش از سفر همین ماجراجویی هایی است که پیش می آید.
بدست نیاوردن چیزی که می خواهید و یا بدست آوردن چیزی که نمی خواهید می تواند موهبتی در لباس مبدل برایتان بشود

وقتیکه مجبور می شوید آخرین اتوبوس باقیمانده و یا وسیله نقلیه عبوری را انتخاب کنید, هیچ چاره ای جز پذیرش آن ندارید. به این شیوه است که اکثر افراد موفق یاد می گیرند وقتی کارها باب میلشان پیش نمی رود شاد باشند.

بهترین چیزها را می توانید از بدترین تجربه ها بدست آورید
یک مرتبه, وقتیکه در سیسیل بودم, توسط یک مرد غریبه ۱۰۰ دلار سرم کلاه گذاشته شد. در ابتدا خیلی دگرگون شدم. من تمام روز بعد را به این فکر می کردم که چطور مراقب پولهایم باشم, و اگر دستم به آن فرد رسید با او چکار کنم. اما چیزهایی را از این تجربه یاد گرفتم, در مورد ماهیت خوب و بد انسان ها, و اینکه چطور شرایط آنها را وادار بانجام کارهای بد می کند, چیزهای زیادی را در مورد خودم برایم آشکار شد و اینکه چطور با بد شانسی ها مواجه بشوم.

بطوریکه وقتی به ناراحتی در این مورد خاتمه دادم, احساس می کردم قوی تر شدم, حس های مختلفی را در چند روز گذشته تجربه کرده بودم, و باهوش تر شده بودم, و درک بیشتری نسبت به خودم و کلاه برداری پیدا کرده بودم.

تفاوت قیمت و ارزش چیزها را درک خواهید کرد
هزینه سفر ممکن است که از چند هزار دلار تجاوز کند, بستگی به این دارد که به چه سفری بروید. اما ارزشی که می تواند بروی زندگی و خاطرات تان بگذارد خیلی ناچیز باشد. در مورد اینکه چقدر می خواهید خرج کنید خوب فکر کنید, مطمئن شوید, و همچنین در نظر بگیرید که چه چیزهای دیگری از این تعطیلات مد نظرتان است, چه افرادی را می خواهید ملاقات کنید, چه تجربه ای را می خواهید داشته باشید, و ۱۰ سال بعد چه چیزهایی را می خواهید از این تجربه به خاطرتان بیاورید.

از دیگران پیروی نمی کنید و مسیر خودتان را پیدا می کنید
سفر همراه با تور و راهنما می تواند آموزنده و سرگرم کننده باشد, اما من مشتاقانه بدنبال مکان هایی خارج از گروه برای خودم هستم, در کوچه و پس کوچه ها, در مغازه های فلافل فروشی و محله های متفاوت, تا شناخت خودم را از شهر و محیط آن بیشتر کنم. همین شیوه را وقتیکه از سفر به خانه هم بر می گردم دنبال می کنم.

در لحظه حال زندگی می کنید
سفر به نوعی مثل عاشق شدن است. بجای اینکه با شخصی مانوس بشوید, با مکانی مانوس می شوید. آن لحظات لذت بخشی که خورشید به صورت تان می تابد و خودتان را در مکان بیگانه ای می یابید, یا رسیدن به قطار در بین شلوغی تاکسی ها و دست فروشان لحظاتی هستند که تا ابد با شما خواهند ماند, و بعدا بخاطر می آورید و بارها و بارها با آن زندگی می کنید.

می بینید که دیگران چطور زندگی می کنند
همه ما بخشی از خانواده بشریت هستیم, اما وقتیکه درگیر کارهای روزمره مان می شویم خیلی ساده است که اینرا فراموش کنیم, دیدن مردمی که درست مثل ما زندگی می کنند. اما تجربیات روزانه شان بسیار متفاوت از چیزی است که ما انجام می دهیم, دیده تان را بروی این قضیه باز می کند که چقدر شبیه به آنها هستید, و در عین حال چقدر متفاوتید.

 سفر به شما این امکان را می دهد که فشارهای روحی و جسمی را از خود دور کنید

به خاطر چیزهایی که دارید سپاسگزار می شوید
وقتی خانواده هایی را می بینید که برای غذا برنج خالی می خورند و زیر آسمان شب می خوابند, این دید می تواند به شما کمک کند تا به این فکر کنید که چقدر خوش شانس هستید که سقفی بالای سرتان است و لباس گرمی دارید که بپوشید, می توانید با این دید به خودتان بیایید. خیلی خوش شانس هستید اگر دسترسی به اینترنت دارید و این مقاله را الان می خوانید, باحتمال قوی جزء ۲۰% از ثروتمند ترین مردم دنیا هستید. هرگز اینرا فراموش نکنید!

تفاوت های کوچک را درک می کنید
وقتی به کشورهایی سفر می کنید که به زبان متفاوتی صحبت می کنند, خیلی آسان است که به چیزهای دیگری که باعث این تفاوت ها می شوند توجه کنید. از نور خورشیدی که در سرتاسر دره به گیاهان مختلف می تابد گرفته تا جانورانی که در محیط اطراف هستند, از حواس خودتان برای تشخیص اینکه چه چیزهای دیگری در آن کشور بیگانه متفاوت هستند استفاده کنید.

در خلوت تان راحتر می شوید
حتی زمانیکه با دیگران در سفر هستید, اینکه هیچ کس به زبانتان صحبت نمی کند می تواند باعث جدایی تان از دیگران بشود. در بسیاری از موارد, مجبور می شوید که افکاری را که در سرتان است عملی کنید, اینکار چیزی است که بسیاری از متفکران, فیلسوفان و هنرمندان آنرا خوب می شناسند و تجربه کرده اند.

تغییر در رفتار
برنامه ریزی هم قسمتی از تفریحات تان است.  زمانی که سفری در پیش دارید، حتی یکنواختی و کار سخت باعث می شود که بهتر با مشکلات کاری کنار بیایید. سفر کردن دید و احساس تازه ای نسبت به فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف به شما می دهد و کمک می کند که از زندگی بیشتر لذت ببرید. سفر حتی باعث می شود دید تازه ای نسبت به شهر خودتان هم پیدا کنید.

آشنایی با افراد و فرهنگ های مختلف
سفر کمک می کند تا افراد مختلفی را ملاقات کنید. اجتماعی بودن و معاشرت کردن نوعی درمان به حساب می آید و باعث می شود با فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف آشنا شوید.

خاطرات سفر
اگر تواناییش را دارید که به هر کجا دوست دارید سفر کنید، این کار را انجام دهید چون ممکن است بعدها پشیمان شوید. پس اگر همیشه آرزو داشته اید به استرالیا سفر کنید، الان وقتش است. همچنین بد نیست در طول سفر حتما خاطرات خود را بنویسید و عکس های یادگاری بگیرید تا بعدها بتوانید از آن خاطرات به خوبی یاد کنید.

ارتباط بهتر با همسر
سفر به شما این امکان را می دهد که بدون فکر کردن به وظایف و مسئولیت های خانه، زمان بیشتری را با همسرتان بگذرانید و کمی به گذشته برگردید. مطمئناً گذراندن اوقاتی خوش کنار همسرتان در سفر، خیلی بهتر از دعوا کردن است. دور شدن از محیط خانه و کار، باعث تجدید قوا و آرامش می شود و برای سلامتی روحی خانواده نیز مفید است.

مطالعه در سفر
سفر کردن یکی از فعالیت هایی است که نباید نادیده گرفته شود. اگر زیاد به مسافرت می روید، سعی کنید بیشتر روی فواید آن مطالعه کنید چون اینگونه از سفرتان بیشتر لذت خواهید برد. از فرصت هایی که برای مسافرت برایتان پیش می آید نهایت استفاده را ببرید و از تأثیری که بر جسم و روحتان دارد استقبال کنید.

منابع:

همشهری

گردالی

تبیان

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین