تماس با ما خانه
RSS

نوشتن لیست خرید یک هنر است. لیست خرید منظم و سازمان یافته، نیمی از موفقیت شما در خرید است. خریدارانی که لیست خرید ندارند، خرید های نامعقول تری دارند و چیزهایی می خرند که به آن نیازی ندارند.

hou16956

• گشتی در خانه بزنید. ورقه ای در خانه قرار دهید. در طول کارهای روزمره، هر وقت متوجه شدید چیزی در خانه در هر حال تمام شدن است یا تمام شده است، روی آن ورق یادداشت کنید. بدین ترتیب نیم ساعت قبل از رفتن به مرکز خرید، استرس یادآوری مواد رو به اتمام را نخواهید داشت. نوشتن مواردی که به آن نیاز دارید درست قبل از رفتن به مرکز خرید، باعث نوشتن مواردی می شود که به آنها نیازی ندارید یا سالم نیستند.

• به فاصله ی زمانی مراجعه به سوپرمارکت توجه کنید. اگر در فواصل طولانی به مرکز خرید مراجعه می کنید باید لیست جامعی از اقلام مورد نیاز خود داشته باشید. اما اگر دیوار به دیوار یک سوپر مارکت هستید، فراموش کردن یک یا دو مورد اهمیت چندانی ندارد. هر چند بهتر است همین یکی دو مورد را هم از مرکز خرید عمده بخرید.

• زمان تمام شدن اقلام خانه را تعیین کنید. اگر میزان مصرف خود و فاصله ی زمانی مراجعه به مرکز خرید را بدانید، می توانید مواد مورد نیاز برای خرید را تعیین کنید. در این صورت تعداد رفت و آمدهای خود را برای خرید اقلام کوچک کاهش می دهید. اگر باهوش باشید، هیچ وقت در خانه چیزی کم نمی آورید.

• خرید خود را بر اساس تخفیف ها تنظیم کنید. اگر می دانید در آن هفته تخفیفی روی جنسی خورده که معمولا می خرید، بهتر است خرید خود را بر این اساس تنظیم کنید و آن هفته تعداد بیشتری از این جنس خرید کنید.

• به لیست های خرید اینترنتی مراجعه کنید. می توانید یکی از لیست های جامع خرید را از وب سایت ها بگیرید و چند کپی از آن تهیه کنید. هر بار که چیزی در خانه تمام شده باشد جلو آن علامتی بزنید. در عین حال، در مواردی که می خواهید بدون آمادگی قبلی به خرید بروید این لیست به شما در به یادآوری اقلام مورد نیاز کمک می کند.

• اقلام مورد نیاز خود را بر اساس ردیف ها تنظیم کنید. اغلب مراکز خرید بزرگ، مایحتاج منزل را در ردیف های جداگانه قرار داده اند. شما هم لیست خود را بر اساس ردیف های آن فروشگاه بنویسید. در این صورت می توانید بدون سرگردانی و پیمودن مسیرهای تکراری، لیست خود را به ترتیب بخرید. در عین حال، در حین مراجعه به هر ردیف می توانید برندی را تهیه کنید که تخفیف بهتری خورده است و صرفه ی اقتصادی بیشتری دارد.

• کمیت را مشخص نمایید. اگر تنها با ذکر نام مایحتاج مورد نظر خود به فروشگاه مراجعه کنید، حجم زیاد اقلام طبقه بندی شده در فروشگاه باعث گیج شدن شما می شود و ممکن است کمتر یا بیشتر از مقدار مورد نیاز خود خرید کنید. اگر از زمان تمام شدن مایحتاج خود خبر دارید، بهتر است مقدار مورد نیاز خود را روی ورقه ذکر کنید تا به همان مقدار نیز خرید کنید.

• از اپلیکیشن های خرید استفاده کنید. امروزه برای هر چیزی یک نرم افزار آمده است، لیست خرید هم از این امر مستثنی نیست. یکی از نرم افزارهای نوشتن فهرست خرید را نصب کنید. بدین ترتیب هر زمان که چیزی به یاد می آورید در آن وارد می کنید و نرم افزار آنها را دسته بندی می کند. در عین حال، دچار مشکل جا گذاشتن ورق کاغذ خرید خود نمی شوید.

• در زمان های خلوت به فروشگاه مراجعه کنید. مراجعه به مرکز خرید در اخر هفته یا بعد از ظهر ها ایده ی خوبی نیست. شلوغی مرکز باعث حواس پرتی شما و خرید های اضافه یا گران تر می شود.

• خریدهای فریزشده را به آخر کار معوق کنید. حتی اگر ردیف مواد فریز شده سر راه شما قرار دارد، از آن تا اتمام همه ی خریدها بگذرید. استرس آب شدن مواد فریزری باعث صرف نظر از برخی خریدها یا عجله در انتخاب آنها و درنتیجه خریدی نامعقول می شود.

 

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. هاست گفت:

    با سپاس و قدردانی فراوان مطلب مفید و ارزنده ای بود موفق و پیروز باشید

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین