تماس با ما خانه
RSS

برای خانم ها یا بهتر بگیم عروس خانوم ها روز عروسی به یادماندنی ترین روز زندگی است و زیبا بودن در اون روز غایت آرزوی هر عروس خانمی.

همیشه دیدن عکس های عروسی انگار دلپذیرتر از خود عروسیه. همه سعی می کنن عکسهای عروسی شون متفاوت باشه. تو عکسهای عروسی تنها هنر و خلاقیت عکاس به چشم میاد وگرنه موضوع تمام عکس ها یکیه. بهتر است امروز روی این مسئله کار کنیم و ببینیم اگر قرار باشه عکاسی از مراسم عروسی دوستی را بهمون بدن چه کار باید بکنیم تا عکس های متفاوتی داشته باشیم:

۱- دستکاری نکنید. 

عروس خانم از صبح روز عروسی درگیر ارایشگاه است و نگران لباس عروسی و دسته گل و آرایش موها و خیلی چیزهای دیگه. پس شما به عنوان یک عکاس به نگرانی هایش اضافه نکنید. به لباس و موهایش دست نزنید. دسته گل عروس را جابجا نکنید. بگذارید عروس خانوم در آرامش کامل آماده بشه و بعد به سراغش بروید.

۲- پوشش دهید.

به اطراف اتاق ، هتل و مکان عروسی دقت کنین. هیچ وقت فضاهای خالی را فراموش نکنین. تمام فضاهای موجود در عکس را بپوشانید. اشیا می توانند زبان حال شما باشن. می تونید از سبدهای گلی که مهمانان با خودشون میارن استفاده کنین. حتی می تونین از وسایل و اشیائی استفاده کنین که برای عروس و داماد یادآور خاطرات خوش نامزدی هستن. از کتاب ها و حلقه نامزدی گرفته تا هدایایی که آن دو به هم بخشیده اند.

۳- تنهایی را هم تجربه کنید.

بعضی اوقات لازم هست که شما از عروس خانم یا آقا داماد تکی عکس بگیرید. فوکوس دوربین را روی حلقه ازدواج، دسته گل عروس، پیراهن و تمام قد آن دو تنظیم کنین. قبل از اینکه اطرافیان عروس خانم و آقا داماد به سمت آنها بیایند از وقفه پیش آمده کمال استفاده را ببرین.

۴- گستاخ باشید.

شما باید خجالت را کنار بگذارین. گاهی لازم هست برای استفاده از فضا کارهایی انجام بدین. ممکن است لازم باشه روی میز بروید و یا روی زمین بخوابید تا بتونین از تمام قد عروس خانم و آقا داماد عکس بگیرید. درسته که در چنین جاهایی داشتن یک لنز زوم بهتون کمک شایانی می کنه اما بهتره شما خودتون برای تجربه بعضی موقعیت های خاص آماده کنین.

۵- لباس ها موقعیت خارق العاده ای برای شما هستند.

شما اگر یک عکاس زن باشید مطمئنا براتون مقوله لباس و پوشیدن لباس مناسب و یک عروسی یکی از دغدغه های مهم عروسی است. اما باید به خاطر داشته باشین که شما به عنوان یک عکاس به مراسم عروسی دعوت می شین و نه به عنوان یکی از مدعوین. پس بهتر هست با لباسی به عروسی بروید که در اون احساس راحتی می کنین. همچنین به یاد داشته باشین که محو لباس مدعوین نشین. اگر از شما خواسته شد که از مهمانان هم عکس بگیرید سعی کنین ترکیب بندی را طوری تنظیم کنین که رنگ های متفاوت لباس ها در کنار هم قرار گیرند.

۶- دیگران را هم به خاطر داشته باشید.

در عروسی ها دوستان آقای داماد و عروس خانوم هم هستند که می تونند حکم ساقدوش را بازی کنن. از اونها غافل نشین.

۷- ارباب منشانه رفتار کنید.

این قسمت خیلی سخته. وقتی ازتون خواسته میشه که از فامیل های نزدیک عروس خانوم و اقا داماد عکس بگیرین و شما مجبور می شین که دو فامیل را در یک عکس بگنجانید به عکسی می رسید که انگار همه عصا قورت دادن. بیایین تغییری در این مدل عکس گرفتن ایجاد کنین. این تغییر یا به نوعی خلاقیت فقط بستگی به خودتون داره. نمیشه براش نسخه واحدی نوشت. خودتو می دونید و دو خانواده با دو سطح فکری متفاوت. هرچیه باید جوری رفتار کنین که امرتون مطاع باشه و کسی نتونه رو حرف و نظر شما نظری بده.

۸- پوشاندن

در عکاسی از مراسم عروسی از فلاش استفاده نکنین. دقت کردین؟ بعضی از دوستان از فلاش استفاده می کنن و صورت مهمانان یا عروس و داماد را در نوعی بهت و حیرت فرو می برن. بهتر است به جای استفاده از فلاش از نورهای پوشاننده استفاده کنین. از دیگر راه ها استفاده از لنز زوم ۵۰ میلی متر ۱٫۴ یا ۸۵ میلی متر ۱٫۴ واید هست که نیازی به فلاش نداره.

۹- حرفه ای باشید.

من وقتی عکس های عروسی را می بینم دائم به این فکر می کنم که بهتر از این هم می شد عمل کرد. عکاسی از مراسم عروسی به نوعی عکاسی اجتماعی محسوب می شه. شما با تیپ های مختلف آدم ها و لباس ها و شخصیت ها طرف هستین. تو عروسی مهمان ضعیف کنار مهمان ثروتمند قرار می گیره. تو مراسم رقص هر کسی با هر کسی که دلش خواست می رقصه. و تنها در این میان نقش شما پر رنگ میشه که از این ملغمه هزار رنگ بهترین عکس را استخراج کنین. پس بهتره هرچی در چنته دارین رو کنین. با این حال این اصل را فراموش نکنین که برای عکاسی حتما اجازه بگیرین و اگر فکر می کنین که لازمه برای داشتن یه عکس خوب از چند تا مهمون در عکس دعوت کنین حتما این کار را انجام بدین.

۱۰- به نظر من

من متنفرم از کسانی که اسم عکاس رو خودشون می ذارن بعد دائم از شما می پرسن چه نظری داری؟ چه مدلی ازت عکس بگیرم؟ عروس خانوم یا اقا داماد اگر در اون لحظه حس و حال خلاقیت و فکر کردن داشتن خودشون عکس می گرفتن. دیگه منتظر شمای عکاس نمی شدن. پس خواهش می کنم از دیگران برای نظر دادن استفاده نکنین و با قاطعیت تمام نظر و عقیده خودتون را ابراز کنین. مطمئن باشین شما به عنوان یک ناظر خارجی بهترین نظر را دارین، نه خواهر و برادر و مادر و پدر عروس خانوم و آقا داماد. ضمن اینکه دیگر مهمانان هم جرات نمی کنن پیشنهاد بدن و بگن تو عروسی قبلی عکاس این مدلی عکس گرفته بود.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. بسیار بسیار از مطالب آموزنده شما تشکر می کنم امید وارم موفق باشید من باز هم به این سایت سر میزنم به جهت اینکه از مطالب مفید شما استفاده کنم

  2. محمد خدادادی گفت:

    خیلی آموزنده بود به مطالب بیشتری نیازمندیم چند تا عکس و مطالب اضافه کنید منمنومیشم

  3. ادریس اسپری گفت:

    vaghean dameton garm khili ali bod tashakor vase siteton

  4. شیده دیبا گفت:

    vaghean amozande bod mamnonam hatman az amozesh haton dar karam estefade mikonam

  5. شیده دیبا گفت:

    عالی بود حتما چیزهای که گفتین رو اویزه گوشم می کنم
    ممنون

  6. fogholade amoozande va rok bood. fek mikonam ba in dide zarife shoma laazeme ke matalebe bishtari azatoon bekhoonim. sepaas

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین