تماس با ما خانه
RSS

طاجین گوشت و به، خورش مخصوص مراکش و کشورهای شمال آفریقا است. طاجین ظرفی است که خورش را در آن درست می کنند. این خورش با گوشت قرمز و میوه به پخته می شود و از یک نوع ادویه مخصوص مراکشی (ادویه راس الحانوت) استفاده می شود. این ادویه را خیلی راحت می توانید در خانه درست کنید. مواد آن را از بیرون تهیه کنید و با هم مخلوط کنید.

مواد لازم برای ادویه راس الحانوت مراکشی :

 پودر زیره ۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل  ۱ قاشق چایخوری
 نمک  ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ۳/۴ قاشق چایخوری
پودر دارچین ۱/۲ قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز ۱/۲ قاشق چایخوری
میخک خرد شده ۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه ادویه راس الحانوت مراکشی :

تمام مواد را در کاسه ای بریزید و کامل با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا به طور کامل ترکیب شوند. سپس در ظرف مناسب بریزید و درب آن را محکم ببندید تا عطر و بوی آن از بین نرود. حالا شما ۳ قاشق ادویه راس الحانوت مراکشی دارید.

مواد لازم برای طاجین گوشت و به مراکشی :

 گوشت قرمز  ۶۰۰ گرم
 میوه به متوسط ۴ عدد
 نخود  ۵۰۰ گرم
جعفری خرد شده  ۴ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی متوسط ۵ عدد
سیر ۳ حبه
ساقه کرفس خرد شده ۱ عدد
پیاز متوسط ۲ عدد
پودر زیره ۱ قاشق چایخوری
ادویه راس الحانوت ۲ قاشق چایخوری
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه طاجین گوشت و به :

گوشت را به قطعات مربعی شکل برش داده و تمیز شسته و آبکش کنید. سپس یک عدد پیاز را نگینی خرد کرده و همراه با گوشت و مقداری روغن روی حرارت ملایم گاز به مدت ۱۰ دقیقه سرخ کنید. سپس گوشت را همراه با ۴ لیوان آب داخل زودپز به مدت ۱۸۰ دقیقه بپزید.

نخود را شسته و با مقداری آب به مدت ۱ ساعت بگذارید تا پخته شود. بعد از پخت کامل آب نخود را دور بریزید و نخود را در ظرفی جداگانه نگه دارید.

یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید، گوجه فرنگی و میوه به را تمیز شسته، پوست آنها را بگیرید و به اندازه دلخواه خرد کنید و هر کدام را در ظرفی جداگانه نگه دارید.

یک ماهیتابه بزرگ را روی حرارت ملایم گاز داغ کنید و مقداری روغن در آن بریزید. وقتی روغن گرم شد میوه به را داخل روغن بریزید و به مدت ۵ تا ۶ دقیقه سرخ کنید تا کاراملی شود سپس پیاز خرد شده، کرفس خرد شده و سیر خرد شده را اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه تفت دهید. با یک کفگیر سوراخدار مواد داخل ماهیتابه را بردارید و داخل یک قابلمه بزرگ بریزید.

گوشت پخته شده، گوجه فرنگی های خرد شده، جعفری خرد شده و نخود پخته شده را داخل قابلمه بریزید و ۳ لیوان از آب گوشت، پودر زیره، فلفل سیاه و فلفل قرمز، نمک و ادویه راس الحانوت را اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت ۱ ساعت به آرامی بپزد و خوب جا بیفتد.

طاجین گوشت و به را با برنج سفید سرو کنید. نوش جان!

منبع : banooyeshahr.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین