تماس با ما خانه
RSS

 شکر فاقد کلیه مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح است و بهتر است افراد کمتر از 5 درصد انرژی روزانه خود را از شکر دریافت کنند.

sala1

پیام فرح بخش متخصص تغذیه گفت: شکر محصولی است که انرژی فراوان دارد و فاقد کلیه مواد مغذی به حساب می‌آید شکر هیچ گونه ویتامین و املاحی ندارد هر گرم شکر 4 کالری انرژی به ما می دهد. انجمن غذای آمریکا ذکر می کند که بهتر است افراد کمتر از 5 درصد انرژی روزانه‌ خود را از شکر دریافت کنند.

وی بیان کرد: در آقایان بهتر است کمتر از 150 کالری در روز انرژی دریافت کنند و در خانم‌ها کمتر از 100 کالری در روز شکر دریافت شود. همان طور که گفته شد شکر فاقد املاح و مواد معدنی است و حالت ذخیره‌ای در بدن پیدا می‌کند و می‌تواند قندها به چربی‌ها از نوع تری‌گلیسیرین تبدیل شده و ذخیره شوند.

فرح بخش درادامه افزود: این ذخیره نشدن معمولا اولین نقطه‌ای که در بدن اتفاق می‌افتد شکم و پهلو است. بنابراین اگر ما کالری اضافه را از شکر دریافت کنیم نه تنها کمکی به ما نمی‌کند بلکه باعث اضافه شدن وزنمان و باعث اضافه شدن سایز دور کمر ما می‌شود.

وی اظهار داشت: افراد تا جایی که بتوانند از شکر کمتر استفاده کنند به عنوان مثال اگر بخواهیم بگوییم مواد غذایی چقدر شکر دارد می‌گوییم یک قوطی نوشابه حاوی هفت قاشق چایی خوری شکر است یک دونات متوسط 3.5 قاشق، یک برش کیک میوه‌ای 5 قاشق، یک برش کیک اسفنجی و هویجی 3 قاشق چای خوری شکر دارد.

این متخصص تغذیه در پایان عنوان کرد: بنابراین خیلی وقت‌ها شکرهایی که دریافت می‌کنیم به آن توجه نمی‌کنیم و به راحتی کیک استفاده می‌کنیم فارغ از اینکه حاوی شکر فراوانی است.

 

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین