تماس با ما خانه
RSS

به گزارش پایگاه ” Health Day News”، پژوهشگران دانشگاه علوم و فناوری نروژ گفتند: ارتباط بین بی خوابی و افزایش خطر بروز حملات قلبی روشن نیست اما مشکلات خواب بر فشار خون یا دچار شدن بدن به عفونت تاثیر دارد؛ امری که به نوبه خود یکی از علل خطر بروز حملات قلبی است.

لارسن اریک لوگساند، مسئول این پژوهش گفت: نشانه های بی خوابی روشن است می توان به سادگی آن را درمان کرد اما مهم این است که افراد از ارتباط بین بی خوابی و حملات قلبیآگاه باشند و در صورت مواجه شدن با این مشکلات با پزشک خود صحبت کنند.

وی افزود: آزمایش های بیشتری برای مطمئن شدن از نتایج و کشف ساز و کارهایی که ممکن است در پس پرده ارتباط بین بی خوابی و حملات قلبی باشد، نیاز است.

پژوهشگران در تحقیقات خود اطلاعات مربوط به بیش از 53 هزار مرد و زن شرکت کننده در نظرسنجی بهداشت ملی در سالهای 1995 تا 1997 میلادی را جمع آوری کردند . آنها در این نظرسنجی به سوالاتی درباره شیوه های خواب خود پاسخ داده بودند.

پژوهشگران دریافتند که بیش از 2400 نفر از آنها در طول 11 سال پیگیری دچار حمله قلبی شده اند.

آنها همچنین دریافتند خطر بروز حملات قلبی در افرادی که از مشکلات خواب تقریباً روزانه رنج می برند؛ 45 درصد بیشتر از کسانی است که در این زمینه مشکلی ندارند.

اما افرادی که بعد از خواب شبانه احساس طراوت نمی کردند؛ بیش از 27 برابر بیشتر از دیگران در معرض حملات قلبی قرار داشتند.

منبع: فارس

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین