تماس با ما خانه
RSS

همسـر-بداخـلاق

همه ما روزهايي را تجربه كرده ايم كه در آن ها احساس غم و ناخوشي بر ما چيره شده اند. شايد يك روز كاري پراضطراب را پشت سر گذاشته بوديم و شايد يك همسايه فضول، اول صبح خلق مان را تنگ كرده و يا اصلا از دنده چپ بيدار شده بوديم!

خب، در چنين شرايطي ايراد گرفتن از زمين و زمان و بد و بيراه گفتن به ديگران كار چندان دشواري نيست، اما دردي را هم دوا نمي كند. در عوض راهكارهايي وجود دارند كه مي توان با استفاده از آن ها زندگي را شيرين تر كرد. اگر مي خواهيد از يك بعد از ظهر ملال آور، يك روز به ياد ماندني بسازيد با ما در اين مقاله همراه شويد تا روش هايي را براي بهبود خلق و خو، افزايش سطح انرژي و كاهش افسردگي مرور كنيم.

پياده روي

پياده روي از آسان ترين و كارآمدترين روش هاي افزايش روحيه است كه امتحان خودش را كاملا پس داده است. هوای آزاد و امکان ملاقات با دوستان، وجود لبخند روی لبانتان را تضمین می کند. با شروع پیاده روی، جریان گردش خون در بدن تان بهبود می یابد. تنها چند دقیقه پیاده روی کافی است تا تغییر روحیه را احساس کنید.

شلختگی ممنوع

ایجاد محیطی تمیز و آرام می تواند موجب شود ذهن تان در آرامش و به روشنی فعالیت کند. شاید بهتر باشد صبح خود را با مرتب کردن رختخواب تان شروع کنید. كاغذهاي اضافي را از روي ميز جمع كنيد، كتاب ها را مرتب كنيد و يا دستي به سر و روي آشپزخانه بكشيد. همين كارهاي به ظاهر كوچك و ساده مي توانند به شما كمك كنند تا تاثير مثبتي از آن ها بگيريد و بقيه طول روز را ترش رو و بد اخلاق نباشيد.

نور آفتاب

نور، و به ويژه نور طبيعي، موجب بروز خلاقيت و هوشياري مي شود. اگر احساس افسردگي مي كنيد پرده ها را کنار بزنید و يا به بيرون از منزل برويد تا دست خورشيد شما را نوازش كند.

موسيقي درماني

زماني كه سطح خلق و خوي تان پائين است، به موسيقي مورد علاقه خود گوش كنيد. اين امر علاوه بر اين كه موجب كاهش استرس شما مي گردد، جايگزين افكار منفي ذهن تان هم مي شود و لبخند بر لب تان مي نشاند. موسيقي درماني روشي ايمن براي لذت بردن از زندگي است، البته به شرط آنكه آن قدر صدايش را بلند نكنيد كه به شنوايي تان آسيب وارد شود.

دوش بگيريد

يك استحمام آرامش بخش قادر است غم هاي شما را نيز پاك كند. علاوه براين، اين امكان را براي شما فراهم مي آورد تا با خود خلوت كنيد و بتوانيد در آرامش بيش تري به مسائل زندگي خود بيانديشيد.

يك خواب خوب شبانه

برنامه خواب منظمي را دنبال كنيد و حتي در تعطيلات نيز به آن پاي بند باشيد. تحقيقات ثابت كرده اند بزرگسالاني كه خواب كافي ندارند، در طول روز علائم بد خلقي، ناشكيبائي و افسردگي را بيشتر از خود بروز مي دهند.

آب بيش تري بنوشيد

آيا مي دانيد كمبود آب بدن موجب كاهش سطح خلق مي شود؟ اگر احساس خوبي نداريد، يكي دو ليوان آب سالم بنوشيد تا سموم انباشته شده در بدنتان را از بين ببرد. آب بيش تر به معناي جريان خون بهتر و قلب سالم تر، و قلب سالم تر به معناي ذهني شادتر است.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. ساناز گفت:

    شما خیلی خوبیدددددددددددددددد

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین