تماس با ما خانه
RSS

یکی از مواردی که در فضای داخلی خانه می تواند آزار دهنده باشد استشمام بوی نامطبوع فاضلاب است که نشان دهنده نشت گاز سمی سولفید هیدروژن یا گاز فاضلاب به داخل منزل است. این بو می تواند دائمی باشد و یا فقط در زمانهای مختلف در آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و یا هرجای دیگر از ساختمان به مشام برسد و آلودگی محیطی ایجاد نماید. امروز ما می خواهیم راه کارهایی را برای رفع بوی بد فاضلاب با شما در میان بگذاریم پس با ما همراه باشید.

* یک چهارم تا یک دوم پیمانه جوش شیرین را در فاضلاب بریزید. یک دوم پیمانه سرکه سفید هم به آن بیافزایید. آن را در فاضلاب بریزید و درب آن را بپوشانید اجازه دهید یک شب تا صبح داخل فاضلاب بماند تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد.

۱ (۲)

حدود یک دوم پیمانه جوش شیرین را در فاضلاب بریزید و یک دوم پیمانه سرکه سفید هم به آن بیافزایید

* یک کیلو آهک را با ۱۰ لیتر آب مخلوط کرده بعد از چند ساعت آن را تکان داده و از صافی بگذرانید و صاف کرده آن را برای مدتی طولانی در چاه مورد نظر تخلیه نمایید.

* ترکیب نمک و جوش شیرین، محلول بسیار قوی و از بین برنده بوی بد فاضلاب است. یک لیوان نمک و یک لیوان جوش شیرین را به همراه یک کتری آب جوش به داخل چاه فاضلاب بریزید تا از بیرون زدن بوی نامطلوب آن جلوگیری کنید.

ترکیب نمک و جوش شیرین، محلول بسیار قوی و از بین برنده بوی بد فاضلاب است

* برای رفع سریع بوهای نامطبوع مکان هایی مثل سرویس بهداشتی، هیچ چیز مانند چوب کبریت کارساز نیست. برای این کار کافی است یک یا چند کبریت را روشن و سپس خاموش کنید. گوگردی که از سوختن چوب کبریت آزاد می شود، بوهای ناخوشایند را جذب و خیلی سریع از بین می برد.

یکی از روش ها برای از بین بردن بوهای ناخوشایند استفاده از اسپری های خوشبوکننده هوا است

* یکی از ساده ترین روش ها برای از بین بردن یا شاید به معنای دیگر خنثی کردن بوی ناخوشایند ایجاد شده در محیط، استفاده از اسپری های خوشبوکننده هوا و بوگیرهایی است که به صورت کارخانه ای در انواع و اقسام مدل ها و عطرها تولید می شوند. حتی می توانید به سادگی آن ها را خودتان بسازید و فضای داخلی منزلتان را عطراگین کنید در ادامه چند نمونه از چند نمونه از بوگیرها و خوشبو کننده های دست ساز خانگی را به شما معرفی می کنیم.

مقدار کمی وانیل در کاسه حاوی آب بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا بجوشد

روش های ساخت خوشبوکننده های خانگی :
۲ قاشق چایخوری جوش شیرین را در ۲ پیمانه آب حل کنید و داخل اسپری بریزید. این مایع را مرتب در فضای داخلی منزلتان اسپری کنید. به این ترتیب بوی بد موجود از بین می رود.

یک راه سریع برای عطرآگین کردن محیط خانه، استفاده از گرماست. شما می توانید یک یا ۲قطره از اسپری یا عطر مورد علاقه تان را روی حباب لامپ چراغ اتاق درحالی که خاموش است اسپری کنید. سپس چراغ را روشن کنید. گرمای چراغ بوی عطر را در محیط اتاق پراکنده می کند.

مقدار کمی وانیل در کاسه حاوی آب بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا بجوشد. با جوشیدن وانیل، فضای شما عطرآگین می شود.

راه ساده دیگر استفاده از عطر مرکبات است، به سادگی می توانید با سوزاندن پوست مرکبات مانند پوست پرتقال، لیموترش و نارنگی و… رایحه خوشی را در فضای خانه پراکنده کنید.

منبع : chidaneh.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین