تماس با ما خانه
RSS

شست و شوی صورت به نظر ساده‌ترین قسمت مراقبت روزانه از پوست به نظر می‌رسد ولی عادت‌های نادرست مثل استفاده از صابون برای شستن صورت باعث یکسری اختلالات در پوست می‌شود؛ مانند: خشکی، التهاب و جوش. با ۱۰ اشتباه بزرگ در شستن صورت که اغلب ما مرتکب می‌شویم و روش‌های برطرف کردن آنها آشنا شوید.

ar4-5745

۱٫ کشیدن حوله روی پوست
برای خشک کردن صورت پوست‌تان را با حوله نوازش کنید و ضربه‌های آرام بزنید نه اینکه محکم روی صورت بکشید.

۲٫ استفاده از دمای نامناسب آب
آب داغ ممکن است احساس خوبی به پوست شما دهد اما می‌تواند چربی‌های طبیعی و محافظت‌کننده پوست را از بین ببرد و باعث خشکی بیش از حد پوست یا تولید بیش از اندازه سبوم (چربی پوست) شود. آب ولرم بهترین گزینه برای پاک کردن آرام و موثر پوست است.

۳٫ ترس از روغن‌ها
به گفته کارشناسان انواع پوست‌ها می‌توانند از فواید پاک کردن پوست با روغن بهره ببرند حتی پوست‌های چرب و آسیب دیده. یک روغن خوب منافذ پوست را از کثیفی و باکتری پاک و به التیام و تعادل پوست کمک می‌کند. به دنبال یک محصول پاک‌کننده روغنی باشید که از چربی‌های گیاهی و طبیعی تشکیل شده‌است. خیلی ساده روغن را روی پوست خود بمالید، ماساژ دهید و سپس با یک پارچه تمیز آغشته به آب ولرم صورت خود را پاک کنید.

۴٫ انتخاب محصول اشتباه
پاک‌کننده مناسبی پیدا کنید که بیش از حد ملایم هم نباشد چون مجبور می‌شوید برای پاک کردن دو بار بشویید یا محکم روی پوست خود بکشید و بیش از حد سخت هم نباشد که باعث می‌شود پوست تحریک و قرمز شود.

در اکثر موارد یک یا دو بار در روز شست و شوی صورت مناسب است

۵٫ استفاده از مواد تحریک‌کننده پوست
یک لطفی در حق پوست‌تان بکنید و از موادی که به آن آسیب می‌زنند، دوری کنید مانند عطرها، رنگ‌ها و همچنین مواد نگهدارنده  مثل پارابن و سدیم لوریل سولفات. همیشه برچسب روی محصولات بهداشتی را مطالعه کنید تا از مواد تشکیل‌دهنده آن مطلع شوید.

۶٫ انتظار برای رطوبت پوست
برای افزایش میزان جذب رطوبت، مرطوب‌کننده را بلافاصله بعد از شست‌وشوی صورت و وقتی هنوز پوست مرطوب است، بمالید. برای سرم‌ها و دیگر محصولات محافظت از پوست هم این روش را به‌کار‌ گیرید. اگر منتظر بمانید تا پوست‌تان کاملا خشک شود، عناصر فعال مرطوب‌کننده سخت‌تر جذب پوست می‌شوند و پوست را چرب و چسبناک می‌کنند.

۷٫ افراط در شست‌وشو
در اکثر موارد یک یا دو بار در روز شست و شوی صورت مناسب است و بیشتر از این باعث تحریک پوست و حتی تولید بیش ازحد چربی می‌شود. اگر در طول روز آرایش نکرده‌اید، کرم ضد آفتاب بیش از حد نزده‌اید و عرق زیاد نکرده‌اید، شب از پاک‌کننده استفاده نکنید و فقط صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. به پوست‌تان اجازه دهید گاهی اوقات از چرخه محصولات آرایشی رهایی پیدا کند.

۸٫ زیاد هزینه نکنید
صرف هزینه‌های زیاد برای خرید یک شوینده صورت کار عاقلانه‌ای نیست. دنبال یک شوینده ساده با مواد طبیعی باشید و پول‌تان را صرف خرید محصولاتی  مانند سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها  کنید.

۹٫ خوب آبکشی نکردن پوست
نگاه سطحی داشتن به شست‌وشو و صحیح آبکشی نکردن پوست باعث می‌شود شوینده روی پوست باقی بماند و این باقی‌مانده‌ها منافذ پوست را مسدود کند؛ در نتیجه پوست خشک می‌شود. صورت‌تان را کامل و صحیح آبکشی کنید حتی اگر صبح است و دیرتان شده یا هنگام شب است و بسیار خسته هستید. خط مو، زیر چانه و سطح بینی از جمله نقاطی هستند که در شست‌وشو فراموش می‌شوند؛ به این نکته توجه کنید.

۱۰٫ لایه‌برداری بیش از حد
لایه‌بردار‌های دانه‌دار انتخاب‌های بهتری هستند. برای این کار اسکراب شکر و اسیدهای میوه را انتخاب و حداکثر دو یا سه بار در هفته از آنها استفاده کنید. در لایه‌برداری از انگشت خود به جای لیف استفاده کنید تا مانع کشیده شدن پوست و آزار آن شوید.

منبع: مجله زندگی ایده آل

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین