تماس با ما خانه
RSS

پس انداز کردن یکی از موارد مهم در زندگی مالی تان است که باید آن را داشته باشید. برای پس انداز کردن باید برنامه ویژه ای داشته باشید و در این بین هم مراقب اشتباهاتی باشید که جلوی پس انداز کردن تان را می گیرند.

hou12729
بزرگ ترین اشتباهات مالی که در زندگی تان انجام می دهید
همه انسان ها دوست دارند پولدار باشند و از نظر مالی پیشرفت کنند. اما متاسفانه تعداد زیادی از افراد اشتباهات مالی بزرگی انجام می دهند که باعث می شود رو به جلو رشد نکنند و درجا بزنند. شاید شما فکر کنید که شم مالی خوبی دارید اما دچار اشتباهاتی بشوید. پس متن زیر را بخوانید تا متوجه این اشتباهات بشوید.

خریدن وسایل نو به جای دست دوم
مطمئنا خریدن یک وسیله نو حس بهتری به انسان می دهد، اما همیشه بهترین کار نیست. مثلا ماشین بلافاصله بعد از استفاده قیمت خود را از دست می دهد. پس وقتی می توانید ماشینی خریدای کنید که فقط یک سال کار کرده، چرا پول زیادی را خرج خریدن ماشین نو کنید.

معتاد به خرید گجت ها و تکنولوژی های جدید
هزینه کردن برای آخرین گجت ها بیشتر از هر چیز دیگری پول تان را هدر می دهد. در خرید سرگرمی های گران قیمت اولین نفر نباشید. فقط کافی است چند ماه صبر کنید که همان محصول با قیمت پایین تر به بازار بیاید، و احتمالا ایرادات محصولات قبلی نیز برطرف شده است.

خرید کردن از برندها
وقتی که می توانید یک جنس را با قیمت پایین تر خریداری کنید، لزومی ندارد که اصرار به خرید کردن از برندهای معروف داشته باشید. یک جنس با مارک معمولی همان قطعات جنس برند را دارد، اما بیشترین تفاوت در پولی است که باید بابت خرید آن پرداخت کنید.

خریدن کتاب
چرا باید پول زیادی را صرف خریدن کتاب هایی کنیم که می توانیم مجانی از کتابخانه قرض بگیریم؟ شاید این کار به نظرتان کاری قدیمی باشد اما همیشه کتابخانه ای در نزدیکی تان هست. کتابخانه محلی شما هزاران کتاب را در خود جای داده است و اگر هم کتاب مورد نظر شما را نداشته باشند می توانند به صورت آنلاین برایتان سفارش دهند.

سرمایه گذاری نکردن برای برنامه های بازنشستگی
اگر کارفرمایتان حقوق خوبی بهتان می دهد دلیل ندارد از پس انداز کردن دست بکشید. با این کار نه تنها برای بازنشستگی پول کافی دارید، بلکه کسری مالیات نیز شامل حالتان نمی شود. به درامد بدون مالیات فکر کنید!

پول پرداخت کردن برای آب
استفاده از بطری آب معدنی خیلی راحت است، اما شما برای بطری ها هم پول پرداخت می کنید. پس برای خودتان یک قمقمه بخرید و وقتی بیرون می روید آن را پر کرده و داخل کیف یا ماشین تان بگذارید. با این کار نه تنها به محیط زیست کمک کرده اید، بلکه پولتان هم پس انداز شده است.

منبع : ileev.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین