تماس با ما خانه
RSS

افراد موفق می دانند ارزش زمان با آن چه که در آن بازه زمانی در می آورند، برابر است. آن ها روی استفاده از این زمان تمرکز می کنند و گاهی این مسئله نیازمند تحمل دشواری های زیادی است. خوب است شما هم بتوانید از زمان تان نهایت استفاده را ببرید و در انجام کارهای تان موفق شوید. در اینجا به ۱۰ راهکاری اشاره می کنیم که افراد موفق انجام می دهند تا از زمان شان بیشترین استفاده را ببرند.

ra4-5157

۱- کارها را محول می کنند
افراد موفق می دانند که در هر کاری بهترین نیستند؛ بنابراین افرادی را می یابند که بهتر و در زمان کمتری می توانند کاری را که در آن بهترین نیستند، انجام دهند. آن ها دانش و توانایی این افراد را مدیریت کرده و از زمان شان بهتر بهره می برند.

۲- اهداف شان را تقسیم بندی می کنند
زمانی که بخواهیم از یک دیوار خیلی بلند بالا برویم، ممکن است در نهایت دچار خستگی و بی حوصلگی شویم. افراد موفق این را می دانند، به همین دلیل اهداف شان را به بخش های کوچکی تقسیم می کنند که در بازه زمانی کوتاه تری قابل دستیابی باشند. آن ها به کار مداوم و منظم برای استفاده بهتر از زمان و رسیدن به اهداف بزرگ تر معتقدند.

۳- اولویت بندی می کنند
برخی امور با وجود اینکه مهم نیستند ولی ضروری محسوب می شوند. برخی امور دیگر مهم هستند ولی ضروری به حساب نمی آیند. افراد موفق بین کارها تعادلی ایجاد کرده و مشخص می کنند چه کارهایی مهم تر و ضروری تر هستند و باید فورا مورد توجه قرار بگیرند. با این کار آن ها می توانند به نتایج خوبی دست یابند.

۴- زندگی منظمی دارند
تنها بیست درصد از کارهای ما، هشتاد درصد نتایج مثبت در زندگی مان را پدید می آورند. هشتاد درصد باقی مانده تنها بیست درصد نتایج را ممکن می سازند. افراد موفق می دانند که زمان زیادی می تواند برای مکالمات و نداشتن برنامه یا پیروی نکردن از برنامه تلف شود.

آن ها بر بیست درصد کارها که همان هشتاد درصد نتیجه را در بر دارد، تمرکز می کنند و آن هشتاد درصد باقی مانده را حذف یا مدیریت می کنند.

۵- یک خودآزمون از زمان شان تهیه می کنند
افراد موفق برخلاف افراد ناموفق خودشان را در برابر استفاده از زمان شان مسئول می دانند. آن ها یک خودآزمون تهیه می کنند که زمان های هدر رفته شان را مشخص کنند. آن ها حیطه های امور مختلف در زندگی شان را به دقت مشخص و تفکیک می کنند، مثلا زمان های زیادی که در شبکه های اجتماعی تلف شده یا کارهایی که سبب اتلاف وقت شده است. این دقت، عملکردشان را بهتر می کند تا برابر زمان صرف شده، پاسخ گو باشند.

افراد موفق طبق عادات و برنامه های زمانی مشخص عمل می کنند

۶- زمان را می ربایند
همیشه زمان های آزادی وجود دارند که موفق ها می توانند از آن سود ببرند. حتی زمان صرف شده در ترافیک هم می تواند با گوش کردن به یک سی دی آموزشی یا ارتباط برقرار کردن با یک مشتری سپری شود. آن ها به هر فرصتی چنگ می زنند تا نهایت استفاده از زمان را ببرند.

۷- برنامه منظمی خلق می کنند
افراد موفق طبق عادات و برنامه های زمانی مشخص عمل می کنند. این برنامه منظم از محدوده زمانی که در اختیار دارند تجاوز نمی کند. به عنوان مثال اگر هر روز ۱۵ دقیقه طول می کشید که صبحانه بخورند، روی همین برنامه می مانند و آن را بیشتر نمی کنند.

۸- برای روزشان برنامه ریزی می کنند
بدون برنامه ریزی هیچ کاری دقیق و جامع و موثر نمی تواند انجام پذیرد. افراد موفق منظم هستند و به خوبی از قبل برنامه ریزی می کنند. دائم مشغول بودن برابر با موفق بودن نیست و حتی برای سلامتی مضر است. به همین دلیل است که افراد موفق روزشان را به خوبی برنامه ریزی می کنند که موثرتر و موفق تر باشند.

۹- با انگیزه هستند
آن ها انرژی و منابع شان را بر چیزهایی که علاقه دارند، متمرکز می کنند. ضعیف کردن کسی که مهارت و علاقه را ترکیب می کند، کار دشواری است. وقتی زمان و انرژی برای تعقیب علائق ترکیب می شود، بهترین بهره وری از زمان را در پی دارد.

۱۰- در هر زمان روی یک کار تمرکز می کنند
بعضی افراد تصور می کنند اگر هم زمان چند کار را انجام دهند، از زمان شان بهترین استفاده را می کنند. افراد موفق می دانند انجام چند کار به طور هم زمان، یعنی هدر دادن وقت بهترین کار این است که کارآیی و بازدهی خودتان را در تمرکز بر یک کار بیشتر کنید و آن را به خوبی تمام کنید تا به سراغ کار بعدی بروید.

منبع:ماهنامه همشهری تندرستی

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین