تماس با ما خانه
RSS

به دلیل وجود اطلاعات بسیار گسترده و در مواردی متناقض درباره پیشگیری و درمان بیماری سرماخوردگی و همچنین باورهایی غلط درباره پیشگیری و درمان سرماخوردگی، بر آن شدیم تا اطلاعات دقیقی درباره سرماخوردگی و مخصوصا راه های پیشگیری و درمان آن ارائه کنیم.

cold-tablet22

از آنجا که سرماخوردگی معمولا تاثیر منفی بر روند زندگی روزمره شما گذاشته و باعث ایجاد اختلال در انجام کارهای روزانه می شود، فارغ از تاثیر منفی آن در زندگی شخصی شما، در مواردی سرایت به افراد خانواده، همکاران و دوستان نیز دردسر ساز می شود. در نتیجه رعایت اصولی بسیار ساده و ابتدایی می تواند نه تنها از سرماخوردگی جلوگیری کند بلکه همیشه بدنی سالم و پر انرژی داشته و بتوانید از لحظات خود بیشترین لذت را ببرید.

در همین راستا شرکت داروسازی دکتر عبیدی اقدام به اجرای کمپینی کرده که در آن فرهنگ پیشگیری و رعایت بهداشت در موارد سرماخوردگی را در اختیار مردم عزیز قرار می دهد.

آیا سرما باعث سرماخوردگی می شود؟
در واقع این یک باور غلط  هست که سرما باعث سرماخوردگی می شود. علت سرماخوردگی باکتری و ویروس می باشد که در موارد ویروسی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست ولی در مواردی که علت باکتری می باشد عموما آنتی بیوتیک توسط پزشک تجویز می شود. سرماخوردگی نوعی عفونت ویروسی شایع است که مختص دستگاه تنفسی فوقانی می باشد. این بیماری غالبا در فصول پاییز و زمستان اوج می گیرد و با توجه به حاد بودن آن، حداکثر طی مدت یک هفته و ندرتا ۱۰ روز بهبود می یابد.

با سرد شدن هوا و کاهش رطوبت هوای استنشاقی، مجرای بینی خشک شده و اولین خطوط دفاعی بدن که همان گلو و بینی می باشند در مقابل هجوم ویروس ها آسیب پذیر می شوند. با این وجود برخلاف باور عموم، هوای سرد تاثیر به سزایی در ابتلا به این بیماری ندارد. در حقیقت این حضور بیشتر در فضاهای بسته و تماس نزدیک با افراد در فصول سرما است که این امکان را به ویروس ها می دهد تا از طریق دهان و بینی و یا لمس اشیاء آلوده به ویروس و سپس تماس با صورت وارد بدن شخص گردند.

۲۰۰ بار سرما بخورید، دیگه سرما نخورید!
بد نیست بدانید هر ویروس قادر است تنها یکبار بدن را مورد حمله قرار دهد و پس از آن بدن در مقابل آن پادتن تولید کرده و خود را مصون می گرداند، با اینحال از آنجایی که بیش از  ۲۰۰ نوع ویروس عامل بیماری سرماخوردگی وجود دارد، هر فرد در طول عمر خود به طور متوسط ۵۰ بار به آن دچار خواهد شد و اگر امکان ۲۰۰ بار سرماخوردن رو داشته باشید تقریبا میشه گفت که مصون میشید.

از جمله علائم ابتلا به این بیماری می توان به گلودرد، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، عطسه، دردهای عضلانی، سردرد و تب ملایم اشاره نمود. بهتر است در نظر داشته باشید تشدید این علائم ممکن است به منزله عفونت حاد دستگاه تنفسی بوده و صرفا یک سرماخوردگی ساده نباشد.

چه نوع قرصی برای سرماخوردگی باید خورد؟
به دلیل تعدد و تنوع ویروس های موجود، ساخت واکسن و دارویی جامع برای این بیماری غیر ممکن است، اما با اینحال می توان علائم بیماری را با داروهای تب بر، ضد احتقان و دارای آنتی هیستامین کاهش بخشید. امروزه داروهای سرماخوردگی، ترکیبی از چند دارو بوده که با اسامی گوناگونی در بازار ارائه می شوند. البته در مصرف این داروها می بایست دقت کرد زیرا زمانی که یک قرص می خورید در واقع همه اجزاء موجود در آن قرص ها را مصرف کرده اید در حالی که ممکن است بدن شما به تمامی آنها نیاز نداشته باشد.

کارخانه داروسازی دکتر عبیدی برای سرماخوردگی چیکار کرده؟
کارخانه داروسازی دکتر عبیدی اولین و بزرگترین شرکت داروسازی ایران است. محصول سرماخوردگی این شرکت با نام کلداکس به بازار عرضه شده و به دلیل خصوصیات متمایز خود که در ادامه به آنها می پردازیم به شدت مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است. قرص های سرماخوردگی کلداکس، خود به دو دسته: ۱٫ کلداکس سینوس و آلرژی ۲٫ کلداکس روز و شب تقسیم شده اند. قرص های کلداکس سینوس و آلرژی، حاوی ۵۰۰ میلی گرم استامینوفن، ۵ میلی گرم فنیل افرین هیدروکلراید و ۲۵ میلی گرم دیفن هیدرامین هیدروکلراید است که ضد درد و تب، ضد احتقان، و آنتی هیستامین بوده و در موارد سرماخوردگی، آلرژی و نمایان شدن علائم آنفلوانزا و سینوزیت به کار می رود.

قرص های کلداکس روز و شب به دو رنگ سفید و آبی است که در قرص سفید رنگ (مختص روز) جهت جلوگیری از خواب آلودگی فرد، آنتی هیستامین وجود ندارد. ترکیبات و موارد مصرف این قرص: ۵۰۰ میلی گرم استامینوفن، ۵ میلی گرم فنیل افرین هیدروکلراید و ۱۵ میلی گرم دیفن هیدرامین هیدروبروماید است که ضد درد و تب، ضد احتقان، و آنتی هیستامین بوده و در موارد سرماخوردگی، آلرژی و نمایان شدن علائم آنفلوانزا و سینوزیت، هر شخص بزرگسال در طول شبانه روز می تواند ۴ عدد قرص در فواصل ۶ ساعته مصرف نماید.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین