تماس با ما خانه
RSS

انتخاب رنگ برای دفتر کار، چه در خانه و چه در محل کار، به شخصیّت و علایق شما بستگی دارد. اما تحلیل ویژگی های خاص میز کار و برنامه ریزی فرآیند انتخاب رنگ را آسانتر خواهد کرد. قبل از انتخاب رنگ برای دفتر کار در نظر گرفتن عوامل مختلف مهم است. به عنوان مثال، رنگ می تواند اتاقی را کوچکتر، بزرگتر، گرمتر یا سردتر کند. در نهایت، اینکه چه رنگی برای دفترتان انتخاب کنید یک انتخاب شخصی است. رنگی را انتخاب کنید که دوست دارید.

 

m4o19838

 

دستورالعمل
قدم اول: اندازة دفتر را مد نظر قرار دهید. اگر مایلید اتاق بزرگتر به نظر برسد، سفید یا رنگهای روشن را انتخاب کنید. سقف سفید نیز به بزرگتر به نظر رسیدن یــک اتاق کمک میکند. اگر فضا بزرگ و سرد به نظر میرسد، رنگهای تیره میتوانند آن را گرمتر کنند.

 

قدم دوم : هنگام انتخاب رنگ برای دفتر کار خانگی یا اداری خود، شخصیّت خود را در نظر بگیرید. اگر میخواهید حس انرژی و احساس را در فضا ایجاد کنید از رنگ های گرم استفاده کنید؛ قرمز، سبز زرد. اگر مایلید تأثیری آرام بخش ایجاد کنید از رنگ های سردی چون سبز و بنفش قرمز استفاده کنید.

 

قدم سوم: نوع نور دفترتان را تعیین کنید. حباب های تابان در مقایسه با نوع فلورسنت یا نور طبیعی، درخشش گرمتری دارند. اگر دفتر شما دارای نور طبیعی زیادی است، رنگهای روشن آن را کورکننده خواهند کرد.

 

قدم چهارم: این نکته توجه کنید که آیا دفترتان از سایر اتاق های خانه قابل رؤیت است یا نه. اگر قابل رؤیت است رنگی را انتخاب کنید که در راستای رنگ خانه باشد. برای یک دفتر اداری نیز باید رنگی را انتخاب کنید که هم راستا با رنگ کلی ساختمان و کف باشد.

 

قدم پنجم: هنگامی که گزینه هایتان را محدود کردید، نمونه رنگ ها را به دفتر بیاورید. همچنین میتوانید مقدار کمی از آن رنگها را بخرید. بخشی از دیوار را به عنوان نمونه رنگ کنید.

 

قدم ششم: نمونة رنگ شده را در اوقات مختلف روز، با نور و بدون نور بررسی کنید، با توجه به کاربرد دفترتان. توجه داشته باشید که نور چگونه روی رنگ تأثیر میگذارد.

 

قدم هفتم: نمونه های رنگ را در کنار مبلمان و تزئینات پارچه ای موجود قرار دهید و ببینید که آیا ترکیب بوجود آمده را میپسندید.

 

قدم هشتم: اگر رنگ خاصی مد نظرتان نیست، سفید یا خاکستری های خنثی و بژ را برای دیوار و سقف به کار ببرید. حال، در صورت تمایل میتوانید از وسایل و ضمائم رنگی استفاده کنید.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین