تماس با ما خانه
RSS

حضور موثر در خانواده جدید، برای خودش داستان‌ها دارد. اگر نسنجیده رفتار کنید، ممکن است برای همیشه در ذهن فامیل جدید که سال به سال هم شما را نمی‌بینند، بد جوری خراب شوید.

حضور موثر در خانواده جدید، برای خودش داستان‌ها دارد. اگر نسنجیده رفتار کنید، ممکن است برای همیشه در ذهن فامیل جدید که سال به سال هم شما را نمی‌بینند، بد جوری خراب شوید.

0- وقتی وارد خانواده جدید می‏شوید، کم‏حرف باشید. البته سکوت زیادی هم ممکن است کارتان را خراب کند و یک وقت خدایی نکرده فکر کنند «از دماغ فیل افتاده ‏اید» و خودتان را می‏گیرید.

1- گوش دادن فعال را یاد بگیرید؛ وقتی یکی از فامیل‏ جدید‏ها دارد برای‌تان ماجرای هیجان‏ انگیزی تعریف می‏کند، همین طوری در چشمانش زل نزنید. باور کنید توی حال طرف می‏خورد. حداقل کمی چشم‏هایتان را گرد کنید تا هیجان حرف‏هایش را در صورت شما ببیند.

2- پخمه نباشید! اگر با شما شوخی کردند، الکی خودتان را به کوچه علی‏ چپ نزنید؛ فکر نکنید زیادی مثبت بودن خوب است. البته زیادی هم قاطی شوخی‏ها نشوید چون اینکه در برخورد اول جلف بزنید، خیلی بهتر از پخمه بودن نیست.

3-  اگر قرار است ناهار و شام را خانه نامزدتان باشید، به نسبت نقش آقا و خانم‏های فامیل، به آشپزخانه کمک کنید. فقط زیادی گرم کار نشوید چون ممکن است در بهترین حالت یک آدم خود‏شیرین به نظر بیایید.

4- در صمیمیت با اعضای فامیل جدید، از نامزدتان جلو نزنید. به اندازه عمر زندگی‏تان برای نشان دادن خودتان وقت دارید. پس خیلی تند نروید! بهترین کار این است که پشت ‏سر نامزدتان حرکت کنید.

5- ممکن است بستگان جدید شروع کنند به تعریف کردن از شما. در این مواقع مواظب باشید زیادی خوش ‏به ­حالتان نشود. در ضمن لازم نیست با تعارف‏های خودکم ‏بینانه عذاب‏ وجدان خودتان را کم ‏کنید. سکوت، لبخند و تشکر بهترین عکس‏ العمل است.

منبع: همشهری جوان / دکتر علیرضا شیری

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. ملیکا حیدری گفت:

    kheyliiiiiiiiiiiiiiiiiiiii bahal bod mer30.age mishe az ina bishtar bezarid

  2. لیلا جون گفت:

    عالی بود/ لطفا در مورد رفتار با خود شخص(نامزد) هم مطلب بذارید.با تشکر

  3. امینا گفت:

    عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی بود

  4. چیز گفت:

    کاش به جای اینا میگفتید چطوری خود نامزدو پیدا کنیم 🙁

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین