تماس با ما خانه
RSS

شاید برای بعضی از شما اتفاق افتاده باشد که در فضای خانه ای قرار گرفته باشید که دکوراسیون آن از لحاظ اصول فنی و زیبایی چیزی کم نداشته باشد، اما حس و حال خوشایندی نیز که انتظار داشته اید در شما ایجاد نشده باشد. در این مواقع شما احساس می کنید که جای یک چیزی، حسابی خالی است. در واقع هر اندازه که وقت بگذارید، هزینه کنید و یک دکوراسیون کامل و اصولی برای خانه خود تدارک ببینید، باز هم ریزه کاری ها و اقدامات ظریفی وجود دارد که انجام آن ها به دکوراسیون خانه جان می بخشد و تنها با وجود آن ها، شرایط مطلوب و حالی خوشایند را احساس می کنید.

mo15792

در ادامه این مطلب به این موضوع مهم می پردازیم که چگونه می توان به دکوراسیون یک خانه جان بخشید و حس زیبا و دلپذیر عشق و امید را در آن جاری کرد. جذابیت نکاتی که ذکر خواهد شد، در این است که در عین سهولت و سادگی، تاثیری بسیار پر رنگ و محسوس بر فضای خانه و روح و روان ما می گذارد.

چیدن متفاوت میز پذیرایی
میز پذیرایی را زیبا بچینید و به نوع چینش عناصری که روی آن قرار می دهید، توجه کنید و بها دهید. چند جلد کتاب یا مجله کنار یک سبد حصیری زیبا که درون آن تعدادی شمع و یک گلدان پر از گل های تازه و شاداب وجود دارد در کنار هم چیدمانی شیک و چشمگیر برای میز پذیرایی شما به ارمغان می آورد.

رنگ آمیزی جزئی
یک رنگ آمیزی نه چندان حرفه ای و جزئی همه چیز را تغییر می دهد. اگر آینه ای با قابی زیبا اما قدیمی دارید، آن را با رنگی متمایز و جدید رنگ آمیزی کنید. با این کار ساده، آینه را به عنصری جذاب و خیره کننده تبدیل می کنید و به دکوراسیون خود روحی تازه می بخشید.

استفاده از شیک ترین ها
بی بهانه از بهترین ها و زیباترین وسایل خانه تان استفاده کنید. برای استفاده از فنجانی زیبا و دوست داشتنی، منتظر یک مناسبت یا مهمانی رسمی نباشید. از ظروف خاص و قشنگی که دارید گاهی فقط برای دل خودتان استفاده کنید و بدانید که همین نکته هم در جذاب شدن دکوراسیون خانه تان برای شما تاثیرگذار است. به یاد داشته باشید هیچ چیز مهم تر از خودتان و احساسی که دارید، نیست.

حذف وسایل اضافی
بی تعارف برخی از عناصر را کنار بگذارید. دکوراسیونی شلوغ و متراکم، هرگز نمی تواند زیبا و جذاب باشد. به دکوراسیون تان با دقت بیشتری نگاه کنید تا وسایل و عناصری را که مدت ها است از آن ها استفاده نکرده اید و احتمالا از این پس هم به کارتان نمی آید و به نظرتان زیبا نیستند، بدون معطلی از محیط خارج کنید و چیدمان خانه را بدون هیچ عنصر اضافه ای از نو طراحی کنید.

جا به جا کردن
میز و صندلی غذاخوری را از گوشه ای به گوشه دیگر اتاق ببرید، مبل ها را حرکت دهید و جا به جا کنید و جای میزهای عسلی و آباژورها را تغییر دهید. توجه داشته باشید که یک جابه جایی ساده، بدون صرف هزینه، روح تازه ای به دکوراسیون خانه شما می دهد و تا مدتی به شما احساس تازگی و نشاط می بخشد.

ابتکار در چینش کتاب
در چینش کتاب ها در کتابخانه ابتکار به خرج دهید. این کار می تواند سرگرم کننده هم باشد. کتاب های تان را براساس رنگ جلدشان به دسته های منظم و زیبا تقسیم کنید. هر دسته را در قسمتی از کتابخانه نه به صورت عمودی و کنار هم ایستاده، بلکه به صورت افقی روی هم بچینید. همین تغییر ساده در چیدمان کتاب ها در تغییر احساس شما از دکوراسیون خانه تان تاثیر گذار است.

بهره گیری از جادوی گل و گیاه
از دکوراسیونی که از گل و گیاهان تازه و با طراوت بی بهره باشد، به سختی می توان انتظار القای احساسی لطیف داشت. اگر نمی توانید مدام از گل فروشی ها گل بخرید، یک شاخه کوچک پر از برگ های سبز بچینید و درون گلدانی در دکوراسیون خانه تان بگذارید. شما با همین کار ساده، حس طراوت و شادابی را به فضای خانه تان القا کرده اید.

روشن کردن شمع
شمع ها زمانی که روشن هستند، چنان احساس لطیف و شاعرانه ای در فضا پدید می آورند که حتی تصورش را هم نمی توان کرد. هر زمان که به حس و حالی لطیف و سرشار از آرامش نیاز پیدا کردید، در محیط خانه تان چند شمع روشن کنید.

تغییر جای فرش ها
چه اشکالی دارد که از این به بعد از فرش یا قالیچه اتاق غذاخوری در آشپزخانه و از قالیچه اتاق نشیمن در اتاق خواب استفاده کنید. بد نیست بدانید که اگر قالیچه مکان های مختلف را با هم جابه جا کنید با نتیجه جالب و خوشایندی مواجه خواهید شد و تا مدت ها تفاوت را حس خواهید کرد.

استفاده از عکس های نوستالژیک
دکوراسیون خانه تان را از عکس ها بی بهره نسازید. زمانی که عکس های سیاه و سفید و نوستالژیک که لبریز از احساسی شاد هستند در دکوراسیون خانه ای دیده می شود ناخودآگاه لبخندی بر لب ها نقش می بندد. چند عکس خاطره انگیز از خود و عزیزانتان را که در روزهایی به یادماندنی گرفته اید، انتخاب کنید و آن ها را در قاب هایی سفید و ساده کنار هم و روی دیوار تزیین کنید.

 

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین