تماس با ما خانه
RSS

تشـخیـص رنـگ پوست در انتخاب نوع و رنگ آرایش، نقش مهمی را ایفا می کند؛ اما شاید ندانید که چگونه می توانید رنـگ و حـالت پـوست خـود را تشخیص دهید. باید به دنبال چـه چـیـزی باشید؟
بـه عنـوان مـثـال اگر پوستتان در حالت کـلی بـی رنـگ باشد، اما مناطقی از قرمزی و یا بی رنگی داشـته بـاشـد، چـطور؟
نـکته جالب اینجاست که تشخیص تـون پـوست آنـقدرهـا هـم که شما تصور می کنید، دشوار نیـست. یـک روش سـاده شـنــاسایی این است که ببینید زمـانی که پوستتان در معرض آفتاب قرار می گیرد می سوزد و یا برنز می شود :

1 – اگر پوست شما به راحتی برنزه می شود میزان ملانین طبیعی پوست شما ( رنگ دانه ای که به طور طبیعی موجب رنگ دادن به پوست می شود ) در سطح بالاتری قرار دارد و به احتمال زیاد زمینه رنگ پوست شما زرد مایل به زیتونی است.

2 – کسانی که پوستشان به سرعت نمی سوزد و یا در مقایسه با سایرین کمتر می سوزد، ملانین کمتری دارند، که موجب می شود ته رنگ پوستشان به بنفش، آبی – قرمز، و گلی متمایل شود. به علاوه علائم بارز دیگری نیز وجود دارد : پوست های گلی، نشانه های مشهود قرمز دارند و یا اینکه قرمزی بر روی آنها به سرعت نمایان شده و خود را نشان می دهد.

3 – اگر پوست شما زرد باشد ( معمولا به عنوان زرد – خاکستری شناخته می شود ) آن وقت متوجه می شوید که کرم پودر ها و پن کک هایی که در آنها رنگ زرد به کار رفته، چهره شما را زیبا نمی کنند و معمولا چهره بیمارگونه به شما می دهند.

4 – پوست های زیتونی نیز معمولا تا حدودی، انشعابی از خاکستری و رنگ فیلی را نمایان می کنند. ترکیب این رنگ از تون زردی که در پایه هر پوستی قرار دارد و کمی سبزی که تنها مختص این گروه می باشد، تشکیل شده است.

5 – پوست بیرنگ نیز به پوستی اطلاق می شود که هیچ تونی از زیتونی، زرد، و یا قرمز در آنها دیده نشود.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. ارنیکا گفت:

    من15 سالمه پوستم گندمیه میدونم که قشنگه ولی به پوست من میگن سیاه چون تو ایران طرفدار نداره بخاطر همین حسرت پوستای سفید رو میکشم و بخاطر همین افسردگی گرفتم وبا این سنم قرص اعصاب میخورم

    • نا شناس گفت:

      از قدیم گفتن سفید سفید 100تومن
      حالا که رسید به سبزه هر چی بگی می ارزه

      عزیزم پوست منم گندمیه با حرف مردم چیکار داری آدم باید برای خودش زنگی کنه و به حرف مردم اهمیت نده
      من فقط ضد آفتاب استفاده میکنم خیلی هم اعتماد به نفسم در مورد ظاهرم بالاست تو هم باید رو اعتماد به نفست بیشتر کار کنی تا از دست قرص اعصاب راحت بشی

      • شقایق گفت:

        ارنیکای عزیز من پوستم سفیده همش در حال برنز کردن بدنم هستم تا پوستم گندمی بشه گلم شما باید افتخار کنی که پوستت گندمیه نه اینکه ناراحت بشی همیشه به این فکر باش که خداوند مرا افریده ودوست داره من گندمی باشم تا خرج بیخودی نکنم دیگه هم قرص اعصاب نخور چون شما باید به فکر اینده باشی تازه میدونی باید چقدر خدارو شکر کنی که پوستی به این زیبایی داری، عزیزم دوست داشتی خدایی نکرده زبونم لال یک چشمت کور بود ولی پوستت سفید بود پس خدا رو شکر کن بخاطر اینکه سالمی

      • صبا گفت:

        ازقدیم گفتن سفید سفید صدتومن سرخ و سفید سیصد تومن حالا که رسید به سبزه هر چی بگی می ارزه

  2. مریم گفت:

    manam har keremi estefadeh mikonam roye poostam mimooneh

  3. مهناز گفت:

    منم پوستم سفيد نيست وهمه حتي مادرم و ابجيمم بهم ميگن سياهي و سرزنشم مي كنن همين الانم كه دارم اينو مي نويسم دارم گريه مي كنم!
    اومده بودم اين جا اين مطلب رو بخونم يه خورده اعتماد به نفس بگيرم!ولي هنوزم تشخيص ندادم كه فرق پوست سياه و سبزه با گندمي چيه؟منم مي تونم بگم گندمي ام يا نه؟

  4. نازنین گفت:

    بچه ها خوبیییییییییییین؟؟؟؟؟؟ پوست گندمی و تیره هر جفتش خیلی قشنگه. منم پوستم گندمیه و خیلی از اطرافیانم که پوسته سفید دارن به من می گن خوش به حالت.اگرم کسی نمی گفت مهم نبود چون من خودم خوشم میاد. فقط باید بدونید که چه رنگ هایی جذابیت شما رو بیشتر می کنه همین.که اینم محدودیت نیست چون هر رنگ پوستی یه رنگهایی بیشتر بهش میاد.

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین