تماس با ما خانه
RSS

ماسک های خانگی یکی از بهترین روش ها برای داشتن پوستی شفاف و زیبا است. شما هم اگر می خواهید پوست تان مانند هلو شفاف و زیبا باشد بهتر است ۴ ماسک خانگی زیر را امتحان کنید.

۱-۲

۴ ماسک خانگی برای شفاف کردن پوست صورت
پوست زیبا برای اغلب افراد به خصوص خانم ها از اهمیتی زیادی برخوردار است تا جایی که برخی افراد هزینه های زیادی برای زیبایی صرف می کنند. برخی لک ها و چین و چروک صورت تحت تاثیر سن به وجود آمده همچنین یکی دیگر مواردی که زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می دهد جوش ها، آکنه ها و اسکار های پوستی است. یکی از بهترین راه کارها برای زیبایی پوست استفاده از مواد طبیعی و ارزان خانگی است که هیچ عوارض جانبی در کوتاه مدت و بلند مدت باقی نمی گذارند.

ما به شما چند ماسک صورت خانگی را که می تواند موجب صاف شدن، جوانی، درخشش و زیبایی آن شوند معرفی می کنیم:

_ ماسک دارچین، لیمو، عسل و جوز هندی که جوش ها و آکنه ها را ناپدید می کند
دارچین به دلیل خواص ضد میکروبی عالی آن موجب کاهش اثرات عفونت های باکتریایی پوست شده، جوز هندی نیز کمک می کند جای جوش ازبین برود زیرا دارای خواص ضد التهابی است، عسل خالص و لیمو به دلیل خاصیت ضد باکتریایی در بهبود آکنه بسیار موثر است.

۱ قاشق چای خوری عسل خالص
۱ قاشق چای خوری آب لیمو
۱/۲ قاشق چای خوری دارچین
۱/۲ قاشق چای خوری جوز

همه مواد تشکیل دهنده را مخلوط کرده تا زمانی که یک خمیر بدست بیایید و در صورتی که پوست شما حساس است می توانید آب لیمو را رقیق کنید.
خمیر به دست آمده حاصل از ترکیب را حداکثر ۳۰ دقیقه بر روی صورت خود قرار داده اگر احساس سوزش کردید این زمان را تا ۱۰ دقیقه کاهش دهید. ماسک را با آب گرم شسته و کرم مرطوب کننده پس از آن بر صورتتان بزنید.

_ ماسک زردچوبه و آلوئه ورا که به طرز معجزه آسا پوست را مرطوب می کند
زردچوبه و آلوئه ورا تامین کننده مواد مغذی ، آنزیم ها و پلی ساکارید برای پوست است که در سم زدایی پوست شما و در حفظ رطوبت آن کمک کننده است.
یک قاشق چای خوری آلوئه ورا را با مقداری زردچوبه با هم مخلوط کرده تا به هم چسبیده و حالت خمیری پیدا کرده و حدود ۲۰ دقیقه بعد با آب گرم بشویید.

_ ماسک شیر و عسل خالص برای از بین بردن قرمزی پوست
شیر و عسل خالص را با هم ترکیب کرده و ماسک به دست آمده را بر روی صورت بمالید این ماسک پوست قرمز و تحریک شده را تسکین می دهد.
۱ قاشق غذا خوری ماست یا شیر
۱ قاشق غذا خوری عسل خالص

عسل خالص و ماست یا شیر را به طور کامل با هم ترکیب کرده و با استفاده از یک توپ پنبه آن را بر روی صورت خود بمالید و پس از ١۵ دقیقه آن را بشویید.

_ ماسک موز و آووکادو پوستتان را آبرسانی کرده و از شر جوش ها خلاص می شوید
این دو ماده بسیاری از مواد معدنی و ویتامین های ضروری پوست را تامین می کند.
موز را به قطعات کوچک خرد کرده وبا آووکادو درمخلوط کن ترکیب کنید شما می توانید به این مخلوط عسل خالص نیز اضافه کرده و پس از ۳۰ دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید این ماسک موجب مرطوب شدن پوست و محو شدن جای جوش می شود.

منبع : yjc.ir

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین