تماس با ما خانه
RSS

1ytyv1zl88h1wl7lj2s

 

اطراف ناحیه چشم معمولاً در سنین 25 تا 35سالگی حالت فرورفتگی به خود گرفته و افتادگی زیر چشم در سنین 30تا40 سالگی شایع است. خستگی، استعمال دخانیات، ژنتیك، مشكلات آب و هوایی عوامل ایجاد پف یا سیاهی دور چشم هستند. گاهی مشكلات كم خوابی یا پرخوابی و خستگی روزمره باعث ایجاد این مشكلات هستند، با كمك چند روش طبیعی كه در زیر به آنها اشاره می‌شود تخفیف علائم امكان پذیر است.

چند روش برای برطرف كردن گودی و پف زیر چشم
چای كیسه‌ای
روش قدیمی استفاده از چای برای از بین بردن پف و یا سیاهی زیر چشم است. تعداد بسیاری از محصولات ضدپف چشم حاوی چای هستند چرا كه باعث بهتر شدن جریان خون زیر چشم می‌شود. برای مصرف پیشنهاد می‌شود دو بسته چای مصرف‌شده را به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار داده سپس به حالت خوابیده بر روی چشم‌های بسته قرار دهید. این روش بسیار مناسب برای روزهایی است كه از كم‌خوابی یا پرخوابی زیر چشم پف می‌كند.

پوست خیار
خیار حاوی ویتامین «كا» و مناسب فعال‌سازی جریان خون است. بنابرا ین راهی مناسب برای برطرف كردن سیاهی زیر چشم است.
دو برش دایره‌ای خیار را به مدت 10 دقیقه در یخچال گذاشته سپس به مدت 10 دقیقه روی چشمهای بسته قرار دهید.

ورزش دادن چشم
چند حركت ورزشی ساده خستگی چشم‌ها را برطرف می‌كند. جریان خون اطراف چشم با ماساژ فعال می‌شود در زمان خستگی و یا هنگام صبح با دو انگشت سبابه بینی و سپس ابروها را طی كرده، ماساژ دهید. سپس با سه انگشت به اطراف چشم ضربه بزنید و چند بار این عمل را تكرار كنید.

یخ
سرما نیز جریان خون اطراف چشم و به طبع جریان مویرگ‌های زیر چشم را نیز فعال می‌كند. البته اثربخشی یخ و سرما سریع است اما پایدار نیست و حدوداً بیست دقیقه بیشتر طول نمی‌كشد. كمی یخ را در دستكش، لیف و یا كیسه قرار داده به مدت 10 دقیقه روی زیر چشم ها قرار دهید.

محصولات ضدپف چشم
برخی محصولات آرایشی درمانی در درمان پف زیر چشم مؤثر هستند. پس از توجه به استانداردها و مارك‌های شناخته شده بهتر است از محصولاتی كه از بلوط هندی برای فعال كردن جریان مویرگ ها و محصولاتی از گیاه آرنیكا برای هیدراته كردن و روشن كردن رنگدانه‌های زیر چشم استفاده شود.

استفاده از ژلها بخصوص ژل‌های خنك كننده بهتر از كرم‌ها است.
روز قبل محصول درمانی را در یخچال قرار داده سپس به مدت ده دقیقه اطراف چشم‌ها را ماساژ دهید. بهتر است نوع ماساژ به صورت ضربه‌های بسیار ریز از گوشه چشم به سمت بالا و خارج و از گوشه خارجی‌تر چشم به سمت بینی صورت گیرد.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین