تماس با ما خانه
RSS

محققان دانشگاه مک‌مستر طی آخرین پژوهش و آزمایشات خود دریافتند ورزش کردن حافظه را بهبود می‌بخشد.

محقان دانشگاه مک‌مستر دلیل دیگری برای انجام فعالیت ورزشی به ما دادند. انجام تمرینات ورزشی از دچار شدن به فراموشی جلوگیری می‌کند.

این یافته‌ای است که اخیرا توسط دانشمندان دانشگاه مک‌مستر کانادا انجام شده است و هرچند این تحقیق شامل جوانان سالم بود، می‌تواند پیامدهای بزرگی برای افراد سالمند داشته باشد.

در این مطالعه ۹۵ فرد آزمایشی به مدت ۶ هفته به سه گروه تقسیم شدند.

در این مدت، یک گروه روزانه تمرین ورزشی شدید، یک گروه هر دو تمرین ورزشی و تمرین شناختی و یک گروه هم هیچکدام را انجام نداد.

وقتی پس از ۶ هفته آزمایش شدند، اعضای دو گروه اول عملکرد بهتری را در یک کار مربوط به حافظه نشان دادند، در حالی که اعضای گروه سوم از این کار بازماندند.

گفته می‌شود، علاوه بر این، مشخص شد که افرادی که تمرین آمادگی جسمانی شدید را تجربه کردند، بیشترین افزایش فاکتور مغزی نوروتروفیک (BDNF) داشته‌اند که پروتئینی است که از رشد، عملکرد و بقای سلول‌های مغزی حمایت می‌کند.

تیم تحقیقاتی تحت هدایت پروفسور “جنیفر هایز” در حال حاضر شروع به بررسی چگونگی تاثیر فعالیت بدنی بر حافظه افراد سالمند می‌کند.

در حالی که این مطالعه ممکن است حتی نتایج بیشتری برجای بگذارد، به دلیل از دست دادن حافظه که در سنین پیری اتفاق می‌افتد، ممکن است که تقویت حافظه حاصل از ورزش با کاهش دسترسی به “BDNF” که به طور خودکار با افزایش سن کاهش می‌یابد، متوقف شود.

منبع: ایسنا

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین