تماس با ما خانه
RSS

صحبت از اینکه کم خوابی تا چه می تواند به جسم ما آسیب برساند حرف جدیدی نیست؛ ولی تأثیر کم خوابی در ابتلا انسان به بیماری های و اختلالات روانی امری است که به تازگی مورد تأکید قرار گرفته است.

زندگی، ممکن است قدری غیرقابل باور و حتی ترسناک به نظر برسد؛ ولی کم خوابی پدیده ای که بسیاری از ما این روزها درگیرش هستیم می تواند منجر به پارانویا، افسردگی و اضطراب های مزمن شود. پیش از این تصور می شد افرادی که به افسردگی یا بیماری های از این دست مبتلا هستند شب ها خوابی راحت و کافی ندارند. گزاره ای که حالا عکس آن ثبات شده است؛ چراکه این کم خوابی است که زمینه بروز چنین مسائلی را فراهم می کند.

با این حال، درمان های حل کم خوابی راهی است که نه تنها تا ۲۰ درصد موجب کاهش افسردگی و اضطراب می شود؛ بلکه موجب شادمانی بیشتر افراد کم خواب می شود. آسیب پذیری افراد کم خواب برابر چنین بیماری هایی بدین خاطر است که مغز آنها از زمان ارزشمندی به نام «حفاظت خانگی» که موجب پردازش خاطرات جدید و مدیریت قدیمی ها می شود محروم است.

به عقیده پزشکان تیم تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد، در بسیاری مواقع بیماری های عصبی و ذهنی می تواند موجب بروز انواع اختلالات خواب باشند؛ اما در این بین کم خوابی خود علتی است برای دچار شدن به بیماری های مختلفی که گاه می تواند بسیار سخت باشند. اهمیت این مسئله در افزایش آمار افرادی است که به کم خوابی دچار هستند، پدیده ای که به دلیل سبک زندگی و استرس های دنیای امروز روز به روز بیشتر می شود. بنابراین، اگر فرد کم خوابی هستید به سادگی از کنار این موضوع عبور نکنید. شاید همین مسئله در ظاهر بی اهمیت منجر به شکل گیری بیماری ریشه دار و همیشگی در شما شود.

منبع: سلامت نیوز

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین