تماس با ما خانه
RSS

در بسیاری از زنان تغییرات فیزیکی متعددی در ارتباط با تغییرات طبیعی سطح هورمون‌های جنسی طی دوران قاعدگی رخ می دهد و با انقباضات عضلات رحم ، که در قاعدگی ایجاد می‌شود همراه می‌شود. دردهای قاعدگی تا حدودی با رژیم غذایی صحیح قابل کنترل است. در زیر توصیه هایی به این منظور آورده شده است:

hhh978
در نیمه دوم دوره قاعدگی بهتر است خانم‌ها از خوردن غذاهای پرچرب یا بسیار شیرین مانند شکلات و شیرینی پرهیز کنند.

از خوردن نمک زیاد که به حبس شدن آب در بدن منجر می‌شود باید خودداری نمود.

 

مصرف مواد نفاخ از 5-7 روز قبل از شروع عادت ماهانه باید قطع شود. مانند انواع لوبیا، نخود، پیاز، سیر، هندوانه و…از 3 روز مانده به شروع عادت ماهانه تا 3 روز پس از آن هر روز 2 فنجان از دم کرده‌های گیاهی نظیر دم کرده بابونه، نعناع و پونه به نسبت مساوی استفاده کنید.

 

سبزیجات به خصوص گوجه فرنگی و از میوه‌جات موز را مصرف کنید.

خوردن کافئین را قطع کنید. محدود کردن مصرف فرآورده‌هایی چون چای، قهوه، کولا و شکلات می‌تواند به خیلی از خانم ها کمک کند تا ناراحتی جسمی ‌و روحی خود را تسکین دهند.

 

با وجودی که دارو درمانی برای دوران عوارض قبل از دوران عادت‌ ماهانه وجود ندارد ولی داروهایی پیدا می‌شوند که می‌توانند از عوارض شدیدتر جلوگیری کنند. داروهای ضد التهاب و درد اغلب برای گرفتگی‌های عضلانی قبل از عادت ماهانه تجویز می‌شوند. مفنامیک اسید و ایبوپروفن از این دسته‌اند.

 

ویتامین ب6 ممکن است از بعضی عوارض دوران قبل از قاعدگی جلوگیری کند. یعنی حس پرخاشگری، تهوع و افسردگی را تا حدود زیادی برطرف می‌کند.

 

منبع : modernsalamat.ir

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین