تماس با ما خانه
RSS

یک پژوهش جدید توسط روان‌شناسان آمریکایی نشان می‌ دهد یکی از دلایل افسردگی در زنان می‌تواند حاصل زندگی کردن با شوهران عصبانی، پرخاشگر و تندخو باشد.

روان‌شناسان دانشگاه میسوری طی یک تحقیق که سه سال به طول انجامید از ۴۱۶ زوجی که تازه ازدواج کرده‌ بودند تعامل سه سال زندگی مشترکشان را به صورت رندوم و با اجازه زوجین فیلمبرداری کردند و بهترین تعامل و بد‌ترین تعامل‌ها را به صورت فیلمی ۲۰ دقیقه‌ای تهیه کردند.

در این نوار ویدئویی دو نوع رفتار شامل رفتار ضد اجتماعی و رفتارهای پرخاشگرانه مورد توجه و بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان در ابتدای این پژوهش هیچ علائمی از افسردگی نداشتند.

محققان با اشاره به این مطلب اعلام کردند که عکس این امر یعنی تاثیر خشم زنان در افسردگی شوهران صدق نمی‌ کند. بعلاوه رفتار گرم و مثبت از جانب شوهران، تاثیر منفی رفتارهای خصمانه آن‌ها را کاهش می‌‌دهد.

دکتر کریستین پرولکس، محقق دانشگاه می‌سوری در این باره خاطرنشان کرد: خشونت شوهران به میزان قابل توجهی، علائم افسردگی را در همسران آن‌ها افزایش می‌‌دهد.

به این ترتیب پس از تنها ۳ سال زندگی مشترک هرچه این رفتارهای خصمانه و ضد اجتماعی در شوهران بیشتر باشد، ‌علائم افسردگی در همسر وی تشدید می‌‌شود.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. shirin shirzad گفت:

    okkkkkkkkkkkk.اماچگونه این پرخاشگری را از زندگیمان محوکنیم؟

  2. shirin shirzad گفت:

    oooooooooooookkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkبود.اماچگونه این پرخاشگری را از زندگیمان محو کنیم؟

  3. زهره گفت:

    من یه ادم شادبودم بعداز6ماه نامزدی بایه ادم پرخاشگرالان2ساله افسردگی دارم.

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین