تماس با ما خانه
RSS

ایرانی‌ها از طرفداران تخم شربتی هستند و برای رفع عطش از آن استفاده می‌کنند. باید بدانید که این دانه‌های ریز که در ترکیب با آب، لعاب‌دار می‌شوند خواص فوق‌العاده‌ای دارند.

hee649
تخم شربتی همان دانه‌های ریز خوراکی و بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است که اتفاقاً طرفداران زیادی هم دارد. از زمان‌های قدیم آزتک‌ها (یکی از تمدن‌های آمریکایی) از این دانه‌ها به همراه ذرت به عنوان ماده‌ی غذایی استفاده می‌کردند. سالیان سال است که مردم مکزیک به خواص مقوی این دانه‌های ریز پی برده‌اند و از آن استفاده می‌کنند.

خوشبختانه ایرانی‌ها هم از طرفداران تخم شربتی هستند و برای رفع عطش از آن استفاده می‌کنند.

باید بدانید این دانه‌های ریز که در ترکیب با آب، لعاب‌دار می‌شوند خواص فوق‌العاده‌ای دارند که در این مطلب مرور کوتاهی بر آن‌ها می‌کنیم. لطفاً ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.

 

تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ی کلسیم است

 
تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 می‌باشد. در واقع حدود 20 درصد وزن دانه‌های به این کوچکی حاوی این اسیدهای چرب است که از این نظر شباهت زیادی با تخم کتان دارد. حتماً می‌دانید که تخم کتان نیز یکی از منابع غنی اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد. اگر می‌خواهید بیماری‌های قلبی عروقی از شما دور باشد حتماً به خواص محافظتی این دانه‌های ریز اعتماد کنید.

تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ی کلسیم است به طوری که 5 تا 6 برابر بیشتر از شیر می‌باشد. اگر موز را به عنوان منبع پتاسیم می‌شناسید باید بدانید که دانه های تخم شربتی دو برابر بیشتر از موز پتاسیم و 3 برابر بیشتر از اسفناج آهن دارند. از نظر آنتی‌اکسیدانی نیز قوی‌تر از میوه‌ای مانند بلوبری هستند.

تخم شربتی همچنین منبع فوق‌العاده‌ی منیزیم، منگنز، مس، زینک(روی)، نیاسین(ویتامین ب3) و ویتامین‌های دیگر بوده و سرشار از فیبرهای محلول در آب می‌باشد. تخم شربتی 9 تا 12 برابر وزن خود آب را به خود گرفته و لعاب مانند می‌شوند.

 

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. زهرا گفت:

    جل الخالق.خداوند اینطور ارزان منابع غنی مواد غذایی رو در دسترس بندش قرار میده.الهی شکر

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین