تماس با ما خانه
RSS

ثابت نگه داشتن آرایش، مهارتی است كه هر خانمی باید از آن برخوردار باشد اما این كار برای افرادی كه دائما خارج از منزل هستند یا پوست چربی دارند كمی مشكل است. همه خانم‌ها این تجربه را دارند كه استفاده زیاد از پنكیك به پوست جلوه بدی می‌بخشد اما شاید كاغذ كنترل چربی در ‌مهمانی‌ها یا حتی مسافرت به كارتان بیاید.
ar4-4871
حتی افرادی كه عمل جراحی بینی انجام داده‌اند، می‌توانند چربی روی بینی‌شان را با این كاغذ از بین ببرند. فقط كافی است این ورق را- كه می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم آرایشی بخرید- روی قسمت چرب پوست‌تان بگذارید و دست روی كاغذ بكشید و آن را در جهت مخالف از روی پوست بلند كنید. خواهید دید چگونه چربی‌ها جذب كاغذ می‌شوند. این توصیه را هم فراموش نكنید كه بهتر است كاغذ را روی پوست حركت ندهید.

چرا موها با سفید شدن، دیگر درخشش ندارند؟
احتمالا تا به‌حال از خود پرسیده‌اید كه چرا موهای سفیدتان زبرتر هستند و برخلاف موهای رنگدار گذشته‌تان مدام تاب برمی‌دارند و صاف باقی نمی‌مانند. این مشكل فقط برای به شما نیست. وقتی مو‌ها سفید می‌شوند؛ یعنی ملانین خود را از دست داده‌اند و در نتیجه نمی‌توانند نور را جذب كنند و همان درخششی را داشته ‌باشند كه موهای دارای رنگدانه از خود ساطع می‌كنند.

بدون ملانین، موها ضعیف‌تر هم می‌شوند و اشعه فرابنفش خورشید می‌تواند به‌راحتی به آنها آسیب برساند. بهترین كار استفاده از محصولات حالت‌دهنده دارای سیلیكون است. این محصولات موها را براق نشان می‌دهد و از موها نیز در مقابل اشعه فرابنفش خورشید محافظت می‌كند.

خط بخیه ناشی از عمل پلك را چگونه محو كنیم؟
بهترین راه‌حل برای پوشاندن، استفاده از كانسیلر هم‌رنگ پوست است زیرا پوشانندگی بالایی دارد اما فراموش نكنید به اندازه مناسب از كانسیلر استفاده كنید. اگر بیش از حد كانسیلر زدید می‌توانید توسط پد آرایشی چربی آن را بگیرید. همچنین سایه‌های نخودی‌رنگ هم می‌توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند. درضمن استفاده از ریمل زیاد یا مژه مصنوعی باعث ایجاد خطای دید شده و خطوط كمتر نمایان می‌شوند.

اضافه کردن موی اضافی چه دردسرهایی دارد؟
چند سالی است كه تب و تاب اكستنشن میان خانم‌ها بالا گرفته اما بهتر است قبل از انجام این كار با مراقبت‌های لازم برای موها آشنایی پیدا كنید. قبل از انجام اكستنشن حتما موهای‌تان را با یك شامپوی مناسب شست‌وشو دهید تا هرگونه چربی و محصولات آرایشی از روی آنها پاك شود. برای نصب اكستنشن، مو باید حداقل 7 تا 10 سانتی‌متر بلندی داشته باشد. هرقدر مو بلندتر باشد، اكستنشن راحت‌تر نصب می‌شود.

بهتر است قبل از اكستنشن یك تكه كوچك از موی خود را در اختیار آرایشگرتان قرار دهید تا بتواند موهای همرنگ خودتان را پیدا كند. موهای خود را در پنج روز اول بعد از نصب اكستنشن شست‌وشو ندهید تا چسب‌ها سر جای خود كاملا ثابت شوند. در هفته اول ممكن است پوست سرتان به خارش بیفتد. در این صورت از اسپری مرطوب‌كننده مو استفاده كنید. این خارش طبیعی است. بعد از چند روز پوست سر به اكستنشن عادت می‌كند. ممكن است اوایل هنگام خواب در قسمت‌هایی كه اكستنشن اضافه شده احساس ناراحتی كنید.

این حس بعد از چهار تا پنج روز از بین خواهد رفت و دیگر حتی متوجه اكستنشن نخواهید شد. توصیه می‌شود قبل از خواب، موهای خود را با یك كش سر نرم در بالای سرتان جمع كنید یا اینكه آنها را ببافید تا به هم گره نخورند. هیچ‌وقت با موهای خیس و مرطوب نخوابید. برای حفظ دوام اكستنشن از برس‌های مخصوص موهای اكستنشن شده استفاده كنید؛ برس‌هایی كه سر دانه‌های‌شان برجسته است و باعث كشیده شدن اكستنشن نمی‌شوند.

موم دائم بهتر است یا موم معمولی؟
این روزها در آرایشگاه‌‌ها زیاد شنیده می‌شود كه از موم دائم استفاده كنید تا موهای‌تان دیرتر دربیاید كه مسلما قیمت بالاتری هم دارد اما ما به شما پیشنهاد می‌كنیم برای اپیلاسیون از همان موم طبیعی استفاده كنید. موم‌های دائم قدرت چسبندگی بالایی دارد و همین باعث می‌شود با یك‌بار استفاده همه موها ریشه‌كن شوند و دیرتر دربیایند نه اینكه به‌طور كامل از بین بروند  ولی همین چسبندگی به پوست آسیب می‌رساند.

نكته دیگر اینكه قبل از اپیلاسیون حمام نكنید. توجه داشته باشید در آرایشگاه‌ها از ظروف یك‌بار مصرف و پارچه‌های مجزا استفاده شود و برای مناطق حساس بدن بهتر است به جای پارچه از پدهای مخصوص كه جنس خشنی ندارند استفاده شود. بعد از اپیلاسیون لباس‌های تنگ نپوشید چون باعث جوش‌های زیرپوستی می‌شود.

چگونه لاك از روی ناخن كاشته شده پاک شود؟
اگر ناخن‌های كاشته شده دارید، برای پاك كردن لاك‌ از استون استفاده نكنید چون استون حلال مواد است و می‌تواند به كاشت ناخن آسیب برساند. بهتر است از لاك پاك‌كن استفاده كنید. هنگام كارهای منزل حتما از دستكش استفاده كنید زیرا همین مواد شوینده به مواد ناخن آسیب می‌رساند و باعث شكسته شدن ناخن می‌شود. توصیه می‌كنیم برای كوتاه كردن ناخن به هیچ‌وجه از ناخنگیر استفاده نكنید زیرا باعث ترك خوردن ناخن می‌شود.

بهتر است برای كوتاه كردن ناخن به جای ناخنگیر از سوهان ناخن استفاده شود. اگر ناخن كاشته شده شما آسیب دید به هیچ عنوان خودتان آن را ترمیم نكنید. برای این كار به آرایشگاه بروید و از متخصص این كار كمك بخواهید زیرا این ناخن‌ها بهترین مكان برای رشد قارچ‌هاست و ممكن است عفونت كند.

منبع:مجله زندگی ایده آل

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین