تماس با ما خانه
RSS

چه خوب و چه بد باید قبول کنیم شبکه‌های اجتماعی اختیار امور زندگی ما را در دست گرفته‌اند و بیشتر کارهای شخصی و روزانه ما، حتی انسانی‌ترین احساساتمان رابطه مستقیمی با شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده‌ است. حتما در بین شما نیز افراد زیادی دوست دارند دنیای اطرافشان را از زاویه نگاه خود به دیگران نشان دهند و با همه دنیا به اشتراک بگذارند. بسیاری از ما عادت کرده‌ایم از در و دیوار و خوراکی و غذا گرفته تا تمام اتفاقات روزمره و نظرات اجتماعی و سیاسی خود را در ‌صفحه‌‌های شخصی خود در این شبکه‌ها ثبت و ضبط کنیم.

 co4746

اینستاگرام نیز به‌عنوان یکی از همین شبکه‌های اجتماعی با محوریت عکس و عکاسی در ایران و دیگر نقاط جهان، روزانه میزبان میلیون‌ها عکس مختلف است. اگر شما هم اینستاگرام را بستر مناسبی برای به اشتراک‌گذاری آثار نیمه‌هنری خود، آن هم دور از چشم منتقدان می‌دانید، این مطلب را از دست ندهید تا به یک حرفه‌ای تبدیل شوید و نگاه و نظرتان بیش از پیش دیده شود، فقط کافی است چند ترفند ساده را مد نظر داشته باشید.

 

1. شیطنت با تصاویر: حتما شما هم تا به حال عکس‌هایی را از دنیای واقعی که زیبایی‌های اطراف را نمایش می‌دهند، دیده‌اید. شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

ویژگی تغییر شیب (tilt shift) میانبری برای ایجاد عکس‌هایی مشابه با تصاویری است که لنزهای حرفه‌ای ارائه می‌کنند. کار را با وارد کردن یک تصویر سپس انتخاب یک فیلتر شروع کنید. آیکون آچار در پایین عکس را انتخاب کرده سپس به سمت راست حرکت کنید تا گزینه تغییر شیب را پیدا کنید. حال از بین گزینه‌های شعاعی (Radical) و خطی (Linear) هر کدام را که با تصویر شما تناسب بیشتری دارد، انتخاب و عکس را ذخیره کنید.

 

2. چند عکس در یک قاب: آیا با هر پست تنها یک عکس را می‌توان به اشتراک گذاشت؟ خیر، این‌طور نیست. می‌توانید با استفاده از برنامه‌هایی مانند PicFrame چند عکس را در یک گرام قرار دهید. همچنین این برنامه‌های جانبی به شما اجازه می‌دهد شکل هر عکس را تغییر دهید، قاب اضافه کنید و روی فیلم‌ها موسیقی بگذارید. گزینه‌های دیگری مانند Diptic (برای آی.او.اس و اندروید)، PhotoShake (برای آی.او.اس و اندروید) و همچنین Photo Grid (مخصوص اندروید) نیز وجود دارد.

 

3. تجملاتی‌سازی: اگر عکس‌های شما کم نور باشد، ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. پس بهتر است آنها را مجلل کنید. پس از گرفتن عکس، آیکون خورشید را انتخاب کنید سپس با استفاده از نوار ظاهر شده، میزان اشباع (Saturation) عکس را تغییر دهید. این ویژگی فعلا روی نسخه‌های ویندوزفون کار نمی‌کند و فقط مخصوص اندروید و آی.او.اس است.

 

4. قاب‌های متنوع: اجازه ندهید استفاده نکردن از کادرها، جذابیت عکس بی‌نقص شما را کم کند. برای جذاب کردن عکس خود، روی فیلتر انتخابی خود دوبار ضربه بزنید، سپس گزینه حاشیه، در سمت راست را علامت بزنید. اگر خوشتان نیامد می‌توانید به همین صورت حاشیه را حذف کنید.

 

5. تصاویر متحرک: با تغییر آیکون دوربین عکاسی به دوربین فیلمبرداری، می‌توان نماآهنگ‌هایی 15 ثانیه‌ای یا کمتر ساخت. دکمه قرمز را نگه دارید؛ برای متوقف کردن ضبط می‌توانید انگشت خود را بلند کنید. اگر از بخش انتهایی نماآهنگ ضبط شده خود راضی نیستید، با کلیک روی X می‌توانید آن را حذف کنید. زمانی که فیلمبرداری به پایان رسید، به مراحل بعدی بروید و فیلتر، قاب و یک جلد برای نماآهنگ خود انتخاب کنید سپس طبق روال همیشگی آن را به اشتراک بگذارید.

 

مجبور نیستید خودتان در همان لحظه فیلمبرداری کنید، می‌توانید ویدئوهای ذخیره شده در گوشی خود را وارد کرده، زمان آنها را ویرایش و بازه دلخواه را انتخاب کنید، سپس روی آنها فیلتر گذاشته و به اشتراک‌ بگذارید.

 

6. خارج شدن از مسیر: خود را به استفاده از اینستاگرام فقط روی گوشی و تبلت محدود نکنید. شما می‌توانید با رفتن به سایت Instagram.com و ورود به سیستم آن، از طریق وب نیز به اینستاگرام دسترسی داشته باشید. البته از این طریق نمی‌توانید عکس و فیلم آپلود کرده یا آنها را ویرایش کنید، اما می‌توانید پست‌ها را مشاهده کنید، بپسندید و نظر خود را ثبت کنید.

 

7. هرعکسی را با همه به اشتراک نگذارید: بعضی عکس‌ها نباید در دید قشر کنجکاو قرار بگیرد! به همین دلیل می‌توانید آنها را با همه به اشتراک نگذارید. در مرحله اشتراک‌گذاری، به جای گزینه Followers، گزینه مستقیم (Direct) را انتخاب کرده و حداکثر 15 نفر از افرادی را که می‌خواهید این عکس خصوصی را با آنها به اشتراک بگذارید، انتخاب کرده و سپس عکس را ارسال کنید.

 

راه دیگر این که از صفحه اصلی، آیکون inbox-tray را انتخاب و عکس یا ویدئو را ارسال کنید. برای این کار می‌توانید عکس جدید بگیرید یا از عکس‌های قدیمی خود استفاده کنید. (البته عکس‌های قدیمی همچنان در دید عموم باقی می‌مانند)

 

اخطار: برخلاف Snapchat عکس‌ها پس از مشاهده ناپدید نمی‌شوند.

 

8. نامهربانی‌ها را حذف کنید: بعضی افراد دنبال‌کنندگان خوبی نیستند و با مفهوم «اگر حرف خوبی برای زدن ندارید، بهتر است حرفی نزنید» آشنا نیستند. اگر نمی‌خواهید نظرهای نامهربانانه را زیر گرام‌های خود ببینید، می‌توانید از شر آنها خلاص شوید. کاربران آی.او.اس می‌توانند با ضربه روی کامنت و کشیدن آن به سمت چپ، آن نظر را حذف کنند. کاربران اندروید نیز کافی است روی کامنت مورد نظر ضربه بزنند و با انتخاب گزینه حذف از فهرست موجود، این کار را انجام دهند. علاوه بر حذف یک کامنت می‌توانید آن را به‌عنوان سوءرفتار نیز گزارش دهید. اگر خودتان دچار اشتباه شده‌اید، اینستاگرام اکنون به شما اجازه می‌دهد اشتباه‌تان را تصحیح کرده و شرح تصاویر خود را ویرایش کنید. گزینه ویرایش را زیر عکس خود پیدا کنید و برای ایجاد تغییرات، آن را انتخاب کنید.

 

9. وب‌بازها: شما می‌توانید عکس‌های اینستاگرام خود را روی وب، وبلاگ یا سایت خود و هر جای دیگری به اشتراک بگذارید. گزینه پست روی وب از طریق اینستاگرام (post via Instagram on the Web) را پیدا و منوی آن را باز کنید. گزینه View Photo Page را انتخاب و دوباره منو را باز کرده و گزینه قرار دادن (Embed) را انتخاب کنید. این کد می‌تواند در هر جای دیگری روی وب به اشتراک گذاشته شود و مانند ویترینی برای عکس شما باشد. هر یک از ویترین‌ها با یک لینک به عکس اصلی مرتبط می‌شود. این ترفند فقط برای کسانی که اینستاگرام خود را عمومی کرده‌اند، امکان‌پذیر است. محتوای خصوصی را نمی‌توان روی وب به ‌اشتراک گذاشت.

 

10. دور تند: زندگی با سرعتی باورنکردنی می‌گذرد و این سرعت روزبه‌روز بیشتر هم می‌شود. وقتی یک ویدئو ضبط می‌کنید، می‌توانید با استفاده از برنامهHyperlapse اینستاگرام، زمان آن را سریع‌تر کنید. البته این برنامه، فعلا فقط برای سیستم‌عامل آی.او.اس (آیفون و آیپد) در دسترس است.

 

11. حریم خصوصی: گرچه اینستاگرام یک سرویس اشتراک‌گذاری عکس است، اما شاید نخواهید عکس‌های شما در دسترس عموم کاربران باشد. برای خصوصی کردن حساب کاربری، به صفحه پروفایل خود رفته و قسمت ویرایش پروفایل را فشار دهید. در پایین صفحه دکمه Posts are private را جابه‌جا کنید تا روشن شود سپس Done را لمس کنید. با این کار شما هنوز هم می‌توانید یک پست خاص را در شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر و فیسبوک به اشتراک بگذارید یا یک عکس را به‌طور مستقیم ارسال کنید. افراد هنوز هم می‌توانند شما را دنبال کنند، اما لازمه آن تائید درخواستشان از سوی شماست.

 

در آخر هیچ‌گاه فراموش نکنید شبکه‌های اجتماعی جای مناسبی برای به اشتراک‌گذاشتن حریم خصوصی شما نیست.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین