تماس با ما خانه
RSS

یک پیراهن مردانه متناسب و اندازه چه ویژگی هایی دارد؟ چطور باید آن را انتخاب کرد؟ بسیار زاز آقایان هر روز در محل کار و درس خود پیراهن می پوشند؛ اما آیا واقعا پیراهن آنها متناسب است؟
mo19034
اگر پیراهن شما برای سایز و بدن شما مناسب نباشد باعث می‌شود اولاً شما در آن احساس راحتی نکنید و ثانیاً باعث می‌شود در نظر دیگران خیلی خوب نباشید.

یقه

مناسب ترین اندازه یقه پیراهن

یقه مناسب گردن شما، آن یقه‌ای است که دورتادور گردن شما را لمس کند اما به آن فشار نیاورد به صورتی که جا برای فرو کردن یک انگشت داشته باشد. یقه‌ای تنگ است که به گردن شما فشار بیاورد و نتوانید یک انگشت در آن فاصله ایجاد کنید؛ و اما یقه‌ای که پوست گردن شما را لمس نمی‌کند و تقریباً آویزان از گردن شما است برای شما گشاد است.

سرشانه

مناسب ترین اندازه سرشانه پیراهن

برش حلقه آستین دقیقاً باید روی ناحیه‌ای قرار بگیرد که محل اتصال شانه به بازو است و خط اتوی سرشانه دقیقاً در امتداد خط افقی شانه شما قرار بگیرد. حلقه آستین نیز باید طوری باشد که در شانه لباس ایجاد کشیدگی نکند. وقتی برش حلقه آستین بالاتر از شانه باشد و در ناحیه شانه و سینه ایجاد کشیدگی کند این یقه برای شما تنگ است. هنگامی‌که سرشانه افتادگی دارد و پیراهن در زیر بازو موج ایجاد کرده است، پیراهن برای شما بزرگ است.

کمر

مناسب ترین اندازه دور کمر پیراهن

دکمه ها به راحتی بسته می‌شوند و پس از بسته شدن شما با آن‌ها احساس راحتی دارید و نوار دکمه‌ها درست و صاف روی خط وسط سینه قرار می‌گیرند، در عین حال پیراهن بدون ایجاد موج داخل شلوار قرار می‌گیرد. چنین پیراهنی اندازه شماست؛ اما اگر دکمه‌ها به سختی بسته می‌شوند، پس از بسته شدن بین آن‌ها فاصله می‌افتد و نوار دکمه‌ها صاف نمی‌ایستد و همین‌طور روی پیراهن کشیدگی ایجاد می‌شود، شما پیراهنی کوچک انتخاب کرده‌اید؛ اما پیراهن که برای شما بزرگ باشد دور کمر و شکم شما موج ایجاد می‌کند. نوار دکمه‌های آن نیز موج دار می‌ایستد و صاف روی جناغ سینه فیکس نمی‌شود.

آستین

مناسب ترین اندازه آستین پیراهن

یک آستین متناسب باید در بخش‌های بالایی گشادتر از ناحیه پایینی و سرآستین باشد و فرمی مخروطی داشته باشد. وقتی دست آویزان است آستین باید کمی گشاد باشد تا هنگام خم کردن آرنج دچار مشکل نشوید. این گشاد بودن باید به‌طور مساوی و متعادل در سرتاسر آستین تقسیم شود. وقتی آستین در حالت آویزان دست بچسبد به بدن شاید خوب به نظر بیاید اما هنگام حرکت دادن بازو و آرنج قطعاً شمارا دچار مشکل خواهد کرد. همین‌طور تنگ بودن آستین باعث می‌شود خطوطی روی آستین ایجاد شود. وقتی آستین گشاد باشد، این گشادی به‌صورت موج‌هایی که به خاطر جاذبه روی سرآستین تجمع می‌کنند خود را نشان می‌دهد.

سر آستین

مناسب ترین اندازه سرآستین پیراهن

سرآستین باید نزدیک به مچ باشد اما مقداری فاصله بین پوست و پارچه وجود داشته باشد به صورتی که بتوانید پیراهن را بدون باز کردن دکمه سرآستین دربیاورید یا بپوشید؛ اما اگر سرآستین بچسبد به مچ و به آن فشار وارد کند و نتوانید پیراهن را بدون باز کردن دکمه سرآستین در بیاورید و نتوانید ساعت خود را زیر سرآستین ببندید این بدان معنا است که سرآستین شما تنگ است. برخلاف سرآستین تنگ، اگر سرآستین شما به راحتی بالا و پایین برود و خیلی بیشتر از جای یک ساعت یا نهایتاً دو انگشت با مچ شما فاصله داشته باشد و هنگامی‌که دست خود را روی چیزی تکیه می‌دهید روی سرآستین موج و تا ایجاد شود یعنی سرآستین برای شما گشاد است.

قد آستین

اندازه بلندی قد آستین پیراهن

انتهای سرآستین باید روی استخوان بزرگ مچ قرار بگیرد یعنی دقیقاً روی استخوانی که به انگشت کوچک و حلقه ختم می‌شود. طول سرآستین شما باید طوری باشد که بعد از پوشیدن کت ۱ سانت و نیم سرآستین پیراهن از آستین کت بیرون بزند. سرآستین باید حداقل تا قسمت از ساعت مچی شما و بهتر است تمام آن را بپوشاند. آستین کوتاه بالاتر از استخوان مچ قرار می‌گیرد و آستین بلند روی دست می‌آید.

قد پیراهن

اندازه مناسب قد پیراهن

قد پیراهن باید هنگامی‌که روی شلوار قرار می‌گیرد به‌اندازه‌ای باشد که کمربند و کمر شلوار را به‌خوبی بپوشاند. در عین حال هنگامی‌که آن را داخل شلوار قرار می‌دهید باید به‌راحتی یک اینچ یا بیشتر داخل شلوار باشد. پیراهن کوتاه کمربند یا کمر شلوار را کاملاً نمی‌پوشاند، وقتی داخل شلوار قرار بگیرد بخش‌هایی از لبه پیراهن بیرون میزند یا اینکه مقدار بسیار کمی پارچه داخل شلوار مانده است.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین