تماس با ما خانه
RSS

موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی به آن دچار شود. اگر شما هم از مشکل کم پشتی موهای تان رنج می برید با ترفندها و روش های زیر از بین ببرید.
ar4-4859
موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی و اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای گذشته را ندارند و با هر بار رنگ كردن نازك‌تر و كم‌پشت‌تر از گذشته می‌شوند اما این مشكل شایع كه افراد زیادی این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌كنند، با دست روی دست گذاشتن حل نمی‌شود. ما در این مطلب بهترین و موثرترین راه‌های مراقبت از موهای نازك را جمع‌آوری كرده‌ایم تا در عرض چند ماه موهای شما را مثل روز اول سالم و زیبا كنیم.

یكی از مهم‌ترین دلایل نازك شدن تارهای مو عوامل ارثی و ژنتیكی است كه به شكل اختلال در هورمون‌های جنسی بروز می‌كند و به مرور باعث ریزش مو و نازك و شكنندگی آن می‌شود اما علاوه بر عامل وراثت، انواع حساسیت‌ها، آلودگی‌های آب و هوا، نوع تغذیه، نحوه آرایش و مراقبت و میزان استفاده ما از محصولات مختلف شیمیایی هم تاثیر فراوانی روی روند كم پشت و نازك شدن موها دارد ولی فقط این عوامل نیستند كه باعث كم پشتی و نازك شدن موها می‌شود چون گاهی وجود یك بیماری خاص هم باعث این ریزش می‌شود.

برای مثال در خانم‌ها كم‌خونی و اختلال‌های هورمونی مثل كیست تخمدان هم دلایل كم‌پشتی و نازكی موها هستند اما برای یافتن هر كدام از این علت باید عادت‌های درست و غلط رفتار با موهای‌مان را روی كاغذ بیاوریم و بعد از مرور آنها با مراجعه به یك متخصص مشكلات پیش آمده را برطرف كنیم اما بعد از این اقدامات بهتر است روش‌های پیشنهادی این شماره سیب سبز را امتحان كنید.

اشتباهات رایجی كه موهای شما را نازك می‌كند
_ محصولات بهداشتی مانند شامپوها كه پر از مواد شیمیایی آسیب‌رسان هستند، دشمن اول و آخر موهای شما محسوب می‌شوند. شست‌وشوی موها با شامپوهایی كه حاوی سولفات یا هر نوع الكل هستند، تاثیرات مخربی روی موهای شما با خشك كردن ساقه آن و در نهایت نازك شدن تارهای مو می‌گذارد.

_ نرم‌كننده‌هایی كه در تركیبات خود سیلیكون دارند، حجم موهای شما را گرفته و تارهای آن را نازك و شكننده می‌كنند.

_ استفاده از مواد آرایشی و حالت‌دهنده‌های كاملا شیمیایی به جای مصرف ماسك و محصولات طبیعی و خانگی.

_ استفاده از برس به جای شانه‌های دانه درشت. برس كشیدن باعث آسیب‌رساندن به ریشه مو و كشیدگی بیش از حد موها شده و در نهایت تعداد زیادی از موهای شما را در طول روز از بین می‌برد. در حالی كه استفاده از شانه‌های دانه درشت و شانه كردن موها از قسمت نوك موبه سمت بالا بهترین روش شانه زدن موهای تازك است.

_ بستن یا جمع كردن موها با كش‌های سفت یا بافتن آنها به روش‌هایی كه باعث كشیدگی بیش از حد موها می‌شود به راحتی آنها را كم پشت می‌كند.

_ خشك كردن موهای خیس با سشوار بلافاصله بعد از خارج شدن از حمام یا استخر یكی از رایج‌ترین اشتباهات ماست كه آسیبی به مراتب بیشتر از عادت‌های بد ما به مو وارد می‌كند.

_ استفاده زیاد از حالت‌دهنده‌های الكتریكی مانند اتو و بابیلیس كه حرارت زیاد آنها ساختمان مو را به‌شدت تخریب و رشد آن را متوقف می‌كند.

_ تا زمانی كه زندگی روزانه شما پر از استرس و تنش‌های گاه و بیگاه باشد، نباید انتظار موهایی سالم و زیبا داشته باشید. فكر و خیال و پرداختن به فعالیت‌های پراسترس خسارات جبران‌ناپذیری را برای شما رقم می‌زند. نرمش روزانه و یوگا بهترین راه رفع این مشكل و از همه مهم‌تر سلامت موهای شماست.

مو نازك‌ها چه بخورند؟
بیشترین تاثیر سبك زندگی و نوع رژیم غذایی ما روی پوست و موها نمایان می‌شود. در واقع شما و سلامتی شما ناشی از همان چیزی است كه نوش جان می‌کنید. پس در بین عوامل مهمی كه به نازك و كم حجم شدن موهای شما كمك می‌كند، تغذیه بسیار تعیین‌كننده است.

برای شروع چه کنیم؟

پروتئین برای جلوگیری از ریزش مو
یكی از پایه‌های اصلی ساختمان موها پروتئین است و كمترین تغییر در اندازه آن می‌تواند به ریزش مو منجر شود. پس برای به دست آوردن میزان كافی پروتئین و كمك به ضخیم شدن موهای‌تان در هفته باید مقدار كافی ماهی، گوشت گاو، مرغ، نخود، لوبیا و دیگر حبوبات و انواع و اقسام مواد لبنی مانند شیر، ماست و پنیر نوش‌جان كنید.

امگا 3 برای جلوگیری از ریزش مو
بدن برای رشد و پر پشت شدن موها به مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا3 نیاز دارد. پس برای اینكه بتوانید این میزان امگا 3 را در بدن تامین كنید باید مصرف ماهی سالمون و ساردین، گردو و در صورت امكان آووكادو را در برنامه غذایی خود بیشتر كنید.

ویتامین B برای جلوگیری از ریزش مو
بیوتین یكی از انواع ویتامین B است كه مصرف آن به عنوان مكمل برای رشد و تقویت مو و ناخن‌ها بسیار توصیه می‌شود. منابع غذایی خوب بیوتین سبزیجات، گردو، جگر، برنج با پوسته و تخم مرغ است كه وجود این ویتامین از سفید شدن زود رس موها و ریزش آن جلوگیری می‌كند.

ویتامین E برای جلوگیری از ریزش مو
یكی از مزیت‌های ویتامین‌ E بهبود رشد و توسعه مویرگ‌ها و عروق خونی است. این عملكرد سبب افزایش جریان خون به ریشه موها می‏ شود، به همین خاطر می‌توان گفت این ویتامین به رشد موها كمك كرده و رشد آنها را در بسیاری از افراد تسریع می‏ بخشد. علاوه بر این نشان داده شده كه مصرف مقادیر بیشتر ویتامین E در رژیم غذایی می‌تواند از موخوره و چند شاخه شدن انتهای موها پیشگیری كند.

 

یكی از مهم‌ترین دلایل نازك شدن تارهای مو عوامل ارثی و ژنتیكی است

 

ماسك‌های تقویتی مخصوص موهای نازك و كم حجم

ماسك تخم مرغ برای درمان موهای نازک و کم حجم
دستور اول : باتوجه به اندازه موهای‌تان یك یا دو تخم مرغ را در ظرفی بشكنید و حسابی آن را بهم بزنید. سپس این محلول را در حمام روی موهای خیس‌خورده‌تان به مدت 30 دقیقه قرار داده و بعد با شامپو و آب ولرم خوب شست‌وشو دهید (یك بار در هفته).

دستور دو : سفیده تخم مرغ را با یك قاشق غذاخوری از هر نوع روغن طبیعی (زیتون، كنجد و. . . ) و دو قاشق غذاخوری آب مخلوط كرده و به مدت 10 دقیقه روی كف سرتان ماساژ دهید (یك بار در هفته).

معجزه روغن كرچك برای ضخیم کردن مو
در ظرفی متوسط مقداری مساوی از روغن كرچك و روغن نارگیل را مخلوط كنید و روی سرتان بریزید و خوب آن را ماساژ دهید. سپس با شانه‌ای دانه درشت موها را خوب شانه كنید تا روغن حسابی به خورد موها برود. موها را با حوله‌ای گرم بپیچید و بعد از یك ساعت آنها را با شامپو شست‌وشو دهید. از آنجایی كه این روش یكی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های ضخیم كردن موهای نازك است، یك یا دوبار در هفته آن را امتحان كنید.

ماسك حنا برای درمان موهای نازک
پودر حنا را با سه قاشق ماست، مقداری آب یا نوشیدنی چای سبز مخلوط كرده (بهتر است از چای سبز دم‌کشیده استفاده شود)و یك شب در یخچال نگه دارید. روز بعد یك عدد تخم مرغ و دو قاشق آبلیمو به آن اضافه كرده و آن را به موهای‌تان آغشته كنید. حدود یك ساعت صبر كنید تا ماسك روی موهای شما خشك شود و سپس آن را شامپو زده و كاملا آبكشی كنید (هفته‌ای یك بار).

موهای کم‌پشت‌ را پرپشت جلوه دهیم
هیچ وقت برای افزایش حجم مو‌های‌تان از تافت‌ و اسپری‌های چسبنده استفاده نكنید. در عوض آنها را با شامپوهای حجم‌دهنده‌ و فرموله شده بر پایه نشاسته بشویید. این شامپو‌ها چربی اضافی مو را گرفته و مو‌ها را از قسمت ریشه بالاتر از حد معمول نگه می‌دارند. محصولاتی سنگین و سیلیكون‌دار مانند تافت‌ها، فقط مو‌ها را به هم چسبانده و آنها را كم پشت و نازك‌تر نشان می‌دهند.

چتری‌باز شوید
برای پوشاندن حالت تُنُك جلوی مو‌ها، چتری كج بزنید. چرا كه چتری قاب صورت ‌شما را پوشانده و تصویری ظاهری از پُر بودن مو‌ها را ایجاد می‌كند، از طرفی چتری پیشانی شما را كوتاه كرده و توجه را به چشمان شما جلب می‌كند.

هایلایت كنید
استفاده از رنگ‌های یكدست موهای شما را كاملا كم حجم نشان می‌دهد پس با روش هایلایت ‌و لولایت‌ سایه‌هایی را به موها اضافه و به آنها عمق بدهید. این روش رنگ كردن مو توهمی نوری روی موها ایجاد كرده و مو‌های نازك را پرپشت و زیبا جلوه می‌دهد.

موس بزنید و سشوار بكشید
برای حالت دادن موهای كم‌حجم بعد از حمام مو‌های خود را با موس حجم‌ دهید و شانه كنید. بعد از اینكه موها كمی خشك‌تر شد برس گرد مویی ‌بردارید و سرتان را پایین بیندازید و با هوای گرم سشوار كه به سمت ریشه مو‌های‌تان گرفته‌اید، به موهای خود حالت‌بدهید.
منبع:سلامت نیوز

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین