تماس با ما خانه
RSS

یادگیری زبان تا حدودی به یک چالش شبیه است. برای بعضی ها تسلط به مهارت درک شنیداری بسیار دشوارتر از قسمت نوشتاری می باشد. روش های مختلفی برای یادگیری زبان وجود دارد. با بکارگیری روش های مختلف یادگیری و به کمک نقاط قوت زبان اموز به خصوص در بخش نوشتاری می توان به پیشرفت و بهبود مهارت های مختلف زبان کمک بزرگی کرد.

از آنجاییکه مهارت شنیداری بسیار کاربردی می باشد، تقویت این مهارت بسیار حائز اهمیت است چرا که به منظور برقراری ارتباط با افراد خارجی زبان، داشتن این مهارت یک “باید” است.

V1384501258

 1. موسیقی گوش کنید.با استفاده از رسانه های مختلف قدرت شنیداریتان را بالا برده و به جای اینکه بخوانید و حفظ کنید، گوش دهید و حفظ کنید.
2. هنگام گوش دادن به موسیقی سعی کنید متن موسیقی را در دست داشته باشید و همزمان استفاده کنید چرا که این کارهم در تقویت خواندن و هم مهارت شنیدن بسیارموثرمی باشد .
3. متن نمایش و یا فیلمی را که با آن آشنایی کامل دارید را انتخاب کنید و آن متن را به زبان خارجی تعمیم دهید.
4. صحنه ها و بخش های مختلف فیلم را خودتان بازی کنید، به خصوص بخش هایی از فیلم که به نظرتان جذاب تر می آید را دقیقا مثل بازیگر اصلی فیلم تقلید کنید.
5. زمانی که در حال گوش دادن و یا تمرین زبان خارجی هستید با خودتان عهد کنید که تحت هیچ شرایطی از زبان مادریتان استفاده نکنید. اینکار شما را مجبور می کند که با دقت و اراده بیشتر به متن فیلم گوش داده و دقیقا همان حرفها را تکرار کنید.
منبع : دلگرم

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین